۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مرگ ۴ گوریل در معرض انقراض بر اثر صاعقه

ایسنا نوشت: گروهی از فعالان زیست محیطی از کشته شدن چهار گوریل کوهستانی و در معرض انقراض شامل سه گوریل ماده و یک نر در اثر برخورد صاعقه در پارک ملی اوگاندا خبر دادند.

آزمایش‌های پزشکی قانونی و کالبدشکافی نشان داده گه این چهار گوریلِ در معرض خطر که یک گوریل نر نوزاد نیز در میان آن‌ها بوده در تاریخ سوم فوریه در "پارک ملی گوریل امگاهینگا" واقع در جنوب غربی اوگاندا کشته شده‌اند.

به گفته کارشناسان پزشکی قانونی، زخم‌های بزرگ به جا مانده روی لاشه این گوریل‌ها نشان می‌دهد که احتمالاََ علت مرگ برخورد صاعقه باشد اما تایید آزمایشگاه دو تا سه هفته زمان خواهد برد.

این چهار گوریل اعضای یک گله ۱۷ تایی گوریل‌ها معروف به خانواده "هیروا" بودند که در ماه اوت سال گذشته از پارک ملی "وُلکِینوز" در رواندا به "پارک ملی گوریل امگاهینگا"ی اوگاندا منتقل شدند.

پتانسیل تولیدمثل این سه گوریل ماده در خانواده "هیروا" بسیار بالا بوده و مرگ آن‌ها برای جمعیت در معرض خطر گوریل‌ها ناراحت‌کننده است. همچنین ۱۳ عضو دیگر این گله از گوریل‌ها پیدا شده‌اند.

در سال ۲۰۰۸ میلادی، تنها ۶۸۰ قلاده از این گوریل‌های بزرگ باقی مانده بود اما به کمک تلاش‌های فعالان زیست‌ محیطی و گشت‌های ضد شکار، جمعیت آن‌ها به بیش از ۱۰۰۰ قلاده رسیده است. با توجه به این تلاش‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی گوریل کوهی، زیرگونه گوریل شرقی در "فهرست قرمز" اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) از گونه‌های در معرض خطر، از وضعیت "در معرض خطر جدی" به "در معرض خطر" منتقل شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، "پارک ملی گوریل امگاهینگا" که دامنه‌های شمالی سه آتشفشان را پوشش می‌دهد، بخش‌هایی از کوهستان "ویرونگا" که به طور مشترک در رواندا و جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد را در بر گرفته است. این کوهستان یکی از مهم‌ترین مکان‌های حفاظت زیستی در جهان و تنها یکی از دو مکانی است که در آن گوریل‌های کوهستانی یافت می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =