فرید زکریا: دموکرات‌ها نامزد تاثیرگذار ندارند

ایرنا نوشت: تحلیلگر شبکه سی‌ان‌ان با توجه به فرار دونالد ترامپ از مهلکه استیضاح در مجلس سنا، درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: نامزدهای حزب دموکرات نشان داده‌اند که از شرایط لازم برای تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان برخوردار نیستند.

« فرید زکریا » مجری ویژه برنامه « جی.پی.اس » شبکه سی‌ان‌ان امروز(دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه) در تحلیل خود گفت: آنچه در انتخابات انجمن‌های حزبی ایالت آیوا رخ داد برای دموکرات‌ها بسیار نگران کننده است. حضور رای‌دهندگان آیوا در انتخابات میان دوره‌ای سوم فوریه (دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه)  به مراتب پایین‌تر از حضور آنها در انتخابات ۲۰۰۸ میلادی بود که باراک اوباما آنها را تشویق به شرکت در این کار کرده بود.

زکریا ادامه داد: به نظر می‌رسد انتخابات ۲۰۲۰ همانند انتخابات ۲۰۱۶ خواهد بود.

این تحلیلگر سی‌ان‌ان افزود: چنانچه به انتخابات مقدماتی ۲۰۱۶ آمریکا نگاه کنیم، می‌بینیم همه ۱۲ نامزد جمهوریخواه بر علیه ترامپ تلاش کردند، بطوری که لیندزی گراهام سناتور کهنه‌کار آمریکایی، او را خطری برای کشور تلقی کرد اما در نهایت زمانی که ترامپ بعنوان نامزد برگزیده این حزب اعلام شد، همه جمهوریخواهان در پشت سر او قرار گرفته و امروز شاهد حمایت ۹۵ درصدی آنها از ترامپ هستیم.

زکریا به برنی سندرز و پیته بوتیجیج، دو نامزد دموکرات، یکی ۷۹ ساله و دیگری ۳۸ ساله اشاره کرد و گفت: هریک مولفه ای دارند که تکمیل کننده این نامزد واقعی نیست؛ دموکرات‌ها تنها در فکر شکست دادن ترامپ و تمرکز بر پیروزی در انتخابات هستند درحالی که جمهوریخواهان نهفته در دروغ هستند.

وی ادامه داد: دموکرات ها به دواطلبی نیازمندند که به این حزب و طرفداران آن نیرو و انرژی بدهد و  چپ‌ها و راست‌ها را گردهم آورد؛ اما شواهد تاکنون نشان داده که دموکرات ها از چنین نامزدی برخوردار نیستند.

 دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت آیوا که در واقع شروع زنگ انتخابات ریاست جمهوری است، با تاخیر در اعلام نتایج، آغازی آشفته و دلسرد کننده‌ای داشتند.
براساس نتایج نخستین انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیوا، برنی سندرز سناتور ۷۹ ساله ایالت ورمونت توانست با ۲۶.۶ درصد آرا پیشتاز رقابت‌ها باشد و پس از او «پته بوتیجیج» شهردار پیشین «ساوت بند» از ایالت ایندیانا نیز با کسب ۲۵ درصد قرار گرفت.

جو بایدن معاون اول باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا توانست با ۲۳ درصد آرا در رده سوم قرار گیرد و الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست نیز با ۲۰ درصد آرا در ایالت آیوا  چهارم شد. این نتایج در حالی رخ داد که به نظر، بایدن فردی است که دموکرات‌ها در این دور از انتخابات روی او سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از آنجایی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا و دواطلب حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۰ از رقیب چندان مهمی برخوردار نیست، در بسیاری از ایالت‌های آمریکا همچون نوادا، آلاسکا، کانزاس، کارولینای جنوبی، ویرجینیا و آریزونا انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوریخواهان برگزار نمی شود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده خواهد بود که قرار است سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.
 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارن IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    فرید زکریا خود یک دموکرات راست گرا است و خیلی با جمهوریخواهان مخالف نیست .. او معمولا پیش بینی هاش درست از آب در نمیاد .. امسال صددرصد ترامپ شکست میخوره .. بیشتر جمهوریخواهان در ظاهر باها شهستند ولی آمریکایی ها عملا اتز دروغگو بدشون میاد ... مطمنا رای بهش نمیدند ..امسال ترامپ با اختلاف 15 تا 20 درصد از بایدن شکست میخوره..ایران از الان باید برای یک سال دیگه و روی کار اومدن دموکرانها برنامه داشته باشه ..دوران سیاه ترامپ خواهد گذشت ..