بزرگداشت بیوک ملکی، شاعر کودک و نوجوان

آیین نکوداشت بیوک ملکی شاعر نام‌آشنای حوزه شعر نوجوان با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از نویسندگان صاحب‌نام کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این آیین شاعران و نویسندگانی مانند  فریدون عموزاده‌خلیلی، شهرام اقبال‌زاده، جواد محقق، کمال شفیعی، اسماعیل امینی، آتوسا صالحی، فاطمه سالاروند، شاهین رهنما، بابک نیک‌طلب، ساعد باقری، مهدی حجوانی، مصطفی رحماندوست، عباسعلی سپاهی‌یونسی، حسین تولایی، حبیب نظاری، قاسمعلی فراست، زیبا اشراقی همسر قیصر امین‌پور و... روز ۱۵ بهمن هم‌زمان با نشست تخصصی «شعر نوجوان، نیازها و ذائقه‌ی نسل امروز» حضور داشتند.

ملکی در این آیین با بیان این‌که در طول ۴۰ سال کارش سه نکته را سرمشق خود قرار داده است توضیح داد: «نکته‌ای که همیشه به آن توجه داشته‌ام این است که تا شعرهایم را به چند صاحب نظر ندهم و از آن‌ها نظر نگیرم، چاپ نمی‌کنم. ولی خودم را اسیر مطالب نظری و تئوری نکردم. سعی کردم همیشه نظرات مخاطبانم را بگیرم و با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار کنم. چون هم دقت بالاتری دارند و هم به روزتر.»

فریدون عموزاده‌خلیلی نیز در این آیین با تشکر از کانون برای برگزاری مراسم تقدیر از بیوک ملکی گفت: «وقتی فهمیدم قرار است از آقای ملکی تقدیر شود از صمیم قلب خوشحال شدم. من و قیصر بارها باهم درباره فروتنی و محجوب بودن آقای ملکی باهم صحبت کرده بودیم. گمان می‌کنم با این مراسم حق ملکی که همیشه به خاطر شخصیت فداکار خودشان کنار می‌ایستند تا بقیه دیده شوند، ادا شد.»

او با بغض ادامه داد: «درست است که امروز از طرف انجمن به ملکی لوح تقدیر دادیم. ولی گمان می‌کنم بعد از ده، یازده سال یکی از آرزوهای قیصر برآورده شد. او همیشه دوست داشت که در حدی که شایسته ملکی است از او تقدیر شود.»

در ابتدای این مراسم کلیپی از صحبت‌های شاعران درباره بیوک ملکی پخش شد و در پایان نیز هدایایی نیز از سوی کانون، انجمن‌نویسندگان کودک و نوجوان و ناشرانی چون افق و پیدایش و... به ملکی اهدا شد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =