۱۰۴۰شعبه اخذ رای و ۲۰هزار نفر برای انتخابات قزوین آماده می شود

حبیبی گفت: برای برگزاری انتخابات درسه حوزه انتخابیه استان قزوین ۲۰هزار نیروی انسانی و ۱۰۴۰شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جلسه ستاد انتخابات استان قزوین با حضور استاندار، دادستان، رئیس کل دادگستری، فرمانداران، بخشداران، نامزدها و رؤسای ستاد نامزدها و هیئت‌های بازرسی، نظارت و اجرایی و اعضای شورای تأمین و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استانداری قزوین برگزار شد.
منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه اتکای کشورهای مستضعف جهان است و امروز در عرصه بین المللی و مبادلات جهانی نقش مهمی دارد.
وی بیان کرد: در هر کجای دنیا بدون اثرگذاری جمهوری اسلامی هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد و نقش ایران را نمی‌توان نادیده گرفت.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآور شد: امروز شاهد کامل شدن هلال مقاومت اسلامی هستیم و آمریکای جهان خوار برای اینکه ایران را مهار کند دست به توطئه‌های مختلفی زده است با شکل گیری مثلث توطئه تروریست‌ها را با عنوان دولت اسلامی به منطقه گسیل کرد و با یک حرکت خطرناک و اشتباه استراتژیک سردار سلیمانی را شهید کردند اما خون شهید دامنگیرشان شد و حضور باشکوه مردم در ۵۷ کشور جهان نشان داد این شخصیت جهانی است.
وی گفت: با تقویت روحیه خدمت گذاری و تقویت انسجام ملی راه نفوذ دشمن بسته می‌شود البته اختلاف سلیقه در جامعه هست اما نباید به جامعه کشانده شود و ما به انسجام ملی و تقویت اتحاد نیاز داریم و مقابله با تبلیغات دشمن که با غول‌های رسانه‌ای انواع توطیه ها را دنبال می‌کنند ب هوشیاری ممکن می‌شود.
حبیبی با اشاره به انتخابات هم اظهارداشت: انتخابات یک تکلیف است که امنیت ما با آن گره خورده لذ باید عزتمندانه و آبرومند این بزرگترین رویداد سیاسی کشور برگزار شود.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: هماهنگی بین حوزه‌های اجرا، نظارت و دستگاه قضا کاملاً وجود دارد و در این راستا در استان قزوین ۲۲۹ داوطلب در سه حوزه ثبت نام کردند که پس از بررسی اولیه ۱۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدن و ۱۹ نفر انصراف دادند.
حبیبی بیان کرد: با تأیید حدود ۶۲ درصد نامزدهای ثبت نام شده در حال حاضر برای هر کرسی ۳۲ نفر رقابت می‌کنند که در حوزه قزوین، البرز و آبیک تعداد ۶۹ نفر، در حوزه انتخابیه تاکستان تعداد ۲۳ نفر و بویین زهرا ۳۸ نفر رقابت دارند که شش نفر درخواست تغییر حوزه داده اند که با سه نفر موافقت شده است.
وی یادآورشد: در استان قزوین ۲۰ هزار نفر دست اندرکار اجرای انتخابات در حوزه‌های اجرا، نظارت و بازرسی هستند که به ۲ هزار دستگاه خودرو هم نیاز داریم.
حبیبی گفت: تعداد ۱۰۴۰شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده که ۶۵۱ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه نیز روستایی و ۸۵۷ شعبه ثابت و ۲۵۵ شعبه سیار است.
وی اظهارداشت: ۹۶درصد شعب اخذ رأی به صورت آنلاین رصد می‌شود که در ستاد انتخابات استان و وزارت کشور قابل مشاهده است.
رئیس ستاد انتخابات گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد واجدان شرایط استان کارت هوشمند دارند و در روز رأی گیری از سوی هواشناسی آسمان استان بارانی و با بارش برف پیش بینی شده که تمهیدات لازم را اندیشیده ایم. 
حبیبی اضافه کرد: زمان اعلان قطعی صلاحیت نامزدها ۲۲ بهمن و انتشار نهایی اسامی در ۲۳ بهمن است و تبلیغات از ۲۴ تا ۳۰ بهمن انجام می‌شود و اول اسفند ممنوعیت تبلیغات و دوم اسفند روز رأی گیری است.
رئیس ستاد انتخابات اظهارداشت: با اقدامات انجام شده امکان تخلف و تقلب در روز رأی گیری صفر است زیرا بین ۱۵ تا ۲۰ نفر عوامل اجرایی رأی دادن را کنترل می‌کنند.
وی از نامزدها و رؤسای ستاد آنها خواست از دامن زدن به مسائل قومیتی خودداری کنند و بدانند همه فعالیت‌ها و رفت و آمدها رصد می‌شود و اگر قواعد و قوانین انتخاباتی رعایت نشود با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
حبیبی خطاب به نامزدها گفت: از تخریب رقبا و خدمات دولت پرهیز کرده و فقط خودتان را اثبات کنید، مراقب فضای مجازی باشید و از کسانی در ستادهای خود استفاده کنید که متعهد باشند زیرا نامزدها پاسخگو هستند و باید از ادبیات برد و باخت وعده‌های غیر منطبق با وظایف نمایندگی پرهیز شود.
وی افزود: از طرح مسائل تقسیمات کشوری، حرکت کاروانی و پیاده روی تبلیغاتی هم باید خودداری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =