10 اتفاق مهم پرسپولیس در سال 98

سال گذشته برای قرمزهای پایتخت اتفاقات خوب و بد زیادی را به همراه داشت. فراز و نشیب‌هایی که پرسپولیسی‌ها تحمل کردند در نوع خود جالب بود. قرمزها یکبار قهرمان لیگ و یکبار قهرمان حذفی شدند و در این سال سه مربی روی نیمکت خود دیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سال 1398 برای پرسپولیس شاید بهتر از هر تیم دیگری در فوتبال ایران سپری شد. قرمزهای پایتخت علاوه بر تجربه کردن دو قهرمانی مهم در فوتبال ایران، لیگ برتر در سال 98 را هم با صدرنشینی به پایان رساندند و حالا در صورت شروع دوباره لیگ نوزدهم، مدعی اصلی کسی عنوان قهرمانی هستند. سال گذشته برای قرمزهای پایتخت اتفاقات خوب و بد زیادی را به همراه داشت. فراز و نشیب‌هایی که پرسپولیسی‌ها تحمل کردند در نوع خود جالب بود و در این گزارش قصد داریم 10 اتفاق مهم پیرامون پرسپولیس در فصل گذشته را مرور کنیم.

سالی که نکوست از بهارش پیداست!
پرسپولیس سال 1398 را با پیروزی در دربی شروع کرد. دهمین روز فروردین 1398 همزمان با دربی برگشت فصل پیش بود. پرسپولیس برانکو روبروی استقلال شفر قرار گرفت. در روزی که قرمزها با کسب برتری مقابل استقلال می‌توانستند شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی بیشتر کنند و دقیقا همین اتفاق هم رخ داد. تک گل احمد نوراللهی پرسپولیس را به برتری در دربی رساند. نکته قابل توجه دیگر این است که پرسپولیس در هیچکدام از دو دربی دیگر سال 98 هم بازنده نبود. دربی رفت لیگ نوزدهم با تک گل مهدی عبدی و برد قرمزها همراه شد و دربی برگشت هم با تساوی شیرین 2-2 به پایان رسید.

| بیشتر بخوانید: استقلال ، پرسپولیس ، المپیک و مدیرهای ناموفقی که هستند؛تمام می‌شود این روزهای سخت؟

قهرمانی لیگ با گل بودیمیر
دومین اتفاق مهم سال 98 برای پرسپولیسی در شهر جم از راه رسید. شاگردان برانکو قهرمانی خود را تا حد زیادی قطعی کرده بودند و هفته آخر به کسب امتیاز از بازی مقابل پارس‌جنوبی‌جم نیاز داشتند. سه امتیاز آن بازی با تک گل ماریو بودیمیر کروات بدست آمد و پرسپولیس برای سومین بار متوالی در لیگ قهرمان این رقابت‌ها شد.

دبل قهرمانی در طولانی‌ترین شب تاریخ حذفی
شب عجیب فولاد آره‌نا برای پرسپولیسی‌ها با خوشی به پایان رسید. هرچند آنها در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی جدال سخت و پر از تنش مقابل سپاهان را پشت سر گذاشته بودند اما بازی فینال مقابل داماش در اهواز حواشی خاص خودش را داشت. دیداری که بعد از ساعت‌ها تاخیر آغاز شد اما در نهایت باز هم پرسپولیس برنده دیدار شد تا برانکو با دبل قهرمانی در فوتبال ایران به روزهای پایانی کار خود در ایران نزدیک شود.

خداحافظی تلخ!
پیش از شروع لیگ نوزدهم کام طرفداران پرسپولیس تلخ شد. رفتن برانکو ایوانکوویچ آن هم به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش اتفاقی نبود که هضم آن برای قرمزها راحت باشد. برانکو بعد کسب یک نایب‌قهرمانی و سه قهرمانی پیاپی در لیگ‌برتر، یک قهرمانی در جام حذفی، صعود به نیمه نهایی آسیا، نایب قهرمانی این قاره، دو قهرمانی در سوپرجام و شکستن کلی طلسم ریز و درشت و برجای گذاشتن آمارهای جذاب ایران را ترک کرد. نحوه جدایی او از پرسپولیس اما یکی از چالش‌های بزرگ باشگاه بود. اینکه مدیریت باشگاه کاملا روبروی برانکو و البته هوادارانی که پشت سرمربی محبوب‌شان بودند قرار گرفت و در نهایت هم کار به شکایت کشیده شد.

کالدرون و نیم فصل پر از چالش
لیگ نوزدهم برای پرسپولیس با گابریل کالدرون شروع شد. سرمربی آرژانتینی که در همان ابتدای حضور او انتشار تصاویرش در کنار اسطوره‌ای مثل مارادونا برای همه جذاب بود. کالدرون کار خودش در پرسپولیس را با چالش‌های زیادی شروع کرد. واگذار کردن نتایج به حریفان قوی در هفته‌های ابتدایی یکی از مشکلات کار کالدرون بود اما برد در دربی سرمربی آرژانتینی را روی نیمکت قرمزها نگه داشته بود. در اواسط نیم فصل اما مشکلات سرمربی آرژانتینی با بازیکنان و البته مدیریت زیاد شد. این چالش و تنش تا جایی پیش رفت که سفر سرمربی آرژانتینی به کشور خودش بازگشتی به همراه نداشت. کالدرون در حالی از پرسپولیس رفت که خیلی‌ها اعتقاد دارند او مظلوم‌ترین سرمربی خارجی تاریخ پرسپولیس بوده. چراکه تا نیم فصل نتایج خوبی کسب کرده بود.

قهرمانی نیم فصل
کسب قهرمانی در پایان نیم فصل اول لیگ نوزدهم یکی از همان اتفاقاتی بود که خیلی‌ها اعتقاد داشتند به واسطه رخ دادنش مدیریت باشگاه پرسپولیس باید با گابریل کالدرون بهتر رفتار می‌کرد. پرسپولیس تحت هر شرایطی نیم فصل را به عنوان صدرنشین به پایان رساند و تا همین امروز که بازی‌های لیگ به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتادند، همچنان در همین جایگاه قرار دارد. 

یحیی به خانه برگشت
بلافاصله بعد از جدایی گابریل کالدرون، یحیی گل‌محمدی به خانه خودش برگشت. بازگشت یحیی بدون شک یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال 98 فوتبال ایران بود. چراکه این بازگشت با حواشی زیادی همراه شد. از حواشی مربوط به جدایی سرمربی محبوب مشهدی‌ها از شهرخودرو تا هیجان حضور او روی نیمکت پرسپولیس برای هواداران این تیم. یحیی لیگ را با پرسپولیس خوب شروع کرد و تیم را صدرنشین نگه داشت. دربی برگشت را هم بدون واگذار کردن نتیجه پشت سر گذاشت و حالا منتظر شروع بازی‌ها و ادامه دادن راه خودش است.

میانگین هر چهار ماه یک مدیرعامل!
مشکلات مدیریتی یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های سال 98 برای پرسپولیس بود. محمدحسن انصاری‌فرد بعد از ناکامی ایرج عرب در پروژه نگه داشتن برانکو ایوانکوویچ، جانشین او شد اما در نهایت خودش هم بعد از چند ماه حضور باشگاه را ترک کرد. انصاری‌فرد در دوران حضور خودش اعتماد هواداران را جلب کرده بود و همین باعث شد انتخاب رسول‌پناه به عنوان سرپرست باشگاه با انتقاد شدید هواداران به وزارت ورزش و جوانان همراه شود.

بدون شروع، بدون پایان؛ 0-3 به سود پرسپولیس
پرسپولیسی‌ها در سال 98 فقط یکبار بدون حضور در زمین صاحب سه امتیاز شدند و آن هم بازی مقابل سپاهان بود. دیدار برگشت مقابل زردهای اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار نشد. در شرایطی که همه روز عجیبی را در اصفهان پشت سر گذاشتند و در نهایت طبق رای کمیته استیناف شاگردان یحیی گل‌محمدی 0-3 برنده دیدار خارج از خانه مقابل سپاهان شدند.

امان از احکام فیفا!
سال 98 برای قرمزهای پایتخت از نظر مدیریتی در بدترین وضعیت ممکن به پایان رسید. پیش از جدایی محمدحسن انصاری‌فرد از باشگاه، حکم فیفا در خصوص شکایت خارجی‌ها رسید و به نوعی همه را در شوک فرو برد. در آخرین ماه‌های سال، باز هم سر و کله احکام سنگین فیفا علیه پرسپولیس پیدا شد. برانکو توانست حکم بگیرد؛ درست مثل بودیمیر، نیلسون، زلاتکو ایوانکوویچ، ایگور پانادیچ، فرناندو گابریل و... البته هنوز سایر احکام باقی‌مانده که به زودی به باشگاه می‌رسد؛ شکایت کالدرون، خواکین، والنسیا، چوک، استیلینوویچ و... . بدون شک در سال جدید رسیدگی به این پرونده‌ها مهم‌ترین چالش پرسپولیس از نظر مدیریتی خواهد بود.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =