۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
رقابت اجراهای موسیقی در فضای مجازی

روزنامه ایران نوشت: با توجه به وضعیت فعلی کشور و تعطیلی برنامه‌های هنری و موسیقی، انجمن موسیقی استان کرمان با همکاری شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، مسابقه نوازندگی (تکنوازی و گروه‌نوازی) و خوانندگی در فضای مجازی راه اندازی کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با ضبط کلیپ‌های یک دقیقه‌ای و ارسال آنها از طریق اپلیکیشن واتساپ به شماره اعلام شده در فراخوان دراین مسابقه شرکت نمایند. سورج یاسایی رئیس انجمن موسیقی کرمان دراین باره گفت: فعالیت‌های هنری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً تعطیل شده است و اغلب مردم هم این روزها در منزل به سر می‌برند بنابراین تصمیم گرفتیم از امکانات فضای مجازی استفاده بهینه و بهتری داشته باشیم و با راه‌اندازی این مسابقه با حضور علاقه‌مندان به هنر و موسیقی یک دورهمی شبانه و صمیمی داشت باشیم.

به‌گفته یاسایی؛ در این مسابقه بحث کیفی و کار حرفه‌ای مد نظر نخواهد بود. تنها تلاش ما این است در این شرایط کسانی که دستی در موسیقی دارند هنر خود را در این دقایق محک بزنند و به مردم معرفی کنند و افراد علاقه‌مند به خوانندگی یا نوازندگی چه به‌صورت تک نفره یا گروهی ویدوئوها را به آدرس اعلام شده ارسال می‌کنند تا در صفحه ایسنتاگرامی انجمن موسیقی استان بارگذاری بشود.

داوران این مسابقه خود مردم و مخاطبین این برنامه هستند. ما به‌دنبال ایجاد انگیزه بیشتر برای جوانان و علاقه‌مندان به موسیقی هستیم تا درهر سطح هنری بتوانند هنر خود را به مردم عرضه کنند. ویدئوهای برتر هم براساس تعداد مخاطبینی که آثار را پسندیده باشند (لایک) مشخص می‌شوند.

وی افزود: اگر بخواهیم با حضور کارشناسان موسیقی این آثار را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کنیم عملاً جامعه هدف ما کوچکتر خواهد شد. از سوی دیگر در این مقطع به‌دنبال آن بودیم مشغولیتی برای مردم درست شود و مهم این است که همه باهم در یک کار مشارکت داشته باشیم و در مورد کارهای یکدیگر صحبت کنیم. البته مشارکت در این برنامه مختص به هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی شهر کرمان نیست و از همه شهرهای ایران حتی خارج از ایران می‌توانند در آن شرکت داشته باشند و در فضای مجازی آثار خود را به اشتراک بگذارند. 

رئیس انجمن موسیقی کرمان درباره اهمیت فضای مجازی در معرفی کارهای هنری اضافه کرد: استعداهای موسیقی در این کشور هستند که گمنام مانده‌اند یا شرایط حضور و معرفی کارهای خود را نداشته‌اند. به‌عنوان مثال نوازنده ای را می‌شناختیم که بسیار زیبا در یک جای دور افتاده فعالیت داشت و شاید اگر ۲۰ سال پیش بود هیچ وقت نمی‌توانست هنر خود را به مردم معرفی کند. بنابراین فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این امر بسیاراثرگذار هستند. حتی یکی از دوستانی که در جشنواره موسیقی جوان حائز مقام و رتبه شده بود از ما درخواست کرد در این مسابقه شرکت کند و این نشان می دهد مردم ما به هنر و موسیقی علامندند و نسبت به آن گرایش دارند و به نظرم از این به بعد هم می‌توانیم از طریق ارسال این ویدئوها استعدادهای خوب موسیقی کشورمان را شناسایی و معرفی کنیم.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =