هیئت انتخاب دومین جشنواره استانی تئاتر ماه- وتار کردستان معرفی شد

"فریدون حامدی"، "مدیاذاکری" و "صابرنیک بخت" به عنوان هیئت انتخاب دومین جشنواره استانی تئاتر ماه-وتار در کردستان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج ، شهرام میرزایی کردستانی اظهار داشت: جشنواره در دو بخش اصلی و کودک ونوجوان برگزارمی گردد که در بخش اصلی ۱۸ اثر از شهرستان های مختلف استان جهت حضور دراین دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.
شهرام میرزایی ادامه داد: سنندج با ۶ اثر، بیجار با ۳ اثر، دهگلان و دیواندره و بانه  هرکدام با ۱ اثر، سقزبا ۲ اثر و قروه با ۴ اثر در مجموع ۱۸ اثر بخش اصلی را تشکیل می دهند که از دوشنبه ۲۸ بهمن ماه به مدت سه روز توسط هیئت بازبین متشکل از فریدون حامدی، مدیا ذاکری و صابر نیک بخت به صورت حضوری مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی افزود: براساس جدول تنظیمی دوشنبه ۲۸ بهمن ماه نمایش های سمفونی مردگان و در از سنندج و بعد ازظهر ساعت ۱۵ نمایش زندگی به سبک آتون از دهگلان و از ساعت ۱۷ نمایش های عطف به سبز ،  همه چیز در باره آقای ف، کاغذ باطله و ۱۹۸۸ از قروه مورد ارزیابی هیئت انتخاب قرار می گیرد.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان ادامه داد: سه شنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۰ نمایش نشستم میان آرزوها در دیواندره، ساعت ۱۶ نمایش باغ آرزوها در بانه و از ساعت ۱۹ نمایش های یک روز بهتر و مزدا هزار و ۶۰۰ از شهرستان سقز توسط هیئت داوران بازبینی می گردد.
وی افزود: چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح نمایش های حال همه ما خوب است، هیپنوتیزم و شکلک در شهر بیجارو از ساعت ۱۸ بعدازظهرنمایش های فرجام، روییدن و سحوری از سنندج پایان بخش مرحله مقدماتی و انتخاب جشنواره است.
میرزایی ادامه داد: نتایج آرای هیئت انتخاب بخش اصلی جشنواره شنبه ۳ اسفند ماه ۹۸ اعلام می گردد و برگزیدگان در نیمه دوم اسفند ماه به مدت سه روز در بیجار جهت کسب عناوین برتر این دوره از جشنواره وتار به رقابت خواهند پرداخت.
وی در خصوص بخش کودک ونوجوان نیزگفت :در این بخش آثار ارسال شده در قالب سی دی مورد ارزیابی قرار گرفته و از بین ۱۲ اثر ارسال شده چند اثر به انتخاب کارشناس مربوطه جهت حضور در بخش نهایی انتخاب و معرفی می گردند.
وی در خصوص معرفی هئیت انتخاب نیز، گفت: فریدون حامدی از هنرمندان عرصه نمایش استان از شهرستان سقز که دارای سوابق بسیاری در عرصه بازیگری و کارگردانی می باشند.
میرازیی در خصوص خانم مدیا ذاکری نیز گفت: ذاکری از هنرمندان فعال عرصه هنرهای نمایشی از شهرستان بیجار می باشند که در زمینه بازیگری سوابق بسیار ارزنده ای را با بازی در نمایش های کارگردانان نامی کشور در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.
وی افزود: صابر نیک بخت نیز از نمایشنامه نویسان برتر استان از سنندج می باشند که در زمینه نویسندگی نمایشنامه با آثار خود جوایز ارزنده ای را از جشنواره های مختلف داخلی کسب نموده اند و چندین عنوان از نمایش نامه های او نیز به چاپ رسیده است.
دومین جشنوتاره استانی تئاتر وتار اسفند ماه ۹۸ به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با دبیر اجرایی امید اکبر در بیجار برگزار می گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =