ظریف: روند پایان حضور آمریکا در منطقه آغاز شده است

وزیر امور خارجه امروز در توییتی با بازنشر مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری ان بی سی آمریکا نوشت: پایان (حضور) آمریکا در منطقه آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، ظریف دیروز و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با ریچارد انگل خبرنگار شبکه آمریکایی ان بی سی گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه با اشاره ای به این مصاحبه در صفحه توییترش، بخش هایی از گفته های خود را بازنشر کرد.

ظریف نوشت: "توصیه اشتباه به رئیس جمهوری ترامپ منجر شده که وی تصمیم های اشتباهی بگیرد." بنابراین، "پایان آمریکا در منطقه آغاز شده است."

محمد جواد ظریف در این مصاحبه گفت: رییس جمهوری امریکا مقصر اصلی بحران و تنش بین تهران و واشنگتن است و بازگشت به رویه سابق برعهده دونالد ترامپ است.



وی افزود: جای تاسف است که آمریکا براساس اطلاعات غلط مبتنی بر جهل و غرور در مسیری قدم بر می‌دارد که منطقه را به سمت درگیری سوق می دهد.

وی با بیان این که دولت ترامپ باعث افزایش تنش با تهران شده‌ است؛ افزود: ایران و امریکا در جریان تنش‌های اخیر و به شهادت رساندن  سردار قاسم سلیمانی نامه‌های تندی را رد و بدل کردند.  

به گفته ظریف، روابط میان آمریکا و ایران پس از شهادت سردار شهید سلیمانی همچنان با تنش همراه است.
 
وزیر امور خارجه ایران، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به خاطر پیگیری سیاستی اشتباه در قبال ایران مقصر دانست.  

ظریف افزود: جای تاسف است که آمریکا براساس اطلاعات غلط مبتنی بر جهل و استکبار در مسیری قدم بر می‌دارد که منطقه را بسیار نزدیک به حاشیه کرده است.

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ دیروز (25 بهمن) با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران ۳۵ کشور آغاز شد و تا فردا (27 بهمن) ادامه خواهد داشت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =