۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
درخواست خانه سینما درباره رسول‌اف

ایسنا نوشت: خانه سینما طی نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تا امکان حضور محمد رسول اُف در جشنواره فیلم برلین فراهم شود.

 طبق اعلام روابط عمومی خانه سینما، این تشکل صنفی در نامه‌ای که به امضای همایون اسعدیان رییس هیات مدیره رسیده است از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تا امکان حضور محمد رسول اُف در جشنواره فیلم برلین فراهم شود.

متن نامه خانه سینما خطاب به ابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه به شرح زیر است:

«با سلام؛

 احتراماً همانگونه که مستحضر هستید سینمای کشورمان به عنوان پرچمدار فرهنگ جمهوری اسلامی قاره‌ها را درنوردیده و جایگاهی جهانی و موثر در عرصه هنر بین المللی یافته است و روزی نیست که از جشنواره‌ها و مجامع معتبر بین المللی جایزه‌ای به موزه جوایز هنر هفتم میهن‌مان اضافه نشود.

اخیراً فیلم "شیطان وجود ندارد" ساخته محمد رسول اُف در بخش اصلی جشنواره فیلم برلین پذیرفته شده و رسم مألوف جشنواره‌ها بر این است که کارگردانان آثار، به هنگام نمایش فیلم‌هایشان در هر رویداد سینمایی حضور داشته باشند و عدم حضورشان به دلایل سیاسی و ممنوعیت‌های قضایی، تصویری نامطلوب از کشور متبوعشان ایجاد خواهد کرد، با عنایت به عرایض فوق استدعا دارد به لحاظ مصالح ملی و ارائه تصویری واقعی از فضای فرهنگی کشورمان، مقرر فرمایید نسبت به صدور مجوز حضور ایشان در جشنواره مذکور مساعدت مقتضی مبذول شود.»

۲۵۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =