شما نظر بدهید/ ارزیابی شما از آزاد شدن واردات خودرو در سال ۹۹ چیست؟

در صورت تایید نهایی شورای نگهبان، واردات خودرو با اولویت خودروهای هیبریدی آزاد می شود.

به گزارش خبرآنلاین، در پی بحران ارزی در سال ۱۳۹۷، واردات خودرو و برخی دیگر از کالاهای غیر ضروری ممنوع اعلام شد. در شرایط کنونی اما برخی معتقدند واردات خودرو هنوز واجد اولویت نیست اما برخی دیگر به تاثیر این مصوبه بر بازار اشاره دارند و آن را عامل تعدیل قیمت ها می‌دانند.

واردات خودرو

سئوال اینجاست؛ ارزیابی شما از آزادسازی واردات خودرو در سال آینده چیست و این اقدام چه تاثیر مثبت یا منفی بر بازار و صنعت خودرو دارد؟

شما کاربران عزیز می توانید نظر خود را در زیر همین خبر به صورت کامنت بنویسید. 

223223

کد خبر 1362896

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 252
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    85 0
    خوش بحال پولدارها
    • ناامید CH ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      105 1
      با ازادشدن واردات خودروهای کم مصرف هیبرید و دست دوم کم کار موافقم و بنفع رقابت و بزیان رانت ومافیا است
    • US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      119 0
      اگه این کار به ضرر دلال های مفتخور تمام میشه حتما انجام بدهید
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 0
      گل گفتی
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      4 0
      با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد و چشم انداز سال اینده و کمبود بودجه دولت و عدم ورود ارز به دلیل عدم فروش نفت و تحریم‌ها به نظر میرسه یکی از اولین اثرات این تصمیم افزایش شدید قیمت ارز به دلیل افزایش تقاضا برای واردات هست ، خلاصه کلام اینکه ممکنه با ازاد شدن واردات قیمت ماشین خارجی یه مقدار کاهش پیدا کنه ولی با افزایش قیمت ارز نه تنها این تفاوت جبران میشه بلکه چه بسا گرون تر‌هم بشه قیمت تمام شده. ودر کل این تصمیم به شدت عجیب هست تو این وضعیت
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 0
      ما از بسته شدن ثبت سفارش کلی ضرر کردیم
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 0
      نمیشه. من فکر نمی کنم اصلا وقتش باشه
    • شهین IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      1 0
      خیلی عالیه واردات خودرو
    • امیر IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      0 0
      چه ربطی داره، با دلاری که میشه دارو و دستگاههای پزشکی و قطعات مورد نیاز تو صنایع و مواد اولیه ضروری وارد کرد در عوض بنزو بی ام و حهت دور دور تو خیابون وارد کنن؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    25 1
    تا وقتی در شدیدترین تحریم ها هستیم واقعا معنا داره که بیاییم خودرو وارد کنیم؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      84 0
      چرا همه چیزو به تحریم ربط میدید مگر قرار پول نفت رو بدیم و ماشین وارد کنیم نه بلکه یک عده ادم سرمایه دار شاید میداندار خرید و فروش شدند یا از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور استفاده بشه چرا همه چیزم وصل به تحریم می کنیم.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      اره شما درست میگی!!!
    • امیر IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      52 0
      شمایادلالی یایک ماشین ثبت نامی داری میخواهی بفروشی میترسی نتوانی به هرقیمتی که دوست داری بفروشی، اگرخودرو آزادبشودروی همه چیز تأثیرمیگذاره
    • سهل IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      دوست گرامی که فرمودید یه سری ادم سرمایه دار.... این ادمهای سرمایه دار اگه ریال بدهند حرف شما درسته اما می دانیم که اینطور نیست و دلار باید داد حالا این دلار از کجا وارد خواهد شد که بخواهیم بدیم برا واردات خودرو
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      حتما داره دیگه
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      0 0
      خیلی خوبه
    • فرشته همتی RO ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      0 0
      به نظرمن مقدار مشخصی خودرو وارد بشه خوبه چون ماشین خارجی قیمتش میاد پایین واین باعث کاهش ماشین های ایرانی مثل پراید میشه
    • H IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      0 0
      اگه توجه کنی منشا ارز خارجی هست
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    41 1
    چیزی که مشخص است این است که ارز زیادی وارد کشور نمی‌شود. بنابر این منطقی است همین مقدار محدود صرف نیازهای اساسی کشور شود. ماشین به هیچ وجه اولویت مهم کشور نیست.
    • پروین US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      فقط خودروی دست دوم
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      واقعا متاسفم برات
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    81 0
    بستگی داره که تعرفه واردات چقدر باشه
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 0
      اولویت جان مردم است
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    45 0
    معلوم نیست با چه تعرفه و عوارضی؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    27 1
    اصلا اولویت نیست
    • AT ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      20 0
      واللا. وارد کردن تجهیزات پزشکی اولویت داره
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    21 0
    فکر می کنم فعلا موضوعیت نداره
    • عباس RO ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 0
      چند تا ماشين خارجي داري مردحسابي
  • هرمز IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    25 0
    با توجه به شرايط سخت تحريم و تأمين نشدن قطعى قطعات يدكى خودروهاى وارداتى در پى عدم حضور نمايندگى هاى مجاز خودروهاى خارجى،در شرايط كنونى واردات خودروى خارجى به جز هدر دادن منابع محدود ارزى و ايجاد رانت هيچ موضوعيتى ندارد...
  • دلسوز وطن IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    70 0
    راه حل منطقی این است با ارزهای بلوکه شده در خارج خودروی با کیفیت و کم مصرف وارد شود تا هم انحصار خودرو کمی کاهش یاید هم بخشی از کسری بودجه با عوارض گمرکی جبران شود.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      0 0
      اگر ارزش 4200 نباشه چه مشکلی داره
  • دادخواه IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    120 0
    حداقل انحصار خودرو شكسته ميشود عاليست
    • نوذر IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      13 0
      سلام دوست عزيز اونوقت همين سرمايه دارها ميان با ريال ارز ميخرن كه بفرستند برأي خريد ماشين يا أرز حاصل از صادراتشون رو بر نميگردونن دلار و همه اجناس ديگه ميره بالا
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    39 0
    اي کاش يه بار ام شده يه تصميم منطقي بگيرن قيمت ماشين بياد پايين روي قيمت مسکن و ساير بينهايت تاثير ميزاره و در اين روز گار تحريمي ابي بر روي اتش خواهد بود
  • AE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    16 0
    این مصوبه بعید هست که اجرایی بشه
  • حسنعلی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    11 0
    اگر واردات ماشین به ارتقای کیفیت و رقابت برای کیفی سازی محصول و اسایش مردم بیانجامد این موضوع خوب است ولی اگر ایم وارادت سبب تورم در جامعه و سود بردن یک عده مایه دار بیغم شود خیلی فاجعه است حالا باید ببینیم چه می شود خدا کند دومی نشود.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      موافقت ندارم
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    53 0
    آزاد شود شاید خودروی ایرانی هم از این وضع قیمت اسفبار رهایی یابد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    23 0
    بهترین کار همینه به شرطی که عوارض گمرکی سنگین یا هر چی که اسمش هست نگیرن که قیمتش واقعی بشه.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      مگه تا الان که خودرو وارد می شد قیمت خودرو ارزون بود . چی میگین؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    12 0
    در ازای صادرات کالا اجازه ورود خودروهای دست دوم حداکثر با چهارسال گذشت از تولید هیبریدی یا کم مصرف یا دیزلی را از اروپا بدهند .
  • اکرم IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    58 0
    با سلام، موافق وارادت خودرو هستم، اخه تا کی این ماشین های بی کیفیت و گرانقیمت رو مردم بخرن. ایا عواقب کشته شدن مردم در تصادفات رو نگاه نمی کنید؟ ایا یتیم شدن کلی از خانواده ها رو نمی بینید؟ ایا مصرف سرمایه ملی بنزین رو نمی بینید؟ میدونید اگه بنزین هدر نره چقد ارز به کشور بر میگرده؟ با سپاس
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    21 0
    خیلی خوب میشه اگه ماشینایه خارجی وارداتشون ازاد بشه
  • روحیه IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    7 0
    واردات خودرو حکایت جذب بازیکن خارجی برای تیمهای ماست ، همان طور که تو آوردن اونا منابع و سودهای مالی نهفته تو اخراج و شکایت اونا ، باز هم سود و منافع مالی برای طرفین و در خفا دیده میشه ، واردات خودرو و قطع اون در کل برای دولت درآمد زاست و به زیان مردم و رفاه و آسایش و جان و مال مردم تو این رفت و آمدها دیده نمیشه و فقط و فقط جیب خودشون
  • علامرضا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    11 0
    موافقم بشرط اينكه بدونه انتقال ارز باشه مخصوصا براى خودروهاى هيبريدى برا جلوگيرى از الودگى هوا
  • محمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    11 0
    تا کسبه تحریم باشد خودرو نه وارد میشه نه ارزان
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    به نظر من نه تنها خودرو هیبریدی بلکه خودرو ارزان قیمت برای مصرف عموم وارد کنند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    8 0
    اصلا و ابدا . ارز را نباید هدر داد
  • مالباخته سایپا دیزل FR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    15 0
    چرا واجب نیست بنده خدا الان قیمت ماشین مدونی تا کجا رفته سه سال کامیون ثبت نام کردیم ندادن یک طرفه فکر نکنید همه چیز توی مملکت نیاره
  • FR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    10 0
    اصلا موافق نیستم . مضیقه ارزی و واردات خودرو؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    21 0
    خیلی خوبه واردات ماشین ازاد بشه ولی باید تعرفه خیلی کم بشه
  • هادی مومن IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    26 0
    بله من موافق با واردات خودرو هستم تا بازار رقابتی باعث افزایش کیفیفت خودروهای تولید داخل و کنترل قیمت در حد قابل قبول شود
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    14 0
    اگر پول اضافه داره خرج آموزش و پرورش، مترو، بهداشت و درمان، راه آهن و .... لازم نیست رانت پخش کنه من که پول خرید خودروی خارجی ندارم چی قراره بهم برسه
  • علیرضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    12 0
    شما به اونایی فکر کنین که تمام دارایی زندگی شونو گذاشتن برای ثبت نام ماشین. اونوقت با قانونی که یه شبه تصویب شد جلوی واردات رو گرفتن .الان با پولی که قبلا میشد یه ماشین خوب خارجی بگیری یه سمند هم نمیشه خرید .لااقل این قانون شاید بتونه مقدار کمی از ضرر این قشر رو جبران کنه
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      16 0
      خوب نخرن همين تا چيزي ميخواد گرون بشه ميرن هزارتا هزارتا ميخرين و مردم بيچاره رو بيچاره تر ميکنين دلالها ها بايد تاوان بدن ميگن فلان چيز خوبه اينقدر ميخرن و احتکار ميکنن و غيره بايد تاوان بدن کسايي که نادان و جاهل هستن و به مردم ظلم ميکن ده تا ده تا ماشين ثبت نام ميکنن بعد به قيمت گرون ميفروشن و مارو نابود ميکنن اين دلالها بايد تاوان پس بدن انشالله به زودي تصويب کنن ديگه احتکار و دلالي تو ماسک نديده بوديم که ديديم بعضي قوانين بايد تصويب بشه تا اينطور ادما ضربه بخورن تا کي ميخوان ضربه بزنن
  • عباس IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    15 0
    حتا اگر عملی هم نشه حرف زدن در این زمینه هم میتونه روی بازار خودرو تاثیر مثبت داشته باشه.
  • وحید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    20 0
    ازاد بشه مردم دیگه پراید با این قیمت 60 ملیون نخرن
  • محمد محمودی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    8 0
    بنده موافقم چرا با ارز منشا خارجی باشه ارز داخلی نباشه که کشور دچار کمبود ارز بشه .لطفا دوستانی که سواد سیاسی و اقتصادی دارند نطر بدهند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    14 0
    اگر که واردات خودرو آزاد بشه و حقوق گمرکی و مالیات و شماره گذاری رو در حد معقول اخذ بکنند،تاثیر اولیه اش پایین آمدن قیمت خودرو های داخلی در حاشیه بازار است و تاثیرات ثانویه اش بهتر شدن کیفیت ساخت خودروهای داخلی و مونتاژی هست
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    22 0
    باید وارد بشه تا دست مشتی ادم سود جو جدا بشه اقا ماشین سر بهفلک کشیده
  • احمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    اگه ماشین دست دوم واردکنن خیلی خوبه.فقط واردات ماشین دست دوم میتونه کمک کنه به این بازاربی ثبات
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    21 0
    این کار رو باید زودتر انجام میدادن تا قیمت ماشین این همه بالا نره
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    برای یک سال آزاد شدن واردات خودرو واقعا ضروری
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    12 0
    کاملا موافقم
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    5 0
    فقط هیبریدی وارد بشه
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    12 0
    ترو خدا وارد کنید
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    10 0
    اگر با تعرفه ۰٪ گمرک مفید خواهد بود. دیر یا زود باید به سمت رقابت واقعی در صنعت خودرو بریم. اینکه تحریم هستیم یک مانع هست ولی به معنی توقف نیست. تحریم هم همیشگی نیست.
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    19 0
    از کسانی که اطلاعات دقیقی ندارند و اظهار نظر میکنند سوال میکنم میدانید ولوو اف اچ به مبلغ 3 میلیارد یعنی چه ؟ میدانید شوفر بدبخت با 30 سال رانندگی بیابان مجبوره همه پس اندازش را بده ماک 60 سال پیش را به قیمت 500 میلیون بخره یعنی چه؟ میدانید آرزوی خریدن یک پراید برای زوج جوانی که صبح تا شب کار میکنند تا 70 میلیون پس انداز کنند یعنی چه؟ پس خواهشا" از روی شکم سیری حرف نزنید
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 0
      اتفاقا واردات تاثیر مستقیم رو قیمت کالا میزاره
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    5 0
    خودروهای داخلی باید استاندارد بشن اما الان وقتی واردات نیست
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      14 0
      با سلام اگه الان وقتش نیست پی کی وقتشه؟ آیا جدول زمانبندی برای وقت مناسب دارید؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      10 0
      وقتش هست
  • FR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    9 0
    خیلی خوبه والا
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    9 0
    تا زمانیکه انحصار خودرو وجود دارد وضع همین هست بهتر آن است که با کاهش تعرفه و واردات خودروها به کیفیت و کاهش قیمت های کاذب و ظالمانه خودروهای بی کیفیت به جامعه عزیزمان کمک کنیم
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    16 0
    نظر مردم مهم نیست.
  • هادی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    با سلام از منابع شخصی افراد استفاده شه برای واردات عالیه نه ارز ۴۲۰۰تومانی و باز هم رانت و فساد کسی که ارز داره مطمئنن نزد خود نگه داشته و هیچ منفعتی برای عموم نداره و اگر هم با همین ارز خودرو وارد کنه هیچ ضرری به منابع ارزی کشور زده نمیشه و اولویت رو بزارن با خودروهای ۲الی ۳ سال کارکرد بدلیل ارزان بودن
  • FR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    مهمه ما چی بگیم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    باید آزاد شود
  • بهنام AE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    3 0
    تعرفه فضایی نذارن بلکه یکم قیمت خودروهای داخلی بشکنه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    5 0
    نظر ما اصلا مهم نیست
  • امیر IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    7 0
    تاواردات خودروآزاد نشودرانت دربحث خودرو هست باید واردات باشد تارقابت درکیفیت وقیمت بوجودآید همه کشورهای برتر درتولید خودرو علاوه برصادرات خودرو واردات هم دارندچرا؟ برای اینکه درجهت ارتقاع کیفیت رقابت باشدبطورمثال مصرف سوخت توی کشورمازیاداست یعنی ماازخودرو زیاد استفاده میکنیم؟! خیر چون این تکنولوژی مربوط به 30سال پیش است چون رقابت وکیفیت نداریم. یاحق
  • جواد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    2 0
    سلام..به نظر مناجناس مهمتر از خودرو موردنیاز کشور میباشد مانند مواد اولیه برای کارخانجات و تولیدات صنعتی .. مطمین باشید خودرو هایی که وارد شوند فقط گرانی بیشتر تولید میکنند.
  • رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    2 0
    اصلا برای مردم فرقی نمی کنه . چون واردات خودرو منظور ماشین های لوکس و گران قیمت هست . که فقط به کام آقا زاده ها هست . و بطور کلی در بازار خودرو مصرف کننده واقعی تاثیر نداره.البته اگر منظور ماشین های در رنج قیمت مردم عادی باشه . به دلیل رقابتی که ایجاد میشه و باز البته به شرط نظارت و کارشناسی واقعی میتونه مفید باشه
  • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    سلام از چند سال پیش برای رقابتی کردن بازار و بالا بردن کیفیت خودرو های داخالی و جلوگیری از رانت بازار و اشتغال زایی بیشتر بازار و احترام به حق انتخاب مشتری برای خرید میبایست این کار انجام میشد
  • حاجیزاده ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    به نظر من واردات آزاد بشود تا قیمتها داخلی منطقی تر بشوند و تولیدات داخلی رقابتی تر و دولت هم گمرک رو بگیره خرج مردم بکنه معامله برد برد.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    خیلی خوب است
  • آرش IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 0
    اگه بشه با وجود تحریمها به تعداد تاکسیهای کلانشهرها خودروی کم مصرف خوب خارجی وارد کنند کار مثبتیه
  • رجایی جهرمی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    16 0
    سالهاست که میگوییم باید واردات آزاد بشه ،آن هم با تعرفه پایین
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    باور نمی کنم
  • مهدی هاشمیان IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با واردات خودرو موافقم
  • مرصیه سلامی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با واردات خودرو به خصوص خودروهای هیبریدی موافقم
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    خیلی خوب است اگر باعث ارزان شدن خودرو شود حداقل ما هم می توانیم یک پراید بخریم
  • رضا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اول اینکه باید ارز با منبع خارجی تامین بشه دوم فقط خودروی هیبریدی سوم معلوم نیست چقدر عوارض گمرکی میگیرن پس نتیجه میگیریم هیچ گونه تاثیری نداره
  • بهروز امینی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات انجام شود عوارض گمرکی نصف شود تا مردم خودروی ایمن سوار شوند و آمار مرگ و میر جاده ها پایین بیاید
  • US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با دوتا ماشين وارداتى هيچ چيزى بهتر نميشه. اول سلامتى مردم رو كنتوا بكنيد، دوم اقتصاد رو بسازيد تا مردم پول در بيارن، سوم، از سودهاى فروش مواد اوليه كار ازمائى و بيمه عالى عمومى مجانى.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    الان وقتش نیست
  • فرزاد یوسفی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    به نظرم این طرح اگه با تغییراتی در عوارض واردات همراه باشه اونوقت میتونه سبب کاهش قیمت ها بشه . الان قیمتها واقعا غیر واقعی و به طبع آن هزینه نگهداری و تامین قطعات هم استرس زیادی رو به جامعه تحمیل کرده
  • هوشنگ اکبری ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    موافقم
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    هر وقت ازاد شد میگیم
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    مخالفم
  • DE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اصلا ازاد بشه هم خودروی مصرفی نمیاد. پس به ما چه
  • ناشناس GB ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    الان منی که آپارتمان دارم به پراید نگاه می کنم و پول رهن خونم رو بالا می برم . مثلا پارسال به اندازاه ۴ بود و الان شد ۲ تا می یام تو قرارداد جدید به ارزش ۴ تا الان می کنم ... ولی اگه خودرو وارداتی بیاد و مطمین قیمت ها میاد پیایین و روی کل بازار تاثییر داره . ولی اگه نیاد همین طور بقیه بازارها مثل خودرو بالا می رند . هرجی باشه خونه کالای مهم تری هست ...
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    کاملا طرح خوبی است
  • جلال IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    تعرفه خودرو هیبرید و برقی صفر شود تا تکنولوزی وارد کشور شود. سالی 20 درصد هم تعرفه خودروهای کم مصرف کم شود تا در عرض 5 سال به صفر برسه وخودرو سازها ی داخلی خود را وفق بدن وبتوانند رقابت کنند.
  • مینا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    امیدواریم یک اتفاق خوب مثل آزاد شدن واردات خودرو بیفته.
  • واقعیت IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    در کشور ما اصلا رقابت در این اوضاع احوال معنا نداره و تقبلی است.واردات خودرو اگر قیمت ها را بشکند خوب است. باید به فکر رقابت و کیفیت باشیم تا هم قیمت کم و کیفیت بالا در حد مناسبی قرار بگیرد.البته این سابقه ای که ما از منع ورود خودرو داشتیم گواه اینست که واردات را داشته باشیم خیلی مفیدتر است.
  • GB ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    انحصار باید لغو شود
  • RO ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    عالیه، به نفع مردم
  • حسین عاشوری IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با این کار هم ناوگان حمل ونقل به روز می شود و هم مصرف سوخت نصف میشود و هم آلودگی هوا به شدت کاهش نیابد کامیون دار زجر کمتری میکشد
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    من موافقم
  • AE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    نه به گرانی خودرو
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اصلا مناسب نیست
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    خوبه مصرف بنزین هم پایین میاد الودگی هوا هم کم میشه
  • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    دوستان لطفا کمی دقت کنید...منشا ارز خارجی برای واردات استفاده میشه نه ارز صرافی یا ارز حاصل از صادرات. منشا ارز پول های بلوکه شده کسانی هستش که در خارج از ایران سرمایه دارن و به هیچ وجه حاضر نیستن پولشون رو بیارن داخل کشور...پس از این نظر ارزبری نداره و بهتره سرمایشون به کمک اقتصاد کشور و رفاه مردم بیاد واردات قطعا باعث افت قیمت ماشین های داخلی و خارجی میشه و به نفع عموم مردمه. در ضمن خودروسازهای وطنی هم تا آخر ۱۴۰۰ هرچی داشتن و نداشتن رو فروختن و نگرانی بابت بیکاری کارگر وجود نداره...اون دلالایی که چنتا چنتا و چنصدتا چنصدتا ماشین ثبتنام کردن متضرر میشن که خیلی هم عالی میشه...البته اگر بذارن عملی شه توکل به خدا
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام به نظرم اگر تعرفه گمرکی کم بشه میشه بهش امیدوار بود
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام با واردات خودرو حداقل رقابتی بین خودرو سازان صورت میگیرد .
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    الان با مضیقه ارزی واردات چه خودرویی مفیده؟
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    آزادسازی ورود خودرو به نفع مردم است.
  • هموطن IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر با قیمت مناسب با جیب همه مردم باشه البته عالی است
  • محمد FR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با سلام کاملا موافقم ولی نباید واردات با عوارض گمرکی بالاتر از ۲۰درصد بشه ودست رانت خوار نباشه وهیبریدی وارد بشه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    کاش بشه
  • نوید IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر به نفع قشر ضعیف باشه چه بدی داره فقط خدایی باشه
  • مونسان IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    در آلودگی هوا و کیفیت خودروهای آینده ایجاد کنه. در شهرهایی مثل تهران و اصفهان فقط باید تردد خودروهای هیبریدی مجاز بشه ظرف ۵ سال آینده. از الان باید فرهنگ خودروهای هیبریدی در ایران پایه گذاری بشه و مالیات و عوارصش هم صفر باشه. برای بقیه خودروهای لوکس هم باید واردات آزاد بشه ولی با عوارض چند برابر نه عوارض صفر.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    ممکنه بشه؟
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات خودرو ؟ بیخیال
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    نمیشه و نخواهد شد
  • محمد IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    سلام امیدواریم این مصوبه مجلس به قانون تبدیل بشه
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اکثرکامنت هایی که مخالف واردات ماشین هستند چرا؟ من فکر کنم این ها خودشون ماشین دارند می ترسند خودرو وارد بشه ارزون بشه و بمونه رو دستشون
  • مهدیار DE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات خودرو باید آزاد بشه و تعرفه ها به شدت کاهش پیدا کنه تا همه قشری بتونن سوار ماشین خوب بشن. تعرفه هیبریدی باید صفر بشه تا آلودگی هوا کاهش پیدا کنه... معلومه که مردم موافق واردات با تعرفه پایین هستن
  • رضا IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات خودرو علاوه بر رقابتی شدن بازار خودرو ایران چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت و متعادل کردن بازار میتواند به سهم خود نوعی اشتغال زایی در کشور باشد بنابر این واردات خودرو آن هم خودروهای کم مصرف و هیبریدی میتواند بازار را متعادل ایجاد شغل افزایش کیفیت محصولات داخلی و کاهش قیمت را به ارمغان بیاورد
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    دلتون خوشه! خودرپ آزاد بشه دلار گرون میشه
  • سیاست IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    فارغ از نحوه تامین ارز من به شدت موافق واردات در حال حاضر هستم اگه به هر تقدیر واردات هم انجام نگیره تب افزایش قیمت و دلالی داخل کشور به سبب جو روانی شکل گرفته فروکش و دلالها و مشتریان کاذب خودرو از بازار خارج شده و مشتریان واقعی داخل بازار میمونن و به صورت اتوماتیک بازار به منطق خودش برمیگرده
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    خاطرتان جمع ، یا باید با تعرفه بالا باشه یا هم اینکه اصلن اجرایی نمیشه.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    مگه وقتی واردات خودرو آزاد بود خیلی رقابت درست شد اصلا اینطور نیست
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با توجه به جریان قبلی که هر تجاری میتونه ۲۰۰خودرو وارد کنه یا بیشتر وبازار دست تجار ودلالی میفته ،پشنهاد دارم موسسه های تجاری خودرو زیر نظر ضنعت ومعدن باشه که بتونه قیمت کنترول کنه ،با تشکر
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    عالی میشه
  • امین IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات خودرو آزاد بشه خیلی خوبه
  • حسن IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    سلام واردات خوبه رقابتی بین خودروهای داخلی وکاهش قیمت‌ها وقطع شدن دست دلالان بی انصاف وارزان شدن خودرومیشود
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    نه بابا نمیشه
  • اریا IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    خیلی عالیه.حداقل اگه پولی میدی یه ماشین خوب و باکیفیت وایمن سوار میشی .
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    2 0
    با واردات خودرو صد در صد موافقم.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    2 0
    سلام خیلی خوبه چون بازار آشفته دلا لان را جمع میکنه و ورود ماشین روز به ناوگان کشوری خیلی خوبه
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    سلام خیلی خوبه چون بازار آشفته دلا لان را جمع میکنه و ورود ماشین روز به ناوگان کشوری خیلی خوبه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    دلالان به خاک سیاه می نشینند
  • حميد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات ماشين كمك ميكنه به سالم موندن هوا
  • فرزاد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    چرا نباید آزاد باشه
  • Reza GB ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    آزاد شدن واردات ماشین با تعرفه های بسیار بالاتر از قبل اتفاق خواهد افتاد
  • AE ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    چه ماشینی با چه تعرفه ای؟
  • ابوالفضل IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام جلوی افزایش قیمت بی رویه و غیر منطقی باید گرفته شود بخصوص با آزاد شدن واردات خودرو انشاالله.
  • هادی US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    خودرو وارد کنیدبه ضرر دلال های لاشخور است
  • میلاد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    به نطرمن خیلی خوبه بایدواردات خودروازادبشه تاماشاهداین باشیم که بازارازدست سودجوهاکه فقط منافع مالی خودشون ومهم میدونن خارج بشه وفکرنکنم بابتش ارزبده احتمالانفت میده کالامیگیره که خودرو هم یه کالایی هست واردمیکنه واقلاقشرضعیف ومتوسط میتونن یه خودروباکیفیت بخرن
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    بهتره با این پول خطوط خودروسازی تجهیز و تکنولوژی به روز بشه
  • X AE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    به نظر من همین جو روانی خوبه حتی اگه عملی نشه حداقل یه ترسی تو جون این دلالها بندازه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    باید وارد بشه تا قیمت ماشینهای داخلی به نصف برسه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    این همه سال خودرو اومد چه تاثیری گذاشت؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    باید ماشین خارجی وارد بشه بدون گمرکی تا حداقل این خودرو سازها و دلالهای مفت خور به فکر پول ناحق خوردن نباشن
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    الان مشکل ما واردات خودروست؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    باعث رقابت وافزایش کیفیت خودروهای داخلی میشود
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    طرح خوبیه ها
  • م IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    باسلام..کار بسیار خوبیه واقعا تنهاراه مهار این اشفته بازار خوردو همین است بشرط کاهش تعرفه
  • مبین IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر واردات وفروش خودرو توسط شرکت های دولتی انجام بشود تا اون موقع هم سودش برای دولت باشه و هم قیمت ماشین فروکش کنه هم خودروی هیبریدی تو مملکت زیاد باشه
  • محسن IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 1
    یه عده فکر میکنن اگه ماشین وارد بشه میدن دست مصرف کننده مفت. اگه ماشین وارد بشه قیمتشون خیلی بالاست وروی قیمت ماشینهای ایرانی هم تاثیر زیادی داره که گرون بشه.
  • رضا KR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    واردات را آزاد کنید،تا هم رفع انحصار بشه وهم بازاررقابتی بشه
  • شاهین IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اگه جری باشه قیمتش بالا نره و هم این که رو تک تک ماشینها مشخص کنن که کسی حق نداره اینو گرون بفروشه جوری که دست به دست گرونش کنن خوبه
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اگه واردات خودرو آرادبشه اولا قیمت خودرهای داخلی پایین میاد دوما خوروساز داخلی مجبوره برای حفظ بازار کیفیت خودرو راببره بالا مهمترازهمه مردم خودروقابل اطمینان تری سوارمیشن
  • حق گو IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر واردات با تعرفه صفر باشه و هزینه های اضافی دیگه ای هم روش نکشن خوبه.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    با تعرفه مناسب و خودروی ارزان قیمت مصرفی والا فایده نداره
  • US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام.خیلی خوب میشد که واردات آزاد شه
  • اصغر IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    این مورد میتونه بهترین راه حل برای جلوگیری از سود جویان میلیاردری باشه که ده ها خودرو صفر رو در پارکینگشون خوابوندن
  • علی IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    آزاد سازی! مگه میشه؟ مگه داریم!
  • Aram IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    از آنجا که واردات از محل ارز با منبع خارجی هست در نتیجه ضرری برای منابع ارزی ندارد دولت هم از محل کسب عوارض کسب درآمد خواهد داشت و در نتیجه اینقدر فشار مالیاتی بر دیگر اقشار جامعه نخواهد داشت. در این طرح بعنوان تشویق میتوان معافیتهایی نیز برای کسانی که در شرایط تحریم نفت و دیگر اقلام تحریمی را صادر میکنند نیز در نظر گرفت.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    الان دیگه فایده نداره
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واردات خودرو هیچ تغییری در کاهش قیمت ها تأثیر نداره.چون در آخر واردات با قیمت دلار روز محاسبه میشه...الان دلار بالای 15هزار تومان هست...چه بسا بالاتر هم بره.اون حضراتی که امید دارن قیمت ماشین توجه کردند به این موضوع
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به نظرمن خیلی عالی میشه قیمت همه چی پایین میاد به شرطی که با قیمت منصفانه به دست مردم برسه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    عالی است
  • Daniel IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    شما اول همین خودرو های دپو شده تو گمرک رو ترخیص کنید قیمت نجومی خودرو ها یکم بکشه پایین نمیخواد سال بعد ازاد کنین دلار بشه بیست هزار تومن عوضش بنز و بی ام و بیاد کشور یه عده پولدار ماشین سالشونو برونن و دانشجویا بیچاره با دلار سی تومنی درس بخونن و غیره
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اگر آزادسازی واردات خودرو به همراه برداشتن تعرفه باشد می‌شود امیدوار بود قیمت‌ها متعادل شود در غیره اینصورت هیچ تاثیری ندارد
  • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام کسی ازخودروخارجی وارزون بدش نمیادامابهتره داخلی مصرف کنیم
  • علی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واردات خوردو های لوکس یا سواری هیچ موضوعیتی ندارد اما اگر به جای ان کامیون و کامیونت وارد بشه و ناوگان حمل و نقل کشور تا حدودی بهبود یابد هم به نفع مردم هم به نفع اقتصاد و تولید خواهد بود
  • مهدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    عالیییی
  • FR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی عالیه
  • اصغر محمدی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    آزاد شدن واردات باعث میشود حباب قیمت از بین برود .و تعادل بر قراربشود.
  • حامد شیرازی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    بدون شک تاثیر بسزایی خواهد داشت،یکی از اثرات مثبتش روسیاهی دلالان بی رحم و محتکر خواهد بود و همچنین روند کاهشی مرگ و میر جاده ای شاهد خواهیم بود
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    نمیشه
  • منصور ملاک زاده IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    با واردات خودرو موافقم.زیرا باعث رقابت می شود که نتیجه آن بالا رفتن کیفیت خودروهای تولید داخل و تعدیل قیمت ها است.
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    بایدخودروهای خارجی باتعرفه پایین واردکرد
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی خوبه
  • حمید IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    باسلام. بنده کاملا موافق هستم تا دست یه مشت دلال وسودجو قطع بشه واین خودروهای بی کیفیت قیمتشون به این وضعیت نرسه ومردم مجبور به خریداجناس اشغال چینی نباشند.
  • ... IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اینکار هیچ منفعتی برای قشرمتوسط و ضعیف جامعه ندارد
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اگر تعرفه بالا نباشد
  • بهزاد IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به تو یقین تاثیره زیادی در روند کاهش قیمت رو دارد هم ثبات رو به بازار می‌آورد هم خیلی از شغل‌های کشور که به واردات رابطه مستقیم دارد رو نجات می ده و مردم هم از این فشار تا حدی خارج میشن البته اگر با تعرفه کم واردات صورت بگیرد در هر حالتی تاثیر مثبت بروی اقتصاد کشور دارد امیدوارم این تصمیم گرفته و تصویب شود
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    برای ما که پول نداریم چه فایده
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به شرطی که با تعرفه پایین بیاد
  • abas nazarpoor IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اگه با تعرفه پایین باشه امکانش خیلی زیاده که قیمت ها که به صورت نجومی بالا رفته پایین بیاد در کل خوبه
  • بنظرم خوبه GB ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    بنظرم خوبه
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    ارز را خرج سلامت کنید
  • FR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    من فکر می کنم همه مدل خودرو نو و دست دومآزاد شود با کمترین عوارض مزیت ش این هست تاجران بی کار نمی شوند شغل ایجاد می شود تولید کنندگان خودروی های داخلی با الگوی برداری درساخت خودرو از دانش بهتر و بیشتر بهره مند می شوند اسقاط خودرو بیشتر می شود ذوب آهن ها فعال تر می شوند بهترین خودرو برای استفاده برگزیده می شود
  • عباس فلاحی IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام، بنظر من اول خیابان های درون شهری و جاده های بیرونی را درست بکنن سپس حرف از واردات خودرو بزنن، بخدا قسم بهترین جاده های استان ما هرمزگان مشکل داره
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    موافقم با هر طرحی که دلال رو به خاک سیاه بنشاند
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    مسلما باز کردن درهای تجارت کشور با دنیا علاوه بر اثرات خوب مالی دارای تاثیرات فنی و روانی خوبی نیز خواهد بود
  • محسن IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    با سلام .خودرو باید وارد شودبا کمترین تعرفه گمرکی
  • عابد GB ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    همین تولید کنندگان خودروی داخل الانشم کلی ارز مصرف میکنند برای از قطعه هاشون .حالا چه فرقی میکنه
  • نادر IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    آزاد سازی واردات خودرو باعث نظم قیمت خودرو دربازار می شود
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به نظر بنده واردات خودرو آزاد شود به نفع مردم است. چون پول کمتری برای خرید میدهندو در مصرف زیادی سوخت و آلودگی هوا تاثیر نمی گذارد و بسیار ایمن است و جان مردم در خطر نیست. و خودرو های وارداتی معمولاً ۱۵ الی ۲۰ سال نیاز به قطعات مصرفی و غیر مصرفی نخواهد داشت.واردات باعث میشود بازار خودرو ایران ثبات داشته باشد.
  • JP ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    ارز با منشا خارجی جهت واردات خودرو چه ضرری به افزایش نرخ ارز میزنه
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واردات آزاد میشه ولی با تعرفه عوارض صد درصدی که باز هم به درد مردم عادی نمی خوره و خودرو سازان داخلی هم تاثیری روی کیفیت و قیمتشون نمیگذارد
  • Parviz GB ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    عالی . خیلی خوب میشه . چون خودرو سازها . بیشتر روی کیفیت کار میکنند
  • مرتضی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    من که باورم نمیشه .
  • مجید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی عالیه
  • مهدی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اگر واردات به سمت عقب گرد قیمت خودرو در کارخانه و متعاقب آن بازار گردد خیلی هم واردات خودرو می تواند خوب باشد.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    عالیه این طور دلال دیگه مانور نمیده
  • کیوان IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی عالیه چون واردات خودرو با ارز منشا خارجی میباشد
  • شهریار توکلی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    هزار درصد موافقم
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    با ارز منشأ خارجی از همون ابتدای کار میتونستن واردات رو آزاد کنن
  • یحیی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اگه واردات خودرو ازاد بشه خودرو داخلی ارزان میشود شاید بعضی فقیر بجاره های مثل ما ماشین داخلی ارزان بخریم
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    آزادشدن واردات خودرو به نفع جامعه و مردم ایران است
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    که چی؟
  • علی اکبر IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    صددرصد با واردات خودرو قیمت افت خواهد کرد
  • US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    هیچ فرقی نمیکنه
  • CN ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    موافقم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اره خیلی خوبه البته اگر گمرکی ها هم کمتر شه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به نظر من باید از خیلی قبلها واردات خودرو آزاد میشد
  • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اگه بازار دلالی رو در بازار خودرو جمع بشه و دلار هم گرون نشه عالی است
  • رامین RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    نظر من در مورد واردات خودرو مثبت است
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام. آزادسازی باعث رقابت بین خودروسازان داخلی هم میشه.
  • Arian IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به عقیده ی من این کار باعث میشه تا حداقل دلالان از بازار خودرو خارج شوند و بسیاری از آنها ضرر کنند که بسیار خوشحال کننده است وقت جولان دادن آنها در بازار خودرو به پایان رسیده
  • R f 9039 IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    وقتی پول برای خرید خودرو نداریم فرقی بحال ما نداره که واردات آزاد بشه یانشه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    باید خودرو وارد کنید تا قیمت پایین بیاد
  • DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    چقدر ساده هستین
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واردات فقط با تعرفه پایین
  • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واقعا بستن درب کشور و عدم ورود خودرو به کشور توجیهی ندارد
  • مصیب کلوندی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    به نظر بنده نه تنها باید آزاد بشه بلکه گمرک رو هم بر دارن این کار چند خاصیت داره اولا دست تولید کنندگان داخل از جیب مردم بیرون میاد دوما تولید کنندگان داخل به فکر رشد فنی تولیداتشون میفتن سوما و از همه مهمتر قیمت ماشین میاد پایین.... در عوض دولت میتونه از تمام خودروهای خارجی مالیات بگیره که این نگرفتن گمرک رو جبران میکنه در آن حالت تمام مردم به اندازه وسعشون میتونم ماشین دلخواهشان رو سوار بشن و کلا یک بازار رقابتی خوشکل درست میشه
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    صد در صد موافق واردات هستم
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اقتصادایران ضربه می بینه پول نقد به خارج میره کسی که پراید نمی تونه بخره ماشین بالای۲۰۰میلیون می تونه بخره
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    قطعا این اتفاق نمیفته
  • اقتصاد دان IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    فقط تاجران در ازای صادرات به جای پولشان بتوانند خودرو وارد کنند. اینجوری قیمت دلار هم بالا نمیره تحریم‌ها راحت تر دور زده میشه و صادرات هم رونق میگیره. قیمت خودرو ها هم با توجه به باز شدن صادرات شکسته میشه وسلام نامه تمام
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    عالی
  • سعید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام واقعن اگه واردات بشه ودولت هزینه وارد کردن خودرو روپایین بیاره واقعن خوب هست اون موقع دیگه دلالی کمترمیشه رقابت میشه
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    موافقم
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی خوبه
  • حامد IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واردات خودرو غیر از تلف کردن ارز که تو این شرایط سخت و تحریم و بیماری که بسیار با ارزش هست چیز دیگه ای نیست.پس بهتر بجای واردات کمی هزینه کنیم و با نظارت بهتر و دقیقتر شروع به ساخت خودرو با کیفیت داخلی کنیم که هم ارز خارج نشه هم اشتغال بوجود بیاد.
  • نادر IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    بنظرمن که قیمت خودرو ها در بازار خیلی گران شده است و باید واردات را آزاد کنند تا مردم بتوانند برای خودشون ماشین بخرند
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    یعنی چی حالا این ها را ترخیص کنید که تو گمرکه
  • حسین IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    واردات خودرو خوبه رعایت می‌شود
  • علی ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    اکثر مردم باآزادسازی واردات موافقند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    سرکار که نیستیم
  • علیرضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    خودروهای دست دوم وارداتش آزاد بشه. تعرفه گمرکی کمی هم داشته باشه
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    دست دوم بیاد خوبه . هم قیمت پایینه هم کیفیت بالاست
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    خیلی خوبه
  • مهدی IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    ایکاش دوستان مخالف اول نوع ماشینش مشخص کنن البته اگه راست بگن بعد بگن واردات نه بخدا یکسال میخوام ماشین بخرم نمیشه باید ماشین وارد بشه تا دلال صفاک و خونخوار دست از سر مردم و پراید زپرتی برداره
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    فایده اش چه؟
  • وحید FR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    فکرمیکنم ک نه ولی مطمئنم ب ضرر مافیا و دلالاس.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین