کاهش ۸۰درصدی فعالیت تاکسیرانی در قزوین

اسماعیل عرشیان از کاهش ۸۰ درصدی فعالیت ناوگان سازمان تاکسیرانی در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: در پی انتشار ویروس کرونا و عمل شهروندان به توصیه های ایمنی و بهداشتی مبنی بر ماندن در منزل، فعالیت ناوگان تاکسیرانی به میزان ۸۰درصد کاهش یافته و همین مسئله کاهش شدید درآمد رانندگان تاکسی را در پی داشته است.
وی اظهارکرد: با توجه به این که تاکسیرانان از اقشار آسیب پذیر بوده و درآمد آنان بر اثر شیوع ویروس کرونا به میزان بسیار شدیدی کاهش یافته است، خواستار تسریع در پرداخت بسته های حمایتی و معیشتی که برای آنان از سوی دولت درنظر گرفته شده است هستیم.
عرشیان تصریح کرد: در تصمیماتی که از سوی دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف آسیب دیده از ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، مقرر گردیده که در حمایت از تاکسیرانان نیز اقدامات حمایتی صورت گیرد که این اقدامات شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بر اساس تعداد خانوار، پرداخت وام قرض الحسنه بین ۱ تا ۳میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار و همچنین مساعدت در عدم پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط بدون دریافت هزینه اضافه است.
وی خاطرنشان کرد: امید است با تسریع در پرداخت بسته های حمایتی، بخشی از کاهش درآمد رانندگان تاکسی که جزو زحمتکش ترین و امین ترین افراد جامعه هستند جبران شود. 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پایان گفت: سازمان تاکسیرانی نیز به سهم خود تصمیماتی را به منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته است که از جمله این اقدامات می توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان تا اردیبهشت به صورت رایگان بدون نیاز به مراجعه به سازمان و همچنین بخشودگی شهریه اسفند سال ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ برای تمام خطوط تاکسیرانی و شبکه تاکسی بیسیم ۱۳۳ اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =