سخنگوی ستاد تنظیم بازار: عرضه کالا ۵۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: با هدف آرامش بخشی به بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم شارژ ذخایر کالاهای اساسی و شوینده‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه کشور به هیچ عنوان با کمبود کالایی روبرو نیست، گفت: در سال‌های اخیر به رغم شدیدترین تحریم ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت‌های متعارف و مصوب تامین شده و در شرایط کنونی نیز با هدف ایجاد آرامش در بازار حجم کالاهای عرضه شده به بازار افزایی بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرد.

وی درباره کالاهای مذکور توضیح داد: تولید کنندگان شوینده‌ها بر اساس توافق سه شیفت در حال فعالیت هستند و تامین نیاز کشور به طور کامل در این بخش صورت می‌گیرد از سوی دیگر مرغ و گوشت و برنج و شکر و روغن و سایر کالاهای اساسی نیز بدون هیچ وقفه‌ای در بازار عرضه می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حساسیت بالا شرایط در این حزه را رصد می‌کند .

وی با اشاره به اینکه همواره در ماه پایانی سال عرضه کالا افزایش می‌یابد، گفت: امسال میزان عرضه به بازار افزایشی ۵۰ درصدی دارد تا هر میزان مردم محترم نیاز دارند، خرید صورت گیرد.

کلامی

او با تاکید بر اینکه لازم است مردم به شایعات برخی سودجویان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند گوش ندهند، تاکید کرد: مردم با خیال راحت مصرف خود را مدیریت کنند و طمینان داشته باشند روند توزیع گوشت و مرغ و سایر اقلام بدون وقفه تداوم دارد و با اطمینان به این موضوع مصرف را مدیریت نمایند.

وی از آغاز عرضه گوشت وارداتی ارزان قیمت به بازار نیز خبر داد و گفت: همه امکانات برای عبور از این شرایط سخت بسیج شده است و ستاد تنظیم بازار به صورت روزانه شرایط بازار را رصد می‌کند.

وی گفت: توافقی با فروشگاه‌های زنجیره ای برای افزایش عرضه انجام شده است و شارژ کالاهای اساسی و شوینده‌ها در این فروشگاه‌ها بی وقفه ادامه دارد تا در دسترسی مردم به کالا هیچ خللی ایجاد نشود.

او در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال قرنطینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: قرنطینه برای کسانی که خدای ناکرده علائم بیماری را دارند ضروری است اما وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، سازمان دامپزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام قدرت شرایط بهداشتی کالاهای عرضه شده از مواد پروتئینی گرفته تا سایر کالاها را بررسی می کنند و نگرانی در این امر وجود ندارد.

وی گفت: به این ترتیب روند توزیع کالا بی وقفه در تمامی کشور ادامه خواهد داشت.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =