۲ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
قیمت جگر گوسفندی به نصف کاهش یافت

فارس نوشت: قیمت جگر گاو و گوسفندی در بازار تهران به نصف حتی یک سوم کاهش یافته و مردم نگران ابتلای آنها به ویروس کرونا هستند اما مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور می‌گوید دام‌ها به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند.

امروز در بازار تهران قیمت انواع جگر گوسفندی و گاوی به ۴۰ هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با هفته گذشته به  نصف رسیده و حتی در مواردی یک سوم هم شده است. اما شاید این سؤال پیش بیاید که چرا قیمت جگر نسبت به گوشت گوسفندی که در یکی دو روز اخیر ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته این چنین کاهشی شده است.

نخست اینکه با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت برای بیرون نیامدن از منازل تعداد افرادی که بخواهند از غذاهای بیرونی مانند جگرکی‌ها استفاده کنند، کم شده است. 

نکته دوم اینکه شایعه شده است که آلایش گاو و گوسفند مانند جگر و روده و دنبه احتمال ابتلا به ویروس کرونا را دارد. بنابراین در روزهای گذشته با کاهش تقاضا برای این قبیل محصولات قیمت به شدت کاهش یافت اما آیا واقعا آلایش گاو و گوسفند می‌تواند مبتلا به ویروس کرونا باشد؟

بهمن نقیبی مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با فارس گفت:‌ ابتلای دام به ویروس کرونا هنوز اثبات نشده است بنابراین مردم هیچ نگرانی از بابت استفاده از محصولات دامی نداشته باشند. هیچ کدام از دام‌ها به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند.

وی افزود: شاید نگرانی مردم به این دلیل باشد که آلایش دام‌ها معمولا  به صورت غیربسته بندی ارائه می‌شود اما باید دقت کرد که بسته بندی گوشت هم در بخشی از فروشگاه‌های بزرگ وجود دارد. 

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =