نماینده وزیر بهداشت: شورای امنیت ملی ما را قانع کرد تا گیلان قرنطینه نشود

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به دلایل عدم قرنطینه شدن استان گفت: صحبت های متعددی در این خصوص با مسؤولان دولتی و کشوری صورت گرفته بود ولی پس از برگزاری جلسات متعدد شورای امنیت ملی را قانع کرد تا گیلان قرنطین نشود.

 به گزارش خبرآنلاین از گیلان ؛ محمدحسین قربانی با بیان اینکه تمام تخت‌های رشت پر شده است، اظهار کرد: باتوجه به شرایط موجود در شهرستان رشت به این نتیجه رسیدیم تا در این شهرستان یک بیمارستان سیار توسط سپاه پاسداران و با ظرفیت ۱۲۰ تخت احداث شود.

وی با اشاره به تامین کادر درمانی بیمارستان سیار در محوطه بیمارستان رازی گفت: یکی از نگرانی‌های ما عدم تامین کادر درمانی لازم در بیمارستان سیار سپاه بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته کادر درمانی آن تامین و آماده خدمت رسانی به مردم است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان از اختصاص یک بیمارستان مخصوص گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی خبر داد و گفت: یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابه در هتل المپیک رشت برای گذراندن بیماران کرونایی اختصاص داده و دیروز ۳۵ نفر به این بیمارستان منتقل شدند.

شناسایی کمبود استان گیلان 

قربانی یکی از مشکلات گیلان را کمبود تجهیزات بیمارستانی دانست و بیان کرد: در مرحله اول کمبودها را شناسایی کرده و از همه ظرفیت‌های ملی استفاده کرده و در این سه روز امکانات وارد گیلان شده و کادر درمانی استان هیچ مشکلی و کمبودی در بیمارستان های استان وجود نداشته و امکانات آن تهیه شده است.

وی لازمه حل مشکلات تجهیزاتی گیلان را استفاده از بخش خصوصی و خیرین را عنوان کرد و گفت: از همه ظرفیت های بخش خصوصی و خیرینی که در خارج از کشور وجود دارد استفاده شده و در یک دو روز آینده هیچ کمبودی در گیلان وجود ندارد زیرا نامه ای زدیم تا کشفیات استانی به مانند تهران با هماهنگی‌های صورت گرفته و در صورت موافقت به گیلان ارسال شود.

متولی توزیع اقلام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه مسؤولان به توزیع صحیح اقلام بهداشتی در استان گیلان افزود: توزیع تمام اقلام بهداشتی به مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی و با توجه به اصرار دادستان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده و باید بعد از توزیع بدانیم کدام بیمارستان تجهیز و کدام یک تجهیز نشده است.

قربانی با اذعان به اینکه ویروس کرونا یک دشمن بسیار جدی برای جهانیان است، تصریح کرد: ۱۱۴ کشور درگیر ویروس کرونا بوده و این ویروس به یک دشمن خطرناک برای دنیا تبدیل و بعد از ۴۵ سال سازمان جهانی بهداشت اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

گیلان کانون شیوع کرونا در کشور 

وی گیلان را کانون بحران شیوع کرونا در کشور معرفی کرد و گفت: بعد از صحبت‌های من، هئیت دولت در روز یک‌شنبه جلسه‌ای را برگزار و در خصوص مقابله با کرونا تقسیم کار صورت گرفته و هر وزارت‌خانه متولی انجام یک کار شده که این امر باعث می شود وزارت بهداشت با تمرکز و انرژی بیشتری ویروس کرونا را کنترل کند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به چگونگی تقسیم کار برای مقابله با کرونا توسط هیئت دولت افزود: حوزه امنیت و قرنطینه بر عهده وزارت کشور، تامین و توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری کرونا بر عهده وزارت صمت، حوزه درمان و غربالگری بر عهده وزارت بهداشت است.

قربانی با تاکید بر تصمیم شورای امنیت ملی در خصوص عدم قرنطینه شدن گیلان تصریح کرد: پایشی در فضای مجازی در خصوص قرنطینه شدن استان گیلان تشکیل و از من خواستند تا این استان قرنطینه شود و در همین خصوص صحبت‌های متعددی با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد تا گیلان را قرنطینه کنیم ولی شورای امنیت ملی ما را قانع کرد تا این اتفاق انجام نشود.

سخت گیری در ورودی های استان بیشتر شود

وی با اذعان به اینکه ورودی استان گیلان کنترل شده است، بیان کرد: باید کنترل ورودی‌های استان را بیشتر کنیم زیرا مسافرت سلامت مردم را به خطر می اندازد لذا از مردم درخواست دارم که به استان گیلان اصلا سفر نکنند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به راهکارهای موجود برای توجه به کارگران روز مزد افزود: هزینه درمان یک بیمار در بیمارستان بیش از یک میلیون تومان است به همین دلیل پیشنهاد ما به دولت این است تا این هزینه را بصورت یارانه به مردم بدهند تا کارگران روزمزد در خانه بمانند ولی دولت با این کار موافقت نکرده است.

کاهش میزان بیماران ورودی به بیمارستان 

قربانی با اعلام سینوسی بودن ویروس کرونا اظهار کرد: علارغم اینکه امروز میزان ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده ولی این ویروس به شکل سینوسی بوده و اگر مردم به نکات بهداشتی توجه باز هم دچار مشکل می شویم زیرا ما هنوز در پیک بیماری هستیم‌.

وی کل پذیرش بیماران در بیمارستان های استان را پنج هزار و ۲۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: با تلاش کادر درمانی استان گیلان میزان ترخیصی در این استان از میانگین کشوری بیشتر بوده و تاکنون دوهزار و ۹۷۷ نفر ترخیص و هنوز یک‌هزار و ۶۲۰ نفر بستری هستند.

فوت ۳۳ نفر بر اثر کرونا در گیلان 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به فوت ۳۳ نفر در گیلان به علت بیماری کرونا بیان کرد: تا آزمایش کرونا فردی اثبات نشود نمی‌توان به آن فرد کرونایی گفت و از ۲۰۰ نفری که در این مدت در گیلان فوت شدند فقط آزمایش ۳۳ نفر از آنان مثبت بوده و جواب تعدادی هنوز ارسال نشده هر چند روزانه ۱۰۰ آزمایش در گیلان انجام می شود.

قربانی با درخواست از مردم گیلان برای خود قرنطینه کردن خود در منازل خود تصریح کرد: وقتی در خیابان‌های رشت قدم میزنم یک گروه جوانان را دیده که از مردم درخواست دارند تا در منازل خود بمانند و این امر نشان از فرهنگ بالای مردم گیلان می دهد لذا از همه آنان به عنوان یک پزشک می خواهم در منازل خود باقی بمانند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =