۲ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
درخواست پمپئو از روسیه

ایسنا نوشت: شش سال پس از آنکه شبه جزیره کریمه اعلام کرد برای اتحاد دوباره به روسیه رفراندومی برگزار می‌کند، وزیر خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده از مسکو می‌خواهد تا به "اشغال کریمه" پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در روزهای گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تمدید یک ساله تحریم‌های سال ۲۰۱۴ روسیه را اعلام کرد و گفت اقدامات و سیاست‌های این کشور "همچنان تهدیدی غیر معمول و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده" است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: امروز ما دوباره تاکید می‌کنیم که کریمه متعلق به اوکراین است. ایالات متحده هرگز ادعاهای حاکمیتی روسیه بر این شبه جزیره را به رسمیت نشناخته و به رسمیت نخواهد شناخت. ما از روسیه می‌خواهیم تا به اشغال کریمه پایان دهد.

۲۷ فوریه ۲۰۱۴ مجلس کریمه برگزاری یک رفراندوم برای تعیین وضعیت این شبه جزیره را اعلام کرد. براساس نتایج این رای‌گیری که ۱۶ مارس همان سال برگزار شد، ساکنان کریمه به اتفاق آراء به الحاق دوباره به روسیه رای دادند اما کشورهای غربی و کی‌یف هنوز مشروعیت این اقدام را به رسمیت نشناخته‌اند. این رفراندوم منجر به اعلام تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شد، به بهانه آنچه مداخله مسکو در امور داخلی اوکراین توصیف شد.  

با این حال مسکو هرگونه مداخله در امور اوکراین را رد کرده و تاکید دارد این رفراندوم مطابق با قوانین بین‌المللی برگزار شد. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مساله تعلق ارضی این شبه جزیره "به لحاظ تاریخی بسته شده است."

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SG ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    آمریکا یادش رفته از ابرقدرت بودنش یک هیاهوی تبلیغاتی بیشتر نمانده میخواد همه جا زور بگه روسیه هم زیاد به حرفاش گوش نمیده....