ابلاغ بخش‌نامه شهردار تهران برای حمایت از کسب و کارهای نوپا

شهردار تهران بخش‌نامه ای درخصوص حمایت از کسب و کارهای نوپا که از شرایط موجود متأثر شده اند خطاب به معاونین خود صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین شیوع ویروس کرونا در کشور و به خصوص در شهر تهران باعث شده است تا شهردار تهران بخش نامه ای درخصوص حمایت از کسب و کارهای نوپا صادر کند.

در متن این بخش‌نامه آمده است:

با توجه به تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا در فعالیت‌های اقتصادی به خصوص کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان و با عنایت به اینکه لایحه هدایت و حمایت از ۲۰ نوآوری شهری در مراحل نهایی تهیه و تصویب قرار دارد زیست شهرداران مناطق در حدود متعارف و منطقی از این‌گونه کسب و کارها حمایت کنند.

بنابراین کلیه شرکتها و موسسات دانش بنیان و خلاق مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب دهنده ها شرکت های استارت آپ و نوپای دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا زمان تصویب لایحه فوق در شورای اسلامی شهر تهران مجاز به استقرار در اماکن با کاربری مسکونی و بهره‌مندی از تسهیلات بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنین مستقر در ساختمان می باشند.

همچنین درصورتی که منشأ صدور آرای اجرای احکام ایجاد مزاحمت برای ساکنین ساختمان های مسکونی و مجاورین و همسایگان آنها نبوده و از این حیث شاکی خصوصی وجود نداشته باشد شرکت‌ها و موسسات یاد شده مجاز هستند تا زمان خاتمه شرایط بحرانی حداکثر به مدت سه ماه به فعالیت خود ادامه دهد

این بخش‌نامه خطاب به شهرداران مناطق، رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری، مظاهریان معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا و فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات صادر شده است.

تسهیل حضور استارتاپ‌ها در ساختمانهای مسکونی

این در حالی است که غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران نیز در پتسی توئیتری نوشت:

با صدور بخش نامه شهردار تهران حضور کسب و کارهای دانش بنیان و فنآورانه در ساختمانهای مسکونی توسط شهرداران مناطق تسهیل خواهد شد. اقدامی که بارها در همین شبکه اجتماعی دنبال شد. 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =