پیام دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان به مناسبت شیوع بیماری کرونا

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان به مناسبت شیوع کرونا ویروس، پیامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان متن پیام به شرح زیر می باشد:

محمد جوروند دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان به مناسبت شیوع کرونا ویروس، پیامی را منتشر نمود.

در متن این پیام آمده:

یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ

در ماه مبارک رجب و در آستانه سال ۱۳۹۹، ایران عزیزمان روزهای سختی را سپری می کند. در این ایام، همه مردم ایران زمین در یک قیام همگانی و مجاهده عمومی علیه این بیماری مسری کمر همت بسته و با شعار «ما کرونا را شکست می دهیم» از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزند.

متاسفانه در این روزها شاهد مبتلا شدن و فوت برخی از هم وطنان عزیزمان به کرونا ویروس هستیم.ضمن عرض تسلیت به مردم عزیزمان ایران و به ویژه خانواده آنان، از کلیه دست اندرکاران در سطوح مختلف، از اینکه در روزهای سخت و بحرانی همچنان در سنگر خدمت به مردم تلاش می کنند،صمیمانه سپاسگزارم.

در این شرایط خاص،رسالت ما اعضای شورای فرهنگ عمومی است تا که امید را در مردم زنده نگه داریم. رابطه فرهنگ و بیماری یا سلامت جامعه را بهتر بشناسیم. در مفاهیمی چون بیماری و سلامت، ما با برساخته هایی فرهنگی و اجتماعی نیز روبه رو هستیم. لازم است شناخت هرچه عمیق تری در حوزه دانش بومی به دست بیاوریم. باید ببینیم یک موقعیت بیماری یا سلامتی در یک فرهنگ مشخص چیست؟ افراد چگونه سالم بودن یا بیمار بودن خود یا دیگری را در جامعه بیان می کنند؟

اینکه افراد با وجود آگاهی های ارائه شده به نکات سلامتی توجه نمی کنند و یا تعلل می کنند،بیشتر از آنکه به شناخت مستقیم از بیماری و علائم آن مربوط باشد، به چهارچوب های فرهنگی مربوط می شود که موقعیت بیماری و یا سلامت را در یک جامعه،بسترمند کرده اند. سلامت یا بیماری در یک پیوستار تهدید نظام فرهنگی – اجتماعی جامعه قرار دارد. به همین دلیل رابطه ای هرچه عمیق تر میان دو حوزه فرهنگ و پزشکی در دورانی که ارتباطات فیزیکی میان انسان ها روبه افزایش است امروزه ضروری به نظر می رسد.

با عنایت خداوند و با تدبیر،امید و همدلی همگان، این بیماری را شکست خواهیم داد و از روزهای سخت همچون گذشته عبور خواهیم کرد. ان شاء ا...

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =