پاسخ عادل الجبیر درباره وجود کانال ارتباطی مخفیانه‌ با ایران

فارس نوشت: وزیر مشاور در امور خارجه سعودی ضمن تکرار ادعای لزوم تغییر رفتار تهران، مدعی شد که ریاض از تصمیم ملت فلسطین در قبال معامله قرن حمایت خواهد کرد.

 «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت  سعودی در امور خارجه، بار دیگر ادعاهای قبلی کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

شبکه خبری «العربیه» به نقل از الجبیر گزارش داد که «کانالهای ارتباطی مخفیانه‌ای با ایران نداریم. موضع ما در قبال ایران مشخص است و به صورت علنی، آن را اعلام می‌کنیم».

وی ضمن نادیده گرفتن جنایات سعودی علیه مردم یمن که ناقض حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، گفت: «از ایران می‌خواهیم که به عرف و حقوق بین‌الملل و اصل احترام گذاشتن به حاکمیت سایر کشورها، پایبند باشد».

این مسئول سعودی بدون اشاره به کمکهای تسلیحاتی و مالی ریاض به تروریست‌های حاضر در سوریه و عناصر مزدور این کشور در یمن، ادعا کرد که ایران باید «دست از حمایت تروریسم بردارد، فراهم کردن موشکهای بالستیک برای تروریست‌ها را متوقف کند و به حسن همجواری در خلیج [فارس] متعهد باشد».

الجبیر ضمن ادعای تکراری لزوم تغییر رفتار ایران، گفت که «پیامی که فرستادیم، علنی است مبنی بر تغییر سیاست [ایران] و تعهد به نظام بین‌الملل».

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، ضمن نادیده گرفتن تلاشهای سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که درباره طرح موسوم به «معامله قرن»، تصمیم پایانی بر عهده مردم فلسطین است.

این مسئول سعودی در پایان ادعا کرد: «این توافق چیزی است که می‌توان آن را پذیرفت یا نه، ولی موضع سعودی از زمان پادشاه عبدالعزیز، حمایت از تصمیم فلسطین است».

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکا علیه مردم فلسطین است که هشتم بهمن ماه، علنی شد. این در حالی است که عربستان سعودی تلاشهای بسیاری برای عادی‌سازی روابط فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام داده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =