هشدار مکرون درباره همه‌گیری کرونا در فرانسه

ایرنا نوشت: امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه هشدار داد که اپیدمی (همه‌گیر شدن) ویروس کرونا در فرانسه، اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، مکرون در جریان بازدید از بیمارستانی در پایتخت فرانسه، بدون آنکه لباس مخصوصی برتن کند، در جمع گروهی از پزشکان گفت: بحرانی را پیش رو داریم و همه گیر شدن این بیماری در شرف وقوع است.

این همان بیمارستانی بود که دومین فرانسوی مبتلا به کرونا در فرانسه، در آن جان باخت.

رئیس جمهوری فرانسه در جریان بازدید از این بیمارستان، سعی کرد کادر پزشکی خشمگین از هزینه های سلامت این کشور را مطمئن کند که از تخصیص هزینه های لازم حمایت می کند.

ویروس کرونا بیش از ۸۰ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و تقریبا ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را به کشتن داده است.

درپی شیوع گسترده این ویروس در ایتالیا که در همسایگی فرانسه قرار دارد، فرانسه به حال آماده باش کامل درآمد. ۱۸ مورد ابتلا در فرانسه به ثبت رسیده است. تاکنون دو نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

دولت فرانسه به افرادی که از چین، سنگاپور، کره جنوبی و ایتالیا وارد این کشور می شوند، توصیه کرده است دو بار در روز دمای بدن خود را کنترل کنند، ماسک بزنند و از هرگونه تماسی با افراد سالمند و ضعیف از نظر جسمانی به مدت ۱۴ روز خودداری کنند.

براساس این گزارش، بازدید مکرون از این بیمارستان بدون اطلاع قبلی انجام شد. یک پزشک رو درروی مکرون قرار گرفت و گفت که ویروس کرونا، لزوم تقویت بخش سلامت عمومی فرانسه با وجوهات مالی بیشتر را تائید می کند.

رئیس جمهوری فرانسه که در سال ۲۰۱۷میلادی به این سمت دست یافت، گفت که وارث سرویس سلامت و بهداشتی است که مورد غفلت روسای جمهوری پیشین این کشور واقع شده است. ۹۱۰۹

دولت مکرون چندی پیش برای پایان دادن به اعتصاب پزشکان فرانسوی، قول اختصاص میلیاردها کمک مالی به بیمارستان های این کشور را داد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =