ابوالفضل کریمی: به تازگی وسیلهای ساخته شده که به عابران اجازه میدهد از پشت ویترین مغازهها، به یک محصول اشاره کرده و آن را خریداری کنند. به این ترتیب حتی نیازی نیست مشتری برای انجام خرید خود به داخل مغازه برود.
به گزارش دیلیمیل، این وسیله الکترونیکی به تازگی در نمایشگاه سهبیت، بزرگترین بازار سالانه فناوری جهان در معرض دید همگان قرار گرفته است.
برای استفاده از این فناوری کافی است مشتری در فاصله حدود 90 سانتیمتری شیشه ویترین ایستاده و به کالاهای مورد نظر خود اشاره کند. یک سری دوربینهای فروسرخ، حرکات دست افراد را ثبت کرده و آنها را به نمایشگر مستقر در ویترین مغازه منتقل میکنند. به این ترتیب یک منو روی نمایشگر تلویزیونی به صورت سه بعدی نمایش داده میشود که اطلاعاتی در مورد قیمت، رنگها و موجود بودن کالا به مشتری ارائه میدهد.
کاربر به راحتی میتواند دستان خود را بچرخاند و با این کار، تصاویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش تلویزیون به چرخش درمیآید تا خریدار بتواند کالای موردنظر را از زوایای مختلف تماشا کند.
برای خرید محصول، مشتری باید نشانگر روی صفحه نمایش را به آیکون بررسی انتقال دهد و روی آن کلیک کند. سپس کافی است تلفن همراه خود را روی شیشه ویترین قرار دهد تا عملیات خرید به پایان برسد!
پاول چوجکی محقق موسسه هاینریش هرتز در برلین که این وسیله را طراحی کرده در این باره گفت:« این فناوری امن، آسان و البته 24 ساعته است. فناوری به طور مداوم در حال به روز شدن است و به این ترتیب شاید به زودی با تکانهای سر هم بتوان تمام کالاهای نوشته شده در یک فهرست خرید را به این روش انتخاب کرده و خریداری کرد.»
او ادامه داد: «خرید تعاملی سالهاست که در صفحات وب انجام میشود، اما اکنون آن را به پشت ویترین مغازهها و در مسیر عبور عابران پیاده آوردیم. این سیستم به هیچ وجه اطلاعات خصوصی افراد را ذخیره نمیکند و فقط بر اساس حرکات بدن عمل میکند. گفته میشود این فناوری تا دو سال دیگر و با قیمت کمتر از 162 دلار عرضه خواهد شد.»
50132
نظر شما