اشتهارد به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل شد/ایجاد بیش از 30 هزار شغل با رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اکنون شهرستان اشتهارد بهشتی برای سرمایه گذاری است و دعوت می کنیم از تمامی سرمایه گذاران و کارآفرینان که برای سرمایه گذاری به البرز مراجعه کنند.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی ضمن آرزوی سالی پرخیر و برکت همراه با تحولات و اتفاقات خوب برای مردم کشور بویژه البرز، افزود: در اواخر سال 98 شاهد بودیم که تعداد زیادی از طرح ها و پروژه هایی رونق تولید و اشتغال و توسعه زیرساخت های استان بخصوص در حوزه راه ها که مورد تاکید ویژه رییس جمهور محترم بود، به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: پروژه های ادامه آزادراه همت در البرز، منطقه یک آزادراه تهران-شمال که 32 کیلومتر آن در محدوده البرز است و قطار برقی کرج-هشتگرد پس از سال ها انتظار با تدابیری که اتخاذ شد، تسریع شده و اواخر سال گذشته با حضور رییس جمهور محترم به بهره برداری رسید.
***از ابتدای مسئولیتم در البرز با هدف رونق تولید و اشتغال، بد جد درصدد رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر در اشتهارد بودم/جهش تولید طبق منویات مقام معظم رهبری در البرز آغازی امیدآفرین و انقلابی داشت
شهبازی با اشاره به شعار سال و اهداف و برنامه هایی که البرز برای تحقق جهش تولید طبق منویات مقام معظم رهبری دارد، گفت: اکنون نیز خبر بسیار مهم و مسرت بخشی برای مردم البرز بویژه صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران بعنوان یک هدیه از طرف جمهوری اسلامی ایران مبنی لغو ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری برای اشتهارد، داریم که معافیت های مالیاتی و بسیاری تسهیلات دیگر را برای سرمایه گذاران همراه خواهد داشت.
وی افزود: از روزهای ابتدایی مسئولیتم در البرز با اشراف کامل بر اهمیت این امر برای تولید و سرمایه گذارای، به جد پیگیری رفع این ممنوعیت بودم چراکه اثرات غیرقابل انکاری در رونق تولید و اشتغال خواهد داشت.
***700 سرمایه گذار داخلی و خارجی فعالیت خود را در اشتهارد با قدرت بیشتری آغاز می کنند
استاندار البرز اضافه کرد: از گذشته بیش از 700 سرمایه گذاری داخلی و خارجی به دلیل اینکه اشتهارد خارج از محدوده 120 کیلومتر تهران است، به اشتهارد وارد شده و سرمایه گذاری کرده بودند و از سال 94 که این شعاع به صورت هوایی محاسبه شده بود نتوانستند فعالیت قابل توجهی داشته باشند.
وی گفت: به همین دلیل مکاتبات فراوانی خدمت رییس جمهور محترم و اعضای دولت شد به طور مثال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر معین پیشین البرز و وزیر صمت بعنوان وزیر معین کنونی و معاون رییس جمهور و همچنین شخص رییس جمهور دعوت کردیم و این موضوع را درخواست داشتیم چراکه این امر انقلابی بزرگ د رتولید و اشتغال البرز ایجاد می کند.
***قدردان توجه ویژه شخص رییس جمهور و وزرای مربوطه برای تحقق لغو ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر هستم
شهبازی افزود: در سفر دکتر روحانی رییس جمهور محترم به البرز در مراسم بهره برداری از قطار برقی کرج-هشتگرد و در مسیر از ایشان درخواست کردیم که جهت بهره برداری از پروژه هایی که قالب آنها در دولت تدبیر و امید گره گشایی و آغاز شده باز هم د رالبرز حضور یابند و همچنین طی دستوری، لغو ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر برای اشتهارد را نهایی کنند.
وی عنوان کرد: 10 روز پس از این مراسم که به اتفاق 2 استاندار دیگر در حضور رییس جمهور محترم بودیم دوباره این درخواست را مطرح کردم و وزرای عضو و معاون اول رییس جمهور و وزاری اقتصادی با دستور رییس جمهور مامور به پیگیری و به سرانجام رساندن این موضوع مهم شدند.
***سرمایه گذاری در اشتهارد بعنوان منطقه محروم، مشمول معافیت مالیاتی است/معافیت مالیاتی عملکردی در اشتهارد با رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر به صفر می رسد
استاندار البرز با بیان اینکه دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور نیز در این راستا پیگیری های جدی داشتند و پافشاری کردند که این موضوع به سرانجام برسد، گفت: در سفری که وزیر محترم کشور به البرز داشتند این موضوع مطرح شد و دکتر رحمانی فضلی نیز این درخواست را به دولت اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد شهرستان محروم در دولت مورد توجه قرار گرفته چراکه در 31 استان کشور 31 شهرستان به صورت پایلوت برای رفع محرومیت مصوب شدند، افزود: شهرستان اشتهارد از شعاع 120 کیلومتری تهران خارج شد و مشمول معافیت های مالیاتی می شود.
***با رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، فرصت ایجاد بیش از 30 هزار اشتغال، فراهم شد
شهبازی ادامه داد: 700 واحد مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد اگر با این تفاصیل به فعالیت خود ادامه دهند بیش از 30 هزار اشتغال در این شهرک ایجاد خواهد شد.
***مسئولان اقتصادی استان مامور به ایجاد بسترهای توسعه شهرک های صنعتی اشتهارد شدند
وی گفت: به طور قطع سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که به دنبال فضایی مناسب برای سرمایه گذاری هستند اکنون اشتهارد را انتخاب خواهند کرد چراکه 3 شهرک صنعتی بزرگ در اشتهارد داریم که دو تا از آنها ظرفیت توسعه دارند از این رو مسئولان مربوطه در استان موظف خواهند بود که توسعه این شهرک ها را در دستور کار قرار دهند.
***اشتهارد از طریق آزادراه برای تسریع و سهولت در حمل و نقل به پایتخت متصل می شود
استاندار البرز افزود: کمربندی چرمشهر آبیک نیز می تواند در حوزه جنوبی بار ترافیک تهران، قم و البرز را کاهش دهد و این راه از حوالی اشتهارد می گذرد و جزو راهبردهای آینده البرز است که اشتهارد را به صورت آزادراهی به کلونی جمعیت تهران متصل کنیم از این رو این برنامه را به دولت ارائه می دهیم که در حمل و نقل بار سرعت بیشتری داشته باشد.
***تامین آب و برق مورد نیاز سرمایه گذاران در اشتهارد، در دستور کار است
وی اضافه کرد: شبکه برق اشتهارد که از مهمترین نیازهای حوزه تولید است، مورد پیگیری و اقدام قرار گرفته و در بحث آب که در سال جاری امید است بتوانیم سهمیه ای برای تولید کنندگان بگیریم.
شهبازی با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم اشتهارد را جزو مناطق محروم اعلام کنیم تا از امکانات ویژه ای برای توسعه برخوردار شود، گفت: بر این اساس سرمایه گذاری در این منطقه از معافیت مالیاتی برخوردار است و همچنین با رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، مالیات های عملکردی سرمایه گذاران به صفر می رسد.
***اشتهارد به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل شد
وی افزود: اکنون شهرستان اشتهارد بهشتی برای سرمایه گذاری است و دعوت می کنیم از تمامی سرمایه گذاران و کارآفرینان که برای سرمایه گذاری به البرز مراجعه کنند.
***روند اعطای مجوز و زمین در شهرک های صنعتی اشتهارد، تسریع می شود
استاندار البرز عنوان کرد: روند اعطای مجوزها و تخصیص زمین را کوتاه تر می کنیم و همه دستگاه ها و کسانی که در دادن مجوزها مسئولیت دارند، به صورت ویژه ای همراهی خواهند کرد.
***خرسندم که توانستیم پاسخگوی اعتماد مردم به نماینده عالی دولت در البرز برای حل مشکل ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، باشیم
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان اشتهارد به اقدامات و پیگیری های نماینده عالی دولت در استان امید بسته بودند، گفت: خیلی ها می گفتند این کار شدنی نیست و مخالفان زیادی داشت ولی رییس جمهور محترم با سنجیدن تمامی موضوعات و موارد، دستور دادند که این کار به طور حتم اجرایی شود.
شهبازی با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته برای اولین بار نامه ای با 5 امضا و تقدیم رییس جمهور شد و هم افزایی خوبی در استانی و به صورت ملی ایجاد شد، افزود: با دعای خیر مردم و پشتیبانی های دولت این امر محقق شد و امید است طی یک مراسم رسمی بعد از پایان بیماری کرونا بتوانیم این جشن را در اشتهارد داشته باشیم.
***قدردان ابراز محبت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران استان و مقامات استانی و نمایندگان مردم بواسطه این توفیق بزرگ، هستم 
وی در پایان گفت: از ابراز محبت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران استان و مقامات استانی و نمایندگان مردم قدردانی می کنم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =