پیشنهاد کاربران خبرآنلاین/خودروهای هیبریدی وارد کنید

یکی از کاربران خبرآنلاین درباره آزادسازی واردات خودرو و تاثیرات آن بر بازار عنوان می‌کند: «تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی صفر شود تا تکنولوزی وارد کشور شود. سالی ۲۰ درصد هم تعرفه خودروهای کم مصرف کم شود تا در عرض ۵ سال به صفر برسه وخودرو سازهای داخلی خود را وفق بدن وبتوانند رقابت کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی بحران ارزی در سال ۱۳۹۷، واردات خودرو و برخی دیگر از کالاهای غیر ضروری ممنوع اعلام شد. در شرایط کنونی اما برخی معتقدند واردات خودرو هنوز واجد اولویت نیست اما برخی دیگر به تاثیر این مصوبه بر بازار اشاره دارند و آن را عامل تعدیل قیمت ها می‌دانند.

در این میان، سوالی که مطرح است، این‌که ارزیابی شما از آزادسازی واردات خودرو در سال آینده چیست و این اقدام چه تاثیر مثبت یا منفی بر بازار و صنعت خودرو دارد؟ در نظرسنجی‌ای که در این خصوص در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد، «هرمز» یکی از کاربران نوشته است: «با توجه به شرایط سخت تحریم و تأمین نشدن قطعی قطعات یدکی خودروهای وارداتی در پی عدم حضور نمایندگی های مجاز خودروهای خارجی،در شرایط کنونی واردات خودروی خارجی به جز هدر دادن منابع محدود ارزی و ایجاد رانت هیچ موضوعیتی ندارد.»

کاربر دیگری در این باره نوشت: «اگر واردات ماشین به ارتقای کیفیت و رقابت برای کیفی سازی محصول و آسایش مردم بیانجامد این موضوع خوب است ولی اگر این وارادت سبب تورم در جامعه و سود بردن یک عده مایه دار بی‌غم شود خیلی فاجعه است حالا باید ببینیم چه می شود خدا کند دومی نشود.»

یکی از کاربران خبرآنلاین به نام «غلامرضا» هم می‌گوید: «موافقم به شرط اینکه بدون انتقال ارز باشه. مخصوصا برای خودروهای هیبریدی برای جلوگیری از آلودگی هوا.»

کاربری دیگر خاطرنشان کرد: «به نظر من نه تنها خودرو هیبریدی، بلکه خودرو ارزان قیمت برای مصرف عموم وارد کنند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین این تصمیم را عجیب می‌داند و می‌گوید: «با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد و چشم انداز سال آینده و کمبود بودجه دولت و عدم ورود ارز به دلیل عدم فروش نفت و تحریم‌ها به نظر میرسه یکی از اولین اثرات این تصمیم افزایش شدید قیمت ارز به دلیل افزایش تقاضا برای واردات هست، خلاصه کلام اینکه ممکنه با ازاد شدن واردات قیمت ماشین خارجی یه مقدار کاهش پیدا کنه ولی با افزایش قیمت ارز نه تنها این تفاوت جبران میشه بلکه چه بسا گرون‌تر هم بشه قیمت تمام شده. در کل این تصمیم به شدت عجیب هست تو این وضعیت.»

کاربری به نام «ناامید» در این‌باره عنوان می‌کند: «با آزادشدن واردات خودروهای کم مصرف هیبرید و دست دوم کم کار موافقم و بنفع رقابت و به زیان رانت ومافیا است.»

یکی از کاربران خبرآنلاین معتقد است: «اگر که واردات خودرو آزاد بشه و حقوق گمرکی و مالیات و شماره گذاری رو در حد معقول اخذ کنند، تاثیر اولیه‌اش پایین آمدن قیمت خودرو های داخلی در حاشیه بازار است و تاثیرات ثانویه‌اش بهتر شدن کیفیت ساخت خودروهای داخلی و مونتاژی هست.»

کاربر «حاجی‌زاده»  تاکید کرد: «به نظر من واردات آزاد بشود تا قیمت خودروهای داخلی منطقی‌تر و تولیدات داخلی رقابتی‌تر بشوند و دولت هم گمرک رو بگیره خرج مردم بکنه. معامله برد برد.»

«جلال» در این مورد اضافه کرد: «تعرفه خودرو هیبرید و برقی صفر شود تا تکنولوزی وارد کشور شود. سالی ۲۰ درصد هم تعرفه خودروهای کم مصرف کم شود تا در عرض ۵ سال به صفر برسه وخودرو سازهای داخلی خود را وفق بدن وبتوانند رقابت کنند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین «مونسان» هم می‌گوید: «در آلودگی هوا و کیفیت خودروهای آینده ایجاد کنه. در شهرهایی مثل تهران و اصفهان فقط باید تردد خودروهای هیبریدی مجاز بشه ظرف ۵ سال آینده. از الان باید فرهنگ خودروهای هیبریدی در ایران پایه گذاری بشه و مالیات و عوارصش هم صفر باشه. برای بقیه خودروهای لوکس هم باید واردات آزاد بشه ولی با عوارض چند برابر نه عوارض صفر.»

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =