خواستگار قلابی‌ای که دختران تحصیلکرده و نخبه را اغفال می‌کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خواستگار نخبه قلابی و اغفال دختران مجرد تحصیل کرده و شاغل توسط متهم، خبر داد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند کلاهبردار حرفه‌ای که مدت طولانی از سوی پلیس آگاهی خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، مازندران و کرمانشاه و. به جرم اغفال و کلاهبرداری از زنان مجرد با شگرد خرید خودرو، سرمایه گذاری خارجی و مهاجرت به همراه وعده ازدواج تحت تعقیب بود، دستگیر کنند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت با هوشمندی ظرف مدت یک ماه محل اختفا این فرد در یکی از شهرهای شمالی کشور را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه این فرد را که در ساحل دریا درحال گفت وگوی تلفنی با یکی از سوژه‌های خود بود و با چرب زبانی مشغول مجاب کردن قربانی برای واریز وجه نقد بود دستگیر کردند و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: شگرد این کلاهبردار به این صورت بود که وی از طریق سایت‌های همسریابی و همچنین در محیط‌های علمی یا کاری سوژه مورد نظر خود را از بین زنان مجرد شاغل و تحصیل کرده انتخاب و با معرفی خود به عنوان نخبه علمی، دانشمند هسته‌ای وکارمند نهادهای امنیتی و انتظامی و ارائه پروفایل دروغین در شبکه‌های اجتماعی و پیشینه ساختگی تحصیلی یا ادعای سکونت در آمریکا و اروپا اعتماد و توجه افراد را جلب و پس از آماده سازی ذهنی مخاطب به بهانه هایی، چون نام نویسی خودرو قسطی، سرمایه گذاری در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا و یا وعده ازدواج و مهاجرت، وجوه نقد و سکه از قربانی و حتی اعضای خانواده وی دریافت می‌کرد.

وی تصریح کرد: این کلاهبردار همچنین در ارتباطات‌هایی که از طریق سایت‌های همسریابی شکل می‌داد بدون ملاقات حضوری با مال باخته و تنها از طریق ارتباط تلفنی و اینترنتی خود را پزشک ساکن آمریکا معرفی می‌کرد که قصد ازدواج در ایران و بازگشت به آمریکا را دارد و در ادامه به بهانه‌های مختلف از مال باخته درخواست پول می‌کرد.

سردار لطفی ادامه داد: چیزی که بیشتر از همه باعث شگفتی است این نکته است که مخاطبان این کلاهبردار، دختران تحصیل کرده و شاغلی هستند که انتظار می‌رود به دلیل حضور در جامعه و روابط اجتماعی گسترده به راحتی هر ادعایی را نپذیرفته و فریب نخورند. اما در این پرونده با تعداد زیادی از زنان مجرد روبرو هستیم که بدون تحقیق و بررسی ادعاهای فرد را در فضای مجازی پذیرفته اند و حتی برای متهم مبالغ هنگفتی نیز واریز کرده اند.

این مقام ارشد پلیسی با بیان اینکه متهم با تکمیل پرونده، تحویل مرجع قضائی شد، افزود: نکته تامل برانگیز در این پرونده وجود متقاضی و ذهن‌های آماده فریب در جامعه می‌باشد؟! عاملی که سبب ترغیب این کلاهبردار و سایر افراد سودجو می‌شود تا شانس خود را برای به تاراج بردن پس انداز دختران شاغل مجرد امتحان کنند.

وی با بیان اینکه اگر افراد جامعه پیام‌های هشداری پلیس را جدی بگیرند و به راحتی و بدون بررسی همه جوانب، ادعاهای افراد را نپذیرند مسیر برای ارتکاب بسیاری از جرائم مسدود می‌شود، گفت: تنها کمی احتیاط و کمی دقت نظر و کنترل احساسات و هیجانات سبب می‌شود تا آمار کلاهبرداری به طرز چشمگیری کاهش یابد.

سردار لطفی از شهروندان خواست: با رعایت نکات هشداری ضمن محافظت و مراقبت از خود و خانواده شان مانع از تشکیل پرونده‌های متعدد در پلیس آگاهی شوند و اجازه ندهند پلیس به جای رسیدگی به پرونده‌های جاری، در چرخه باطل رسیدگی به پرونده‌ها و متهمان تکراری گرفتار شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اشاره کرد: نکته مهم دیگر این است که اینگونه مجرمان که سابقه تکرار جرم دارند بعضا علت بازگشت به جرم را سهولت کلاهبرداری از مال باختگان به علت بی توجهی آن‌ها ذکر می‌کنند.

وی گفت: امید است این بار شاهد تماس یکی از مخاطبان این کلاهبردار باشیم که با مطالعه این مقاله قبل از مال باختگی متوجه فریبکاری این مجرم حرفه‌ای شده و با اطلاع رسانی به موقع به پلیس آگاهی پایتخت مانع از آسیب‌های جدی اقتصادی و حیثیتی سایر زنان مجرد شود.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =