شما نظر دادید/ تعطیل شدن، راهکار اصلی مبارزه با کرونا

کرونا بالاخره به ایران رسید و کسی از اینکه این ویروس ناخوانده تا چه زمانی فروکش خواهد کرد، اطلاع درستی ندارد اما همه می‌دانیم که پیشگیری مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه کنترل کرونا محسوب می‌شود.

درست یک هفته پیش بود که خبری تلخ، مردم را به وحشت انداخت: کرونا به ایران رسید. این ویروس که از شهر قم شروع شد، در یک هفته ۱۳۹ نفر را بیمار کرد و موجب مرگ ۱۹ نفر شد. مدارس و دانشگاه‌ها هم برای جلوگیری از انتقال بیشتر این ویروس تعطیل شدند.

با این وجود و ضد عفونی کردن مرتب وسایل حمل و نقل عمومی توسط شهرداری، آمار مبتلایان به این بیماری هرروز بیشتر می‌شود و جلوی انتقال آن گرفته نشده است.

در همین رابطه خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست تا بگویند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اماکن عمومی چه پیشنهادی دارند؟

اغلب مخاطبان تعطیلی شهرهای پرخطر را تا پایان سال راهکار جلوگیری از انتقال این بیماری دانستند. کاربران در این رابطه نوشتند: « یکی از بهترین اقدامات رفع تجمعات غیراضطراری از طریق تعطیلی دو هفته‌ای مدارس، دانشگاه‌ها و ... است. با توجه به تعطیلات عید امیدوارم تا نیمه دوم فروردین شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم.»، « یکی از ویژگی‌های کرونا سرایت سریع و پراکندگی وپخش شدن سریع ان است. پس باید یک تعطیلی ۳ هفته‌ای و حتی تا بعد از تعطیلات عید(فارغ از تمامی مباحث جناحی، سیاسی و ...) را بنا به ضرورت داشته باشیم.»، « به نظر من یکم دیر شده برا این موضوع تصمیم گرفتن، کرونا وقتی در چین بود و هنوز به مرزهای کشور نزدیک نشده بود باید مسئولان فکر و چاره جویی می‌کردند ,الان دیگه کرونا وارد ایران شده و جالبی موضوع اینجا است که مسئولان سردرگم و مبهوت مانده اند که باید چه کار کنند به عنوان نمونه در انتخابات می‌گویند انگشت زدن اختیاری است در صورتی که باید می‌گفتند اثر انگشت اصلا لازم نیست و خنده دارتر پیام وزیر بهداشت است که گفته مردم به قم نروند و شهروندان قم هم مسافرت نروند ,خیلی عجیبه این همه مدیریت.»

 عده دیگری از مخاطبان به موضوع وحشت و اضطرابی که از این بیماری در جامعه ایجاد شده و نقش مهم اعتماد به حکومت اشاره کردند. این مخاطبان گفتند: «به نظر من مبحث وحشت روانی که در جامعه ایجاد شده را نباید نادیده گرفت . باید تا حدودی مردم را با اطلاع رسانی صحیح ارام کرد. اعتماد از دست رفته مردم را به دست اورد تا به رسانه های رسمی اطمینان کنند و هر خبر نادرستی را باور نکنند.»، « مردم رو نترسونید و اصول بهداشتی رو رعایت کنید! به شدت در مورد کرونا داره بزرگنمایی میشه! همه دنیا درگیر این ویروسه و با گرم شدندما این ویروس از بین می رود! با شلوغکاری و حرف های نسجیده باعث نشیم رسانه های خارجی منافع ملی راتهدید کنند.»

عده دیگری نیز به بررسی راهکار برای ضدعفونی کردن شهر پرداخته بودند. مثلا مخاطبی نوشت: «اتوبوس‌های بین شهری حتما و حتما و حتما باید مانند مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد ضدعفونی شوند. اتوبوس‌های بین شهری خطر ابتلای بیشتری برای مسافرین دارند، چون مسافر مدت زمان بسیار طولانی‌تری در این اتوبوس‌ها حضور دارد. ضمنا وضع سرویس‌های بهداشتی در اکثر جاده‌های کشور بسیار وخیم بوده و محلی برای شیوع بیماری‌ها است.»، «با سلام به عنوان یک شهروند نظری دارم در رابطه با پیشگیری از اشاعه‌ای ویروس یکی از مکان‌های مهم و لازم نانوایی‌ها هستند یکی از اقلام و نیازهای روزانه را تولید می‌کنند اما متاسفانه در نانوائی‌ها فردی که پول می‌گیره از مشتری یا کارت می‌کشه با همون دستش نون از تنور در میاره، یا نون تحویل مردم می‌ده پول کثیف‌ترین و آلوده‌ترین منبع ویروس می‌تونه باشه لازمه وزارت بهداشت برای این مهم هم تدابیری اتخاذ کنه نانوایی‌ها رو ملزم به رعایت این مساله کند.»

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =