واکنش عراق به انتقال سفارت‌ها در بغداد به عین الاسد

ایسنا نوشت: کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در واکنش به طرح موضوع تلاش آمریکا برای متقاعد کردن کشورها جهت انتقال سفارت‌هایشان از بغداد به پایگاه عین الاسد، تاکید کرد، عرف دیپلماتیک تحت هیچ شرایطی وجود سفارت‌ کشورهای خارجی در بیرون از پایتخت را جایز نمی‌شمارد.

 عامر الفایز، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در گفتگو با سایت المعلومه تصریح کرد،  مبانی و اصول قوانین سازمان ملل و عرف دیپلماتیک آن، وجود سفارت کشورهای خارجی در بیرون از پایتخت کشورها را جایز نمی‌داند. قانون دیپلماتیک بین‌المللی تنها وجود کنسولگری‌های وابسته به سفارت‌ها و همچنین نمایندگی‌های وابسته به سازمان ملل در امور بشر دوستانه در خارج از پایتخت کشورها را جایز می‌داند.

وی گفت، حرف و حدیث‌ها درباره تقلای آمریکایی‌ها برای متقاعد کردن کشورها جهت انتقال سفارت‌هایشان از بغداد به پایگاه عین الاسد در استان الانبار دقیق نیست و حتی اگر صحت داشته باشد دولت عراق طبق حقوق بین‌الملل اجازه این امر را نخواهد داد. این اقدامات، تلاشی برای ایجاد نگرانی در میان مردم عراق و در چارچوب تهدیدهای آمریکا علیه این کشور جای می‌گیرد که از چندی قبل علیه عراق آغاز شده است.

پیش از این، منابع امنیتی عراقی فاش کردند آمریکا برای ترغیب کشورهای خارجی جهت انتقال سفارت‌هایشان در بغداد به پایگاه عین الاسد در استان الانبار تلاش می‌کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    خیلی جالبه...احتمالادفعه ی قبل تنهاخورده میخوادبادوستاش توخوردن شریک بشه...اصلادقت کردین هیچ کاراین مردک به ادمیزادنمیخوره....
  • رحمن IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    این انتقال اگر درست باشد ثابت میکند آمریکا قصد خروج ارتشش را از عراق ندارد با این عمل در حقیقت پوشش و ذره ای برای خود دست و پا میکند که به نیروهایش حمله نشود و در ضمن کشورهای صاحب سفارت مجبور شوند به آمریکا باج بیشتری بدهند
  • علی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    امریکا میخواد از اونا بعنوان سپر استفاده کنه . دلیل دیگه ای نداره .
  • جهان بین IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    آمریکا بخاطر در امان ماندن سربازانش از حمله مقاومت عراق ، سفارتخانه ها را به پایگاه نظامی عین الاسد می برد .
  • روح‌الله علیزاده IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    برادر عراقی ها راست میگن سفارت باید در پایتخت قرار داشته باشه ولی اساره نکردن یا متوجه نسدندطرح اصلی امریکا انتخاب شهر سنی نشین الرمادی به عنوان پایتخت است
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    امریکا با این کار واسه خودش سپر میخواد درست کنه. معلومه غلطهایی میخواد بکنه. میل خودشون هستش، آمدن سربازها = برگشتن افقی به خونه هاشون .