شما نظر بدهید/ با دریافت مالیات از خانه‌ و خودروهای لوکس موافقید، چرا ؟

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی سال آینده مالیات جدیدی از واحدهای مسکونی و خودروهای لوکس اخذ خواهد شد.

 به گزارش خبرآنلاین، بر این اساس پیش بینی شده است که واحدهای مسکونی با قیمت بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای سواری با قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیاتی بر ثروت باشند. این مالیات باید در طول یک سال و تا بهمن ماه از سوی مالکان پرداخت شود. به این ترتیب در سال آینده مالک خانه‌ای با ارزش ۱۵ میلیارد تومان باید سالانه پنج میلیون تومان مالیات پرداخت کند، اگر خانه‌ای ۲۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد صاحب آن باید سالانه ۲۵ میلیون تومان مالیات بپردازد.خودروی سه میلیارد تومانی، مالیات سالانه ۱۵ میلیون تومان و خودروی پنج میلیارد تومانی نیز مالیات سالانه ۳۰ میلیون تومان را باید پرداخت کند.

جزییات این طرح را اینجا ببینید. 

سئوال اما اینجاست؛ آیا با مصوبه مجلس موافقید و نتایج پرداخت این مالیات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    76 0
    بنظرم برای دریافت مالیات باید حداقل یک نظام نظارتی دقیق که پالایش و کنترل تمام مجراها رو در اختیار داره و میتونه بدون محدودیت دارایی های شما رو بررسی کنه در ابتدا نیاز داریم، بعد از اون بر اساس ثروت و درآمد یک مالیات تصاعدی از پایین به بالا وضع کرد تا شاید اینطور بشه رفاه اجتماعی رو کمی گسترش داد. بنطرم این طرح میتونه خوب باشه اما باید خیلی قوی تر و گسترده تر باشه و صرفا محدود به ملک و خودرو لوکس تعلق نگیره
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      111 0
      چه بگیرن چه نگیرن چیزی دست مردم رو نمیگیره...
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    98 0
    طرح خیلی خوبیه
    • GB ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      76 0
      اول از خانه ها و ماشین های لوکس شروع میکنند بعد از همه خانه ها و ماشین و موتور سیکلت ها مالیات میگیرند ایا باز هم میگی طرح خوبیه
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      49 0
      آره خوبه ولي ماليات بايد از همه درآمد مردم اخذ شود و اين نياز به زير ساختهايي مثل كشورهاي پيشرفته داره تا سرمايه از يك بازار به بازار ديگر سرازير نشه. از دلالها هم ماليات مي گيريد؟ آمار تمامي حسابهاي همه اعضاي خانوار را داريد؟ چند درصد از املاك كشور داراي سند با نام صحيح افراد است؟ چند حساب بانكي با نام افراد فوت شده وجود دارد؟
  • FR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    86 0
    مالیات اش نسبت به کشورهای اروپایی خیلی کمه. کسی که خونه ۱۵ میلیاردی داره ۲۵ میلیون براش چیزی نیست دردی هم از بقیه مردم کشور دوا نمی کنه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      78 0
      چقدر ساده هستید مالیاتش صرف من و شما نمیشه ضمنا بهانه پیدا می کنند که کلا برای خانه و مسکن مالیات وضع کنند و خود شما هم یه روز مجبور به پرداختش میشی
    • FR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      5 0
      خب من هم منظورم همین بود
  • رضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    156 0
    بدجوری مث اینکه کفگیر به ته دیگ خورده
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    107 0
    خوبه اما باید از خانه های خالی مالیات بگیرند تا بحران مسکن کمرنگ بشه، ضمنا یک طرح جامع و همه جانبه که همه موارد رو پیش بینی کنه، به خصوص برای افرادی که فرار مالیاتی دارند.
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    98 0
    برای افراد ثروتمند باید روی همه موارد زندگیشون مالیات ببیندند، مثلا چرا باید کسی که لکسوس داره بنزین سه تومنی بزنه و مسافرکش پراید هم بنزین سه تومنی بزنه! مالیات گیری متناسب با سطح درامد اقشار مختلف جامعه یک امر کاملا واضح و آزمون پس داده در تمام دنیاست و برای اداره اصولی (و نه هیاتی) کشور کاملا لاطمه که متاسفانه اجرا نمیشه. عوض این تجربه های شکست خورده پول پاشی (یارانه و معیشتی) باید ََطرحهای مالیاتی با نهایت سختگیری انجام بشه
    • reza IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      28 0
      چون هر دو به یک اندازه ایرانی هستن و حق دارند از منابع مملکت استفاده کنند .
    • امیر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      90 0
      بشرطی که لکسوس سوار معادل ماشینش مالیات بده ولی همه میدونن فقط کارمند جماعت دارن مالیات میدن.
    • حسین IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      69 0
      جناب رضا اون کسی ک لکسوس داره به خودی خود داره بیشتر از مسافرکش از منابع کشور استفاده میکنه.پس باید بیشتر مالیات بده حسین
    • باقری IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      10 0
      حرفتون غیر منطقی هست هر فردی ایرانی حق دارد از منابع کشور خودش استفاده کند دلیلی ندارد چون یه نفر لکسوس خریده مالیات بدهد
    • سعید IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      6 0
      لکسوس سواره رِییس همون کارمنده اس دیگه دارن میدن مالیات رو دیگه،،
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      31 0
      علی جان اون بابایی که بیش از یک و نیم برار قیمت لکسوس بابت گمرگ هزینه کرده یعنی هزینه بنزین 30 سالش و خیلی چیزای دیگه را یکجا پرداخت کرده.
    • SE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      30 0
      به این دلیل ساده چون لکسوس سواره یا ثروتمنده داره به اندازه همون در آمدش هم‌ مالیات میده
  • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    41 0
    این مبالغ مالیاتی برای سال اول اینطوری بسته شده ، چون مردم به مالیات بر دارایی ثابت عادت ندارن و از سال بعد قطعا افزایش خواهد یافت ، اما در کل این طرح ایرادات جدی و تبعات منفی زیادی دارهف در سال گذشته ایرانیها رتبه دوم خرید منزل در ترکیه بودندو این طرح قطعا سرمایه های بیشتری رو به خارج از کشور هدایت میکنه و خروج چشمگیر سرمایه رو خواهیم داشت همچنین این طرح قطعا باعث کاهش سرمایه گذاری در حوزه مسکن خواهد شد، ضمن اینکه در نظر داشته باشیم داشتن خانه و ماشین لوکس جرم نیست و کسیکه درامدی داشته است قبلا در فرایند مالیاتی مالیات بر درامد و فروش رو پرداخت کرده وثروت مانده ، خالص و مالیات داده است ونباید دوباره مالیات بده، دولت باید فضای کسب و کار رو اصلاح کنه تا درامد مردم و بنگاههای اقتصادی رشد کرده و از محل مالیات بر درامد هزینه هاشو تامین کنه
  • DE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    5 0
    هنگام خرید و فروش مالیات گرفته می شود
    • پیمان IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      1 0
      اره ولی کافی نیست
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    69 0
    فقط باید از ثروتمندان مالیات گرفت نه از کسی که یک لقمه نان با بدبختی در می اورد
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    14 0
    به نظرمن شاید با این کار خانها هم گرانتر شود چون ممکن ات برای گرفتن مالیات بیشتر خانهرا گرانتر ارزیابی کنند
  • کاربرجدید IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    29 0
    در مورد تمام این موضوعات ساز و کارهای مشخص و روشنی در کشورهای پیشرفته ایجاد و اجرا شده ، ارزش خودرو و مسکن هم در محاسبه و اخذ مالیات مهم هستند اما با برنامه ریزی و تدوین قوانین صحیح و مفید میتوان جامعه را به سوی شفافیت و مصرف درست هدایت کرد ،‌ که این مهم فقط با مسوولین و مجریان دلسوز قابل اجراست . بعنوان مثال در مورد خودرو مساله ای مثل میزان آلایندگی در میزان دریافت عوارض و مالیات دخیل هستند که بصورت کلان به نفع همگان است اما در اینجا به آن توجهی نشده است .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    26 0
    باید با یک قانون جامع و البته کارشناسی شده جلوی فرار مالیاتی را گرفت و بتوان از تمام افراد کشور به نسبت درآمدشان مالیات گرفت این طرح هم ظاهرا با توجه به وضع موجو باید اجرا شود.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    38 0
    مبلغ شمول مالیات رو خیلی بالا گرفتن، خونه های 3 میلیارد به بالا و ماشینها 500 میلیون به بالا باید مشمول می شدند.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 0
    کار درست همینه
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    14 0
    با مصوبه خانه مسکونی مخالف هستم، چون اگر فردی خانه ای در سابق خریده و پیر مرد و پیرزنی است که با حقوق کارمندی زندگی می‌کند از کجا بیاورد و زندگی کند؟!!! البته با کسی که احتکار کرده و سه تا به بالا مسکن دارد باید مالیات پرداخت کند، چون قطعا هر فرد توی یکی از مسکن زندگی کند ولی اگر آب و برقش تکان نمی‌خورد، این به منزله احتکار هست و قطعا از محتکر باید مالیات‌ش رو هم پرداخت کند. در مورد ماشین هم قطعا خودرو ایمن مبلغ بالایی دارد و اگر فرد بخواهد خودروی ایمن بخرد باید گران بخرد ولی باید از این افرادی که خودرو ثبت نام می‌کنند و به قیمت اختلاف می‌فروشند باید مالیات سنگینی گرفت تا این عادت بد رها شود.
    • پیمان IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      2 0
      پیرمرد پیرزنی که خونه بالا ۱۵ میلیارد داشته باشند که قابل ترحم نیستند. ثانیا ماشین ۶۰۰- ۷۰۰ میلیونی هم امنیت داره. کسایی که ماشین های میلیاردی سوار میشن برا کلاسشه نه امنیتش
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    38 0
    هدف نهایی این جور کارا بدون هیچ بحثی کسب بیشترین درآمد ممکنه کسری بودجه و نیاز به درآمد انقدر زیاده که این کارا هم جواب نمیده و بهتره به سراغ تدابیری که منجر به درآمد کلان و قطعی بشه رفت مثل مالیات بر تنفس، مالیات بر زندگی، مالیات بر خیابان، مالیات بر پیاده رو و ...
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    28 0
    اگر محل هزینه کرد روشن شود هیچ ایرادی نخواهد داشت
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    10 0
    کل این مالیات چقدر میشه . این طرح باعث میشه خونه های متوسط و کوچک گران بشود .
    • DE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      3 0
      ٢٠٠ هزار يورو هم نمي شود.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    5 0
    مالیات مالیات مالیات . ای بابا
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    8 0
    پول این مالیات ها چقدر خواهد شد؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    16 0
    بسیار خوب است. عدالت اقتصادی باید برقرار بماند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    17 0
    اگر معلوم شود کجا هزینه می شود خیلی خیلی هم خوب است
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    8 0
    اگر طرف مالیات نده چی میشه؟ خوب به فرض اگر کسی نرفت مالیاتش رو بده چه اتفاقی می افتد؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    9 0
    خداکنه این مالیاتا جای درست خرج شه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    30 0
    مالیات از ثروتمندان پسندیده ترین کاره
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    29 0
    خیلی خوبه بهتر اینه از خونه های استخردار و ... هم مالیات ویزه بگیرید
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    10 0
    اگر نظر من مهمه باید یگویم بله موافق هستم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    12 0
    انشاالله که برای اسخت مسکن محرومان و بهبود خط تولید خودرو و بنزین هزینه شود
  • حسنعلی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    23 0
    بله چون باعث گردش پول و سرمایه در کشور شد و از تورم نقدینگی در دست افراد خاص جلوگیری میکنه و عامل تحرک اقتصادی در صورت برنامه ریزی مسئولان خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    27 0
    هر کسی میخواد زندگی لاکچری داشته باشه هزینه اش را پرداخت کنه . مشکلی نیست
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    21 0
    خوب امیدوارم واقعا اجرایی بشه .
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    2 0
    نتیجه ارزانی خانه های لوکس و گرانی انه های معمولی است
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    17 0
    ما منتظر اجرا هستیم
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    11 0
    عالیه به شرط اینکه مالیات صرف مسکن استاندارد و استاندارد سازی خودرو شود
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    11 0
    اخ جون دلم خنک میشه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    7 0
    طرحی تماشایی لطفا از نحوه اجرا هر ماه گزارش بدین .
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    15 0
    انشاالله مصوب شود
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    24 0
    زندگی لاکچری همه جای دنیا هزینه داره
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    23 0
    خب معلومه. باید این اتفاق بیفته. چرا همش کارمندها باید در ردیف اول مالیات باشند؟
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    7 0
    در صورتی که پارتی بازی نشود موافقم.
  • علیرضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    12 0
    میخوان بگیرن میخوان نگیرن هیچ فرقی نمیکنه چون هیچ تاثیری تو زندگی ما نداره
  • زاون یرواندی DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    5 0
    خیلی زودتر باید این کار انجام می شد. مانند کشورهای امریکا و اروپا. من موافقم.
  • DE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    8 0
    يعني پول ماليات مي رود روي قيمت ماشين و خانه و ملت بايد سهم دولت را در خريد و فروش بدهند. گراني بيشتر.
  • عادل IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    10 0
    مگه يکبار شخص بابت درآمدهاش اعم از خريد و فروش ؛ کسب وکار ؛ ارث و .... ماليات پرداخت نمی کنه ؟؟ پس چرا بايد ازايشان دوباره ماليات گرفته بشه ؟؟؟؟ اين نوع ماليات ها ديگه دست بردن توی جيب جماعته!!! اين کارها کارهای پوپوليستی است و به نوعی يادور نظام از هم پاشيده کمونيستی است ! درجوامع سرمايه داری برای درآمد و ماليات و ... يک بقانون مشخص وجود داره و هر بار که دولت بودجه کم مياورد حق ندارد که قوانين من درآوردی به خورد مردم دهد و باعث نابودی صنعت شود !! با اين فشارها تنها اتفاقی که مي افته اينه که صاحبين کسب و کار بی انگيزه می شوند و عطای کار و فعاليت رابه لغای آن بخشيده و به تدريج باعث توقف چرخه اقتصادی وصنعتی کشور می شود .
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    10 0
    ما حتي با ماليات بر تنفس هم موافقيم!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    21 0
    خیلی زودتر از اینها باید اجرایی می شد و در آمد مناسبی خواهد بود .تا دلتان بخواهد خانه های بالای پنچ میلیارد در کشور وجود داره
  • جعفری IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    7 0
    هرگونه مالیات صرفاً باعث افزایش قیمت مسکن و فشار بیشتر بر محرومان می شود. مالیات بر مسکن افراد خانه دار وارد می شود و آنها این فشار را بر افراد فاقد مسکن تحمیل می کنند. با این طرح شدیدا مخالفم.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    11 0
    صد درصد موافقم و باید خیلی جدی اجرا بشه، و جلوی هر گونه رانت و فرار از مالیات بسته بشه
  • ناشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 0
    موافق نیستم
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    15 0
    بگیرید ولی درصدش را هم مثل درصدی که از کارمندان دولت می گیرید تصویب کنید !
  • فریدون نجم US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    10 0
    کاملا موافقم حتی مالیات از خانه های پنج میلیارد و خودروهای از پانصد میلیون تومان بالاتر لازم است اخذ گردد
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    14 0
    اگه تونستین ازمحل مالیاتها 8 روزه مثل چین تو سیستان بلوچستان بیمارستان بسازین موافقم
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    7 0
    قانون مالیات باید شفاف و عادلانه و بدون استثنا و منطقی باشد و با قدرت و دقت اجرا شود. ربطی هم به خانه و ماشین ندارد.
  • حمید IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    5 0
    بله موافق هستم
  • مازیار IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    7 0
    بهترین روش مالیات بر در آمد می باشد.که در بیشتر کشورها اجرا میشود.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    4 0
    موافقم
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    2 0
    بله چون خودم ندارم
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    11 0
    در کشورهای پیشرفته هیچکس حق ندارد بیشتر از یک خانه داشته باشد و به تعداد خانهر های بعدی بصورت تصاعدی مالیاتهای بسیار سنگین در حد 50 تا 80 درصد قیمت خانه باید پرداخت شود
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    14 0
    نه اینکه از مای مفازه دار که دخل و خرجمون نمیخونه بگیرن از اونا هم بگیرن،باید از فوتبالیستها ماشینهای لوکس و غیره بگیرن
  • مهدی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    5 0
    با سلام یعنوان یک کارمند اصلا مخالف گرفتن مالیات بیشتر از افراد دارای خودرو و خانه های لوکس می باشم. قطعا بااین کار به نفع ترکیه و دوبی و ارمنستان و دیگر کشورها کار میکنیم که سرمایه دارها سرمایه هاشون را از ایران منتقل کنند.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    6 0
    موافقم درصورتی که در زندگی من تاثیری بگذارد
  • محمدی FR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    2 0
    مشکلی رو هم حل میکنه؟
  • نرگس GB ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    12 0
    کاملا موافقم و فکر می کنم باید بیش از این دریافت شود. درضمن واحدهای مسکونی خالی هم باید مشمول پرداخت مالیات باشند.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    11 0
    کاملا موافقم حتی مالیات از خانه های پنج میلیارد و خودروهای از پانصد میلیون تومان بالاتر لازم است اخذ گردد
  • حسن IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    0 0
    باید مالیات سنگین از فروش خانه و خودرو گرفته شود
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    0 0
    مالیات باید بر اساس قانون، عدالت مالیاتی و درآمد واقعی باشد نه مانند اخذ مالیات پیش فروش سکه نه قانونی است نه عدالت مالیاتی رعایت شده و بر اساس کاهش ارزش پول است.