۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
انواع نایلکس و کاربردهای آن

در مقاله قصد داریم تا همه چیز در رابطه با یکی از مصرفی ترین مواد دنیا یعنی نایلکس را باز کنیم و تفاوت کامل نایلون و نایلکس را برای شما شرح دهیم و شما را با انواع نوع های کیسه های دسته دار پلاستیکی که همه هر روزه با آن سر و کار داریم بیشتر آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

نایلکس چیست؟

مواد اولیه نایلکس :  نایلکس از مواد اولیه پلی اتیلنی سنگین یا همان HDPE تشکیل شده است.

ظاهر نایلکس : جنس نایلکس خشک بوده که باعث می شود با دست زدن به آن صدای نسبتا زیادی تولید کند همینطور شفافیت نایلون را نداشته و کمی مات تر است اما این خواص باعث شده که نایلکس قدرت تحمل وزن های بسیار بالایی را داشته باشد، به طور مثال تربار ها و میوه فروشی ها و هر صنفی که دارای محصولات سنگین وزن هستند باید از نایلکس استفاده کنند زیرا به هر میزان هم که وزن محصول بالا باشد نایلکس پاره نخواهد شد و تنها کش می آید .

تفاوت بین مواد اولیه تشکیل دهند نایلون و نایلکس

نایلکس از مواد پلی اتیلنی سنگین ( HDPE ) تشکیل شده که بر خلاف نایلون که از مواد پلی اتیلنی سبک ( LDPE ) تشکیل شده، مواد اولیه تشکیلی هر کدام دارای داری ریز مواد دیگری نیز هست که دیگر لازم به گفتن موارد تخصصی نیست.

البته این نکته باید گفته شود که تمام مواد اولیه استفاده شده در نایلکس پلی اتیلن سنگین نیست بلکه حدود ۸۰ درصد آن پلی اتیلن سنگین است و مابقی آن پلی اتلین سبک است که دلیل این ترکیب هم شفافیت مناسب، دوخت پذیری بالا، نرمی محصول و … است.

در کشور ما نایلکس بیشتر به مشما دسته رکابی معروف است، پلاستیک دسته رکابی همان پلاستیک های دسته دار شفافی است که هنگام خرید در فروشگاه ها برای بسته بندی محصول داده می شود.

مقاله مرتبط : برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با فرق بین نایلون و نایلکس کلیک کنید

نایلکس و نایلون در چه مواردی کاربرد دارد؟

اگر بخواهیم به طور کلی تفاوت نایلون و نایلکس را بگویم می توان گفت نایلکس بیشتر در مواردی استفاده می شود که ظاهر آن کمتر مورده اهمیت است، اما مقاومت و کشش سطحی و ضربه پذیری آن بیشتر مورده اهمیت است مانند کیسه زباله.

البه این نکته حائز اهمیت است که مثلا نایلکس چاپی رکابی نیز از نایلکس تشکیل شده اما ظاهر آن نیز مورده اهمیت است.

در رابطه با نایلون هم می توان به نایلون های دسته دار که به مدل نایلون دسته موزی، دسته تقویت، دسته بندی، دسته رکابی و … اشاره کرد.

انواع نایلکس

پلاستیک های دسته دار که با دو جنس نایلکس یا نایلون تولید می شوند  به سه نوع مختلف تقسیم می شود که عبارتند از :

  1. نایلکس دسته موزی (دسته تقویت)
  2. نایلکس دسته بندی
  3. نایلکس دسته رکابی

برای مشاهده انواع نایلکس و قیمت روز اینجا را کلیک کنید.

انواع نایلکس بر اساس نوع کاست (کاست برای افزایش حجم پلاستیک دسته دار بدون افزایش ابعاد استفاده می شود  )

  • ته کاست
  • بغل کاست 
  • ته کاست + بغل کاست 
  • بدون کاست (تخت)

چاپ روی نایلکس

برای چاپ روی نایلکس و داشتن یک نایلکس تبلیغاتی باکیفیت از سه روش چاپی استفاده می شود که عبارتند از :

  • فلکسو
  • هلیو 
  • سیلک (چاپ دستی و ارزان ترین نوع چاپ پلاستیک)  

اگر به دنبال یک چاپ ارزان قیمت هستید پیشنهاد ما چاپ سیلک است اما اگر تصویر شما دارای جزییات بالایی است پیشنهاد ما چاپ هلیو یا فلکسو است که ریز ترین جزییات را بالا ترین کیفیت چاپ می کند، کیفیت چاپ هلیو  ۱ تا ۸ رنگ فول اچ دی بوده و کیفیت چاپ فلکسو ۱ تا ۶ رنگ فول اچ دی است.

از کجا نایلکس بخریم؟

بسیاری از افراد سود جو در این صنف با استفاده از مواد اولیه درجه ۲ نایلکس را تولید کرده و به عنوان مواد اولیه درجه ۱ به فروش می رسانند از همین رو باید حواستان باشد اگر هزینه مواد اولیه نو را می دهید واقعا مواد اولیه نو را تهیه کنید.

از فردی یا شرکتی خریداری کنید که تجربه کاری بالایی داشته و قادر به تولید و پخش عمده نایلون و نایلکس در حجم های بالا را دارد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371873