۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
کارآفرین پیشکسوت خراسان رضوی درگذشت

ایرنا نوشت : "ایرج یزدانبخش" یکی از کارآفرینان شناخته شده و پیشکسوت صنعت در خراسان رضوی پس از ماهها بیماری چهارشنبه شب در بیمارستان رضوی مشهد دعوت حق را لبیک گفت و به سرای باقی شتافت.

در پی درگذشت این کارآفرین شناخته شده نهادها و شخصیتهای مختلف اجتماعی و اقتصادی در خراسان رضوی فقدان مرحوم یزدانبخش را تسلیت گفتند. 

اعضای شورای شهر مشهد در پیامی که در آن از مرحوم یزدانبخش با عنوان "پدر صنعت خراسان" یاد شده نوشتند: درگذشت بزرگ مرد صنعت خراسان رضوی مرحوم ایرج یزدانبخش که از اولین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی در عین بازنشستگی، فعالیت در بخش خصوصی صنایع را آغاز نمود ضایعه بزرگی است که تاثر تمامی فعالان اقتصادی و صنعتگران استان را به‌ همراه دارد. بزرگمردی که در عمر درخشان خدمتی‌اش جز به اعتلای نام ایران و عزّت و بزرگی پرچم سه‌رنگ‌ آن نیاندیشید و تصویری درخشان از سربازان جبهه‌ تولید در سنگر مقدس کار و تلاش از خود برجای گذاشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در پیامی دیگر درگذشت مرحوم یزدانبخش "از نام‌آوران و چهره‌های اثرگذار صنعت خراسان و ایران" را به جامعه اقتصادی کشور تسلیت گفت.

غلامحسین شافعی در این پیام تسلیت افزود: یزدانبخش کارآفرینی پرتلاش، الگوساز و سختکوش بود. شخصیتی مالامال از لطافت انسانی داشت و مردی از تبار سازندگی و خدمتگزاری بود که یادگارهای قابل توجهی از خود به میراث گذاشت. او از جمله کسانی بود که پرکردن خلاء ناشی از نبودنش بسیار سخت خواهد بود.

وی همچنین نوشت: ایرج یزدانبخش صنعتگری بود که اثرات او در فعالیتهای اجتماعی و حتی فرهنگی برازنده بود و از دست دادنش حسرت سنگین به جا گذاشت.

مرحوم یزدانبخش متولد ۱۳۱۹  نیشابور بود که حدود ۲۰ سال در سمتهای کارشناس، مدیرکل و معاون در مرکز آمار ایران خدمت کرده بود. وی پس از بازنشستگی از خدمات دولتی وارد فعالیت در بخش خصوصی شد و سال ۱۳۶۳ کارخانه پارت لاستیک را در حومه مشهد راه‌اندازی کرد. 

این واحد تولیدی که در سالهای آغاز فعالیت خود با ۱۰ نفر شاغل در مساحت دو هزار مترمربع محصولاتی همچون پاشنه کفش و انواع اورینگ را روانه بازار کرد، هم‌اینک افزون بر دو هزار و ۲۰۰ شاغل در مجموعه کارخانجات پارت لاستیک در وسعت ۳۰۰ هزار مترمربع دارد. این مجموعه صنعتی هم‌اینک تولیدکننده پیشرفته‌ترین قطعات لاستیکی مورد استفاده در خودروهای ساخت داخل ایران است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =