ویروس کشنده کرونا و شیوه مقابله آن در فرودگاه های جهان! +تصاویر

این روزها امکان ندارد جایی باشید و حرفی از ویروس کشنده کرونا به میان نیاید. فرودگاه‌ها و مرزهای بسیاری از کشورها برای بررسی مسافرانی که از شرق آسیا و بخصوص چین وارد کشورشان می‌شوند، تدابیری برای بازرسی سلامت اندیشیده‌اند. در ابتدا با استفاده از دستگاه‌های تب‌سنج دمای بدن آن‌ها را می‌سنجند و سپس درصورتی‌که متوجه موضوعی غیرعادی شوند آن‌ها را از لحاظ آلودگی ویروس کرونا بررسی می‌کنند.

ازجمله این فرودگاه‌ها می‌توان به فرودگاه‌های کشورهای هند، آمریکا، ترکیه و حتی ایران اشاره کرد. با ما در لست سکند همراه باشید تا بیشتر از تدابیر فرودگاه ها برای مقابله با کرونا مطلع شویم.

فرودگاه‌ها و خطوط هوایی درباره شیوع ویروس کرونا که منشأ اصلی آن شهر ووهان چین است نگرانی بسیار زیادی دارند و سعی می‌کنند از مسافران و کارمندان خود مراقبت و محافظت کامل را به عمل ‌آورند. تاکنون صدها نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند. حتی در دورترین فاصله از خاک چین نیز (کشورهایی مثل آمریکا) مواردی از ابتلا به این ویروس مشاهده شده است.

با توجه به تعطیلات سال نوی چینی و مسافرت‌های این تاریخ از سال، کمی کنترل ویروس دشوار شده است، ولی چین برای غربالگری سراسری در کشور خود چند شهر را از جمله شهر ووهان قرنطینه کرده است و حمل‌ونقل را به‌طور کامل محدود کرده است.

واکنش فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلف به این ویروس:

هنگ‌کنگ: در فرودگاه این شهر هواپیماهایی که از ووهان وارد شوند در منطقه‌ای جداگانه متوقف شده و پیمانکار نظافتیِ پایانه، مسافران را ضدعفونی می‌کند. همچنین هزینه بلیط‌های 21 ژانویه تا 15 فوریه که به مقصد ووهان باشند به مسافران عودت داده می‌شود.

کره جنوبی: این کشور نیز ضدعفونی هواپیماهای خود را به‌صورت روزانه انجام می‌دهد و تجهیزات مناسب را برای خدمه پرواز خود در نظر گرفته است.

سنگاپور: در فرودگاه چانگی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های مخصوص در تمام پروازهای چین در اختیار قرار می‌گیرد و پروتکل ضدعفونی هواپیما نیز اجرا می‌شود.

هند: در فرودگاه‌های بمبئی و دهلی نیز کارکنانِ فرودگاه، مسافران ورودی از مناطق مختلف چین را به دقت بررسی می‌کنند.

اندونزی و ویتنام: از فرودگاه‌ها و خطوط هوایی خواسته شده است اقدامات احتیاطی مانند غربالگری توسط اسکنرهای حرارتی را انجام دهند.

آمریکا: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، غربالگری سلامت را برای فرودگاه‌های سانفرانسیسکو، نیویورک، لس‌آنجلس، آتلانتا و شیکاگو انجام می‌دهد.

ایران: گروه‌های مقابله با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت برای مقابله با ورود مسافران مشکوک به ویروس کرونا در فرودگاه‌ بین‌المللی ایران مستقر شده‌اند.

ترکیه: کارکنان اداره بهداشت و درمان مناطق مرزی و ساحلی وابسته به وزارت بهداشت ترکیه مسافرانی که از چین وارد فرودگاه استانبول می‌شوند را با استفاده از دوربین حرارتی ازلحاظ علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا کنترل می‌کنند.

امیدواریم این ویروس هرچه زودتر با تدابیر کارآمد متوقف شود.


منبع:لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =