چرا عربستان به گفت‌وگو با ایران تمایلی ندارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خبرگزاری عراقی «براثا» در تحلیلی گزارش داد حکومت عربستان سعودی با اتهام‌زنی به ایران زیر بار گفت‌وگو برای حل و فصل مشکلات و مذاکرات با ایران نمی‌رود.

این خبرگزاری در گزارش خود با عنوان با تیتر «چرا عربستان به گفت‌وگو با ایران تمایلی ندارد؟» از نقش امارات و رژیم صهیونیستی در این امر، پرده برداشته و نوشت در حالی که تهران همواره از بهبود مناسبات با عربستان سعودی به عنوان «یک کشور مسلمان» استقبال کرده و مقام‌های سعودی هر از گاهی به بازبودن راه مذاکره با ایران، اشاره می‌کنند، عملا ریاض، هر بار با اتهام‌زنی از زیر بار رفتن برای گفت‌وگو با ایران طفره می‌رود.

در این تحلیل آمده است: «کویت، عمان، قطر، عراق، پاکستان و حتی ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی را به گفت‌وگوی مستقیم با ایران ترغیب می‌کنند اما ریاض، دست‌کم تاکنون تمایلی به این گفت‌وگو نشان نداده است. ریاض از ایران دوری می‌کند و نمی‌خواهد درباره اوضاع منطقه با تهران وارد مناقشه شود و بهانه‌ها و دلایلی را طرح می‌کند و پرونده‌های مختلف را به یکدیگر ربط می‌دهد و این جمله مشهور خود را تکرار می‌کند: ایران باید سیاست‌ و روش خود را در منطقه تغییر دهد.» ، جمله مبهمی که حتی همپیمانان سعودی به شکل واضح و شفاف و مفصل آن را درک نمی‌کنند..

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    7 0
    اگر آمریکا طرفدار مذاکره دو کشور بود مطمئن باشید سعودیها رو پای میز مذاکره مینشوند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    4 0
    به همان دلیل که ما هم تمایل زیادی به گفتگو با عربستان نداریم.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    12 0
    اگر یک نفر مدام مسئولان ایران را بی لیاقت اعلام کند بعد بگوید بیائید مذاکره کنیم . اول نمیگویند برو حرف دهنت را بفهم بعد از مذاکره صحبت کن . ؟