بازدید از روند اجرای ۳ طرح عمرانی در جزیره

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدید های خود از طرح ها و پروژه های مختلف جزیره روند اجرای سه طرح عمرانی را بررسی و بر سرعت بخشیدن در تکمیل این طرح ها تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم ، حمیدرضا مومنی به همراه معاون عمرانی و زیربنایی و جمعی از مدیران این سازمان در بازدید برخی پروژه های عمرانی و گردشگری جزیره، دستورات لازم برای  آماده سازی سریع تر این طرح ها را صادر کرد.
بازدید از طرح ساماندهی نخاله برداری و خاکریزی و همچنین ایجاد فضای سبز میدان فرودگاه بین المللی قشم با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال بخش اول بازدیدهای روز دوشنبه (۲۶ اسفندماه) مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته ایجاد فضای سبز در مساحتی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع در این میدان با کاشت بیش از ۲ هزار اصله درخت و درختچه شامل درخت نارگیل، گل کاغذی، تابی بویا و... انجام خواهد گرفت.
همچنین برای تامین آب مورد نیاز گیاهان مورد استفاده و فضای سبز، لوله کشی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در میدان فرودگاه بین المللی قشم پیش بینی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در دومین مرحله از بازدیدهای روز دوشنبه خود از روند اجرای طرح ایجاد فضای سبز  واقع در مسیر ورودی اسکله کندآلو دیدن کردند.
برای ایجاد یک هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای سبز در بلوار ورودی اسکله کندآلو از بیش از ۷۵ اصله گل کاغذی و همچنین ۴۰ نفر نخل کاشت شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
همچنین ساخت مخزن ۵۰ مترمکعبی و لوله کشی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، بخش دیگری از برنامه ریزی صورت گرفته برای ساماندهی و اجرای فضای سبز در ورودی اسکله کندآلو است.
این طرح عمرانی با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حال انجام است و پیش بینی می شود که تا اواسط فروردین ماه سال آینده (۱۳۹۹) آماده بهره برداری باشد.
آخرین بخش از برنامه بازدیدهای روز دوشنبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، بازدید از مراحل اجرای طرح پیش بینی شده برای ساماندهی اسکله کندآلو بود.
اسکله کندالو، به واسطه امکان تردد قایق ها به جزیره هنگام و همچنین آکواریوم طبیعی با وجود دولفین های زیبا، به یکی از گردشگر پذیرترین نقاط جزیره قشم تبدیل شده و طرح ساماندهی این اسکله، به آسایش بیشتر گردشگران در این سایت کمک خواهد کرد.
ساخت اسکله شناور تفریحی جهت تسهیل برای سوار شدن آسان تر و مطمئن گردشگران به قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم – هنگام و همچنین ساماندهی قایق های حاضر در این اسکله بخشی از برنامه پیش بینی شده برای ساماندهی محوطه اسکله کندآلو است.
گفتنی است توسعه عمرانی و اجرای پروژه های زیربنایی با هدف توسعه متوازن و پایدار در سراسر جزیره قشم یکی از مهمترین برنامه های حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دوره مسئولیتش در قشم از اواخر سال ۱۳۹۳ تاکنون بوده و طی این سال ها، طرح های مهم گردشگری با سرعت قابل قبولی در این جزیره مراحل اجرایی خود را طی کرده اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =