شکوفایی و بالندگی زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

جمالی پور گفت: انقلاب اسلامی موجب تعالی و بالندگی زنان در جامعه شد و در دهه های اخیر شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در استانداری باتبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهارکرد: یکی از شاخص های توسعه در هر جامعه حضور فعال زنان است و بر همین اساس در دهه های اخیر شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف کشور هستیم.
 وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی جایگاه زنان ارتقا یافته و در حال حاضر ۶۳درصد کرسی های دانشگاه ها در اختیار دانشجویان زن قرار دارد.
جمالی پور با اشاره به برابری حقوق زنان و مردان در جامعه، ادامه داد: زنان به لحاظ حقوق اجتماعی و سیاسی هیچ تفاوتی با مردان ندارند و در این راستا استعداد، توانمندی، تخصص و لیاقت آنها تعیین کننده است.
این مسوول تصریح کرد: نقش زنان نه به خاطر اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بلکه به لحاظ تاثیری که برمردان دارند، در جامعه نیزحائز اهمیت هستند.
وی تاکید کرد: باید از زنانی که در خانه نقش تربیتی فرزندان را به خوبی ایفا می کنند و همچنین در اجتماع نیز فعال هستند به عنوان الگوی زنان جامعه تقدیر کرد.
جمالی پور بابیان اینکه سرمایه انسانی تفکیک نمی شود، یادآورشد: هر کس بتواند نقش درستی در ساختن جامعه با تخصص ، تعهد و توانمندی ایفا کند سرمایه ای ارزشمندی برای کشور است.
وی به اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه زنان طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز توجه دولت به حضور زنان در عرصه های مختلف حائز اهمیت و چشمگیر است‌.
استاندار قزوین یادآورشد: دشمنان نظام اسلامی امروز رویکردهای فمینیستی را در جامعه رقم می زنند و عدم توجه به رخدادهای مهم و مثبت حوزه زنان در سطح کشور نشان از خباثت آنها است.
جمالی پور رمز توسعه کشور را عبور از نگاه های جنسیتی و ملاک عمل را تخصص، تعهد و توانمندی افراد دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم که این به معنای این نیست که بانوان از نقش خود باز بمانند، ما از یک بعد توسعه پیدا نکنیم و از بعد جا بمانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =