مردم رنج دیده ای که قرار است دیگر تشنه نمانند! +تصاویر

شما همیشه شیر آب را بی هیچ نگرانی باز می‌کنید، اما همانطور که حتما بیشتر شما می دانید، آب آشامیدنی تمیز برای همه در تمام دنیا در دسترس نیست. تقریبا ۲.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان به آب سالم دسترسی ندارند. کیونگا (Kiunga)، کنیا (Kenya) تا سالهای اخیر، یکی از این اجتماعات بود.

در فاصله چند مایلی مرز سومالی (Somalia)، مردم این دهکده کوچک مجبور به پخت‌وپز، نوشیدن و استحمام با آب آلوده و سیاه بودند. سازمان غیر دولتی GivePower با بررسی و شناسایی "تأثیر فاجعه بار" فقدان آب تمیز روی افراد ساکن آن منطقه، تصمیم گرفتند از انرژی پاک برای تغییر زندگی ساکنان استفاده کنند.

سازمان GivePower با نصب نخستین پنل‌های خورشیدی در ۲۵۰۰ مدرسه در ۱۷ روستا، تلاش‌های خود را در تأمین انرژی پاک برای این جوامع در حال توسعه، آغاز کرد. سازمان پس از مشاهده تأثیر و مقیاس‌پذیری پروژه، شروع به بررسی و تکمیل اقدامات بعدی خود کردند. مهمترین کاربرد برق برای انسانها چیست؟ هیز برنارد (Hayes Barnard)، بنیانگذار و رئیس شرکت GivePower گفت: "ما معتقدیم که اولین نیاز جوامع، آب است. "

در ماه مه سال ۲۰۱۸، این سازمان برای تبدیل آب شور اقیانوس به آب آشامیدنی تازه، نصب اولین سیستم نمک زدایی آب میکرو شبکه‌ای را آغاز کرد. برای این کار آنها یک کانتینر حمل‌ونقل ۲۰ فوتی را تجهیز و یک سیستم با توان خروجی روزانه ۷۵۰۰۰ لیتر را با آن تلفیق کردند که برای کار با یک پنل خورشیدی طراحی شده بود. جفی باستارد (Joffy Bastard)، بخشدار منطقه سارارا (Sarara) در کنیا، می‌گوید: «هنگامی که شیر آب را نصب کردیم، همه بسیار هیجان‌زده شدند. من فکر می کنم با گذشت چندین سال از وجود آب پاکیزه در منطقه، آنها هنوز هم آن را باور ندارند.» خوشبختانه این سیستم به هیچ وجه قطع نخواهد شد، و هم‌اکنون به اندازه کافی آب آشامیدنی تمیز را برای ۳۵۰۰۰ نفر در هر روز تولید می‌کند.»

عجیب است که هنوز، در سال ۲۰۲۰، روتین زندگی عادی مردم دنیا برای اهالی برخی شهرها و کشورها، آرزو محسوب می‌شود!

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =