۷هزار رای جایگزین حبس صادر شد

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش بیش از ۳درصدی جمعیت کیفری با صدور۷ هزار آرای جایگزین حبس توسط محاکم استان خبر داد.

به گزاش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین نوراله قدرتی در گفتگو با روابط عمومی دادگستری استان گفت: طی ۱۱ماه سال جاری شعب دادگستری استان ۷۰۸۵رای جایگزین حبس صادر کرده اند که از این تعداد شهرستان قزوین با  ۲۹۵۰ رای در رتبه اول و حوزه قضائی محمدیه با ۴۷۹رای در رتبه بعدی صدور آرا جایگزین حبس قرار دارند.
وی افزود: در دادگاه های بخش نیز کوهین با ۳۶۷مورد رای جایگزین حبس اولین و دادگاه عمومی بخش آبگرم با ۲۹۶مورد دومین دادگاه بخش در صدور این نوع از آرا می باشد.
رئیس کل دادگستری استان اذعان کرد: با توجه به صدور آرا جایگزین حبس طی مدت یاد شده  کاهش آمار زندانیان به میزانی بیش از ۳درصد را شاهد بوده ایم.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به هدف اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تصریح کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات‌دهی به مردم و توسعه کارهای عام‌المنفعه و تحت تاثیر قرارگرفتن متهم از ورود میدانی به عرصه این نوع خدمات‌رسانی به شهروندان به‌جای حبس که می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیر عدیده‌ای را در پی داشته باشد، یکی از اهداف اعمال این مجازات هاست.
وی افزود: ممکن است فردی برای اولین بار جرمی را انجام داده باشد و قاضی هم سهو و خطا را به جای تعمد در آن ببیند. حال تکلیف چیست آیا فرد بایستی در زندان به عواقب جرمی که انجام داده بیندیشد یا می‌تواند اثرات اجتماعی گناهی که انجام داده است را با انجام یک کارمثبت در همان حیطه به خوبی درک کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =