مشارکت روزانه ۲۰۰ نیروی هلال احمر یزد در طرح غربالگری کرونا

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۲۰۰ نیروی هلال احمر در ورودی های استان در طرح غربالگری مشارکت کردند.

محسن حرازی زاده یزدی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در یزد گفت: فعالیت ۱۲ گروه امداد جاده ای هلال احمر یزد همچون گذشته در حال انجام است تا برای حوادث رانندگی احتمالی، آمادگی کافی حفظ شود.
وی در خصوص فعالیت شاخه جوانان هلال احمر یزد گفت: حوزه جوانان هلال احمر که قبلا در زمینه راهنمای مسافران نوروز و سلامت و ایمنی فعالیت داشتند امسال به علت شیوع کرونا به پویش فضای مجازی و جنبه آگاه ساز جامعه تبدیل شده است.
حرازی زاده در ادامه گفت: در حوزه داوطلبان بحث طرح هاتفان امید را اجرا کردیم که در موضوع حمایت از  مددجویانی است که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و بهبود یافتند یا در بیمارستان ها بستری هستند که کمک هزینه هایی برای آن مددجویان در نظر گرفته شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر در موضوع کنترل کرونا گفت: حضور داوطلبان هلال احمر اعم از امدادگران، خیاطان و مجمع خیران هلال احمر هم کمک بسیار خوبی بود و توانستیم با تهیه پارچه تعداد زیادی ماسک و گان پزشکی تولید کنیم و این خدمات به بیمارستان ها ارائه شد.
وی با اشاره به حضور هلال احمر در طرح غربالگری کرونا عنوان کرد: فعالیت مشهود داوطلبان هلال احمر بیشتر در طرح غربالگری و تب سنجی مشهود بود و از ابتدای کار غربالگری در استان یزد از دو محل پایانه مسافربری و راه آهن یزد شروع شد و به تدریج با درخواست های مسئولان در مبادی ورودی شهرها و استان یزد پایگاه های غربالگری داشتیم.
وی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پایگاه غربالگری داشتیم و الان ۲۰ مورد با هماهنگی فرمانداری ها در حال انجام است.
حرازی زاده افزود: با توجه به محدودیت تردد ها از هلال احمر خواسته شده طرح غربالگری اتباع خارجی ساکن استان یزد با کمک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود که در دستور کار است.
وی با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفر از داوطلبان هلال احمر یزد در ورودی ها مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: نیرو های ما در شیفت های ۸ ساعته بر اساس تراکم جمعیت هر شهرستان تعیین شدند.
حرازی زاده بیان کرد: در حال حاضر بهترین حمایت شهروندان برای کنترل این بیماری این است که در خانه بمانند و مسئولان باید برای این امر مردم را ترغیب کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =