۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

ورزش سه نوشت:شیوع ویروس کرونا نه تنها لیگ برتر در ایران بلکه معتبرترین لیگ ها را تعطیل کرده است.

در ابتدا خیلی ها این ویروس را جدی نگرفته بودند بطوریکه در اسپانیا حتی تا چند هفته پیش بازی ها با حضور تماشاگر برگزار می شد اما در ادامه حتی بازی های بدون تماشاگر هم تعطیل شده است. با تعطیلی بازی ها حتی موضوعاتی که در ایران مطرح شده در اسپانیا هم در مورد آن بحث شده که یکی از آنها به پایان بردن بازی های این فصل با جدول فعلی است.

رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا پاسخ جالبی به این فرضیه داده است. روبیالس در این باره می گوید:« لالیگا ادامه پیدا خواهد کرد و قبل از اینکه کار به تابستان کشیده شود، مسابقات تمام خواهد شد. با وجود همه این‌ها حتی اگر رقابت‌ها به طور کامل هم لغو شوند، جام قهرمانی به بارسلونا داده نمی‌شود، چراکه این اصلاً یک تصمیم منصفانه نیست. فصل20-2019 باید با همین قوانین به پایان برسد و تغییر نکند؛ اگرچه اوضاع استثنایی است. با این وجود من نمی‌توانم  تضمین کنم  این رقابت به پایان برسد.»

در ایران فدراسیون والیبال بعد از شور با مدیران باشگاه ها لیگ را همین جا به پایان برد اما از باشگاه ها خواست دستمزد بازیکنان را به طور کامل پرداخت کنند. در فوتبال هم برخی از باشگاه ها به سازمان لیگ پیشنهاد داده اند جدول فوتبال در فصل جاری همین جا و با پرداخت 60 درصد دستمزدها به پایان برسد که سازمان لیگ با این موضوع مخالف است و در صورت موافقت وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بازی ها را اردیبهشت ماه از سر خواهد گرفت. تعطیلی بازی های لیگ قهرمانان آسیا و هم چنین تیم ملی دغدغه های سازمان لیگ را برای به پایان بردن بازی های لیگ برتر کاهش داده است. سازمان لیگ بر این باور است تیم هایی که داعیه قهرمانی در فصل جاری دارند و هم چنین تیم هایی که برای بقاء در فصل جاری بازی ها می جنگند به هیچ وجه راضی به پایان بردن بازی ها در این مقطع نخواهند بود و از سویی منطقی به نظر نمی رسد هیچ تیمی به دسته پایین تر سقوط نکند و با صعود دو تیم به لیگ برتر از دسته اول لیگ برتر در فصل آتی 18 تیمی شود.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =