شما نظر دادید/ زمان آموزش دانش‌آموزان از طریق تلوزیون کم است

گسترش ویروس کرونا در ایران مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد. اما برای ادامه آموزش تصمیمات جایگزین گرفته شد. آموزش از طریق تلویزیون یکی از این تصمیم‌ها بود.

چند روز پیش خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست تا با توجه به اینکه گفته می‌شود آموزش از طریق تلوزیون فرصت یادگیری را طی چنین شرایطی ایجاد می‌کند. ارزیابی مخاطبان به عنوان والدین دانش آموزان از کیفیت و نحوه کار شبکه آموزش چیست و از آن رضایت دارند یا خیر.

مخاطبان خبرآنلاین نیز در این رابطه نظر دادند و برخی تا حدی از این موضوع راضی بودند که اشاره کردند که وقتی می‌توان از این روش به کودکان درس داد، چرا هنوز از روش‌های سنتی استفاده می‌شود؟ کاربران نوشتند: « به نظر من چرا در سال ۲۰۲۰ ، که عصر ارتباطات دیجیتال است، چرا باید دانش آموزان و دانشجویان به سبک ۱۰۰ سال پیش بروند سر کلاس روبروی معلم بنشینند؟ وقتی میشود بخش عمده آموزش ها را مجازی از طریق وب انجام داد چرا باید برای رفت و آمد فیزیکی بنزین و وقت هدر داد و آلودگی و ترافیک ایجاد کرد؟ فقط کلاسهای آزمایشگاهی و عملی باید حضوری باشه.»، « به نظر من همین روش رو برای آموزش بچه ها تکمیل کنند و معایبشو برطرف کنن از آموزش تو مدرسه بهتر نباشه بدتر هم نیست مزایای زیادی هم داره کم تر شدن ترافیک و الودگی هوا و ... صرفه جویی هم که بابت حقوق و مزایای معلم ها میشه براشون شغل های بهتر ایجاد کنند.»

از نظر عده دیگری از کاربران هرچند که این شیوه کاستی‌هایی دارد که باید در رفع آن کوشید، این اقدام، اقدامی به جا و صحیح بوده است. این کاربران نوشتند: «کار خوبیه گرچه فعلا کارایی بالائی نداره اما به نظر من باید ادامه پیدا کنه و کاستی هاش برطرف بشه بالاخره هر زمانی به دلیل شرایط خاص نیاز پیدا میشه تو یه منطقه ای دانش آموزان به این صورت تحصیل کنند.»، «کار خوبی هستش گرچه فعلا کارایی بالائی نداره اما به نظر من باید ادامه پیدا کنه و کاستی هاش برطرف بشه بالاخره هر زمانی به دلیل شرایط خاص نیاز پیدا میشه تو یه منطقه ای دانش آموزان به این صورت تحصیل کنند.»

اما عده زیادی از کاربران این نحوه آموزش را صرفا از جهت رفع تکلیف و بی فایده دانستند. گروهی دیگر هم به زمان بسیار کم و کیفیت پایین تدریس اعتراض داشتند. آنها نوشتند: « خیلی ضعیفه . درضمن میتونن شبکه آموزش را برای شش کلاس ابتدایی و شبکه امید را برای شش کلاس متوسطه قرار بدن. و هر سه کلاسی در دو شیفت صبح و عصر به صورت چرخشی وبا مدت زمان بیشتر کارایی داشته باشه نه بیست دقیقه یا نیم ساعت.»، « من دانش آموز کلاس دهم انسانی هستم تا به الان هیچ برنامه ای برای پایه ی من گذاشته نشده رشته ی من درسته که بیشتر باید خودمون بخونیم اما درس هایی مثل منطق، ریاضی جامعه باید توضیح داده بشه تا درست متوجه بشیم و بتونیم بخونیم این تدریس از تلویزیون اثلا به درد نمیخوره و هیچ فایده ای نداره چون برنامه ی درست ندارن و حتی نمیدونن که درس بچه ها کجاست و از کجا باید شروع کنن.»، « متاسفانه صدا وسیما بازهم از این موقعیت در جهت ارایه تبلیغات موسسات آموزشی وکسب در آمد استفاده می کند.»، « چطور یک شبکه به نام آموزش در کشوری که در یک بحران قرار داره برای مثلا پایه دوم در هفته دو تا نیم ساعت آموزش می‌دهد؟ این زمان خیلی کمه در صورتی که باید هر شبکه از صبح تا ظهر یک پایه راتدریس کند.»، « متاسفانه زمان بیست دقیقه و نیم ساعت خیلی کم هست و بهتر بود با معلم هایی که به شیوه های جدید تدریس می‌کنند،همکاری کنند. ما همچنان از تدریس معلم دخترمون در فضای مجازی استفاده می‌کنیم. امیدوارم ضعف های زیادی که در این پروسه ی آموزشی هست برطرف بشه. مجری برنامه هم هنگام تدریس ها سکوت اختیار کنند،خیلی بهتره.»

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =