چرا بیماران بعد از سکته مغزی به اضطراب مبتلا می‌شوند؟

بنا بر گزارش محققان دانشگاه یورک در کانادا، از هر ۵ بیمار مبتلا به سکته مغزی، یک نفر به اضطراب مبتلا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مدیکال‌اکسپرس، محققان دانشگاه یورک با بررسی ۲۲هزار و ۲۶۲ بازمانده از سکته مغزی، دریافتند، ۲۰ درصد این بیماران به اضطراب مبتلا شده بودند. همچنین نتیجه این بررسی نشان داد، اضطراب بعد از سکته مغزی، مشکلی جدی است که حداقل تا دو سال پس از سکته، در بیمار باقی می‌ماند.

سکته مغزی وقتی رخ می‌دهد که خون‌رسانی به بخشی از مغز متوقف می‌شود. هر سال بیش از ۱۵ میلیون نفر در دنیا به این نوع سکته مبتلا می‌شود.

بنا به گفته این محققان، سکته مغزی اثر بسیار نامطلوبی روی زندگی افراد می‌گذارد و متاسفانه آن معمولا بدون هشدار اولیه رخ می‌دهد. تاکنون محققان می‌دانستند که سکته مغزی می‌تواند بیماران را به افسردگی مبتلا کند. اما این اولین بار است که آنها درمی‌یابند، بیشتر بیماران بازمانده از سکته‌های مغزی، گرفتار اضطراب هم می‌شوند.

برخی از بیماران مبتلا به سکته مغزی به اضطراب نوع ترس از اجتماع مبتلا می‌شوند. زیرا معمولا پس از سکته‌ مغزی، ممکن است آنها نتوانند کارهایی مانند صحبت‌ کردن و تحرک داشتن را به‌خوبی انجام دهند و حتی ممکن است از نظر ظاهر فیزیکی، در شرایط نامناسبی قرار داشته باشند.

اضطراب، وضعیت بیماران مبتلا به سکته را بدتر می‌کند و این مشکل می‌تواند ماه‌ها پس از سکته مغزی، در فرد باقی بماند.

محققان در حال بررسی بیشتر مشکلاتی هستند که با مغز و ذهن سروکار دارند و امیدوارند با کشف حقایق تازه به کمک افراد مبتلا به سکته مغزی رفته و جلوی افسردگی و اضطراب آنها را بگیرند.

مترجم: نادیا زکالوند

منبع: medicalexpress

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =