استاندار خراسان جنوبی: اقشار کم درآمد و خاص مورد حمایت  قرار می‌گیرند

استاندار خراسان جنوبی از توجه ویژه دولت به اقشار خاص در بحران کرونا خبر داد وگفت: برنامه های حمایتی دولت از اقشار خاص متأثر از بحران کرونا در این استان صورت می گیرد.

 به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی ؛  محمد صادق معتمدیان  در کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت کرونای استان خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: اقشار خاصی همچو ن کارگران فصلی، دستفروشان و... که به جهت تعطیلی کار و حرفه شان آسیب دیدند، در این طرح حمایتی دیده شده اند. 

وی ادامه داد:تخصیص بسته های معیشتی، اختصاص تسهیلات کم بهره و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از مهمترین برنامه‌های دولت در این طرح است. 
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این بسته های معیشتی برای 1.5 میلیون خانوار  در کل کشور پرداخت می شود. 

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان، ضمن تأکید بر رعایت اولویت ها در توزیع اقلام گفت: تزریق اقلام بهداشتی به استان باید به گونه ای باشد که مردم در تأمین نیازهای خود با مشکل مواجه نشوند. 

معتمدیان، با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید انجام آزمایش تشخیصی برای افرادی که در خانواده، بیمار کرونایی دارند را اجباری نماید و این افراد بلافاصله تحت کنترل قرار گیرند. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به تأمین بسته های اقلام بهداشتی مورد نیاز در این خانواده ها اقدام کند.

وی افزود: قرنطینه بیمار، کنترل کامل افرادی که با بیماران در ارتباط بوده اند، تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده ها و... همه در راستای پیشگیری از شیوع کروناست. 

وی با قدردانی از گروه های خودجوش مردمی که خود را مکلف به ضدعفونی کردن معابر و گندزدایی عابربانک ها و پمپ بنزین ها کرده اند اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و از آن جایی که گندزدایی هاباید بر اساس پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، بنابراین  لازم است این اقدام ها با هماهنگی کامل انجام شود. 

 استاندار خراسان جنوبی آموزش افرادی که به این گونه اقدامات عام المنفعه اقدام نموده اند را شرط اصلی در اجرای درست کار برشمرد. 

وی اطلاع رسانی درست دستگاه ها درخصوص اقدامات و مصوبات ستاد استانی کرونا را لازمه اطمینان بخشی به مردم عنوان کرد و گفت: هم افزایی دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرایی شدن مصوبات ستاد، اصل بسیار مهمی در شکست کروناست. 

در این جلسه مدیران عضو کمیته اقتصادی ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا هم در این جلسه به تشریح اقدامات انجام شده پرداختند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =