ثروتمندترین مردان جهان چقدر از ثروتشان را از دست دادند؟

رکود بی سابقه در بازارهای مختلف دنیا ثروتمندترین ها را بیشتر از همه متضرر کرده است به گونه ای که ۲۰ نفر اول ثروتمند دنیا از این رکود در بازار تقاضا که در اثر شیوع گسترده ویروس کرونا به وجود آمده است ۸۰ میلیارد دلار ضرر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۲۰ نفر اول فهرست ثروتمندترین ها تنها در پنجشنبه گذشته ۷۸ میلیارد دلار ضرر کردند و بزرگترین متضرر این فهرست نفر اول آن یعنی جف بزوس بوده است به گونه ای که تنها در یک روز درآمد کمپانی آمازون ۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است و ارزش سهام این کمپانی نیز نزدیک به ۸ درصد افت کرده است.

پس از جف بزوس رئیس یکی از بزرگترین کمپانی های فروش محصولات لاکچری فرانسوی یعنی برنارد آرنولت بیشترین ضرر را از این اتفاق متحمل شده است به گونه ای که فروش این کمپانی تنها در یک روز ۷.۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است و پس از این که ارزش این کمپانی در پایان روز پنجشنبه نزدیک به ۹ درصد افت پیدا کرد برنارد آرنولت که سومین فرد ثروتمند دنیا است ثروتش به ۸۲.۵ میلیارد دلار رسید.

مارک زاکربرگ رئیس کمپانی فیسبوک نیز از این اتفاق بی نصیب نبوده است به گونه ای که تنها در روز پنجشنبه درآمد این کمپانی نزدیک به ۵.۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و ارزش سهام فیسبوک نیز افت ۹ درصدی را تجربه کرد و درآمد موسس کمپانی اراکل نیز نزدیک به ۵.۶ میلیارد دلار تنها در یک روز کاهش پیدا کرد و ارزش سهام این کمپانی با افت نزدیک به ۱۱ درصدی مواجه شد.

ثروتمندترین ها در حالی بیشترین ضرر را در پنجشنبه گذشته متحمل شدند که ارزش سهام کمپانی های آن ها حداقل تا ۸ درصد سقوط کرد همان طورکه بازار سهام آمریکا در نتیجه صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بدترین روزش را از جمعه سیاه سال ۱۹۸۷ تا کنون به خود دید.

کارشناسان بر این عقیده اند که علاوه بر صحبت های دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع کشورهای اروپایی به کشور یکی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش شدید ارزش سهام در بازارهای اروپا آن بود که سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه شیوع کرونا را به عنوان «همه‌گیری» توصیف کرد.

در حال حاضر بنابر آخرین آمارهای ارائه شده از سوی فوربز جف بزوس با ثروتی بالغ بر ۱۰۴.۴ میلیارد دلار کماکان در صدر فهرست ثروتمندترین های دنیا قرار گرفته است و پس از آن رقیب سرسخت وی یعنی بیل گیتس در جایگاه دوم قرار گرفته است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =