اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان مرکزی

آقازاده از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از هفته آینده در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مرکزی؛ سید « علی آقازاده» در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با طرح فاصله گذاری هوشمند در استان مرکزی گفت: این طرح از هفته آینده همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز اجرا می شود.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت های اقتصادی و خدماتی باید از شنبه ۲۳ فرورین ماه در استان آغاز شود، افزود: از شنبه ۱۶ فروردین خیلی از واحدهای تولیدی در استان با حمایت و پشتیبانی مسئولان و رعایت نکات بهداشتی با ۵۰ درصد از ظرفیت راه اندازی شده و به احتمال زیاد مابقی نیز از هفته آینده آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: مشاغلی هم که در گروه دو و در اختیار استان ها است، مقرر شد بر اساس یک روش تدریجی تعدادی از مشاغل راه اندازی شود که حدود ۸ صنف شد که اینها از طریق اصناف اعلام می شود و می توانند از امروز فعالیت خود را با رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل های اعلام شده آغاز بکار کنند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند در دستور کار همه استان ها است، ادامه داد: این مهم هم به تدریج بعد از اقدامات اولیه انجام می شود و اگر همچنان با همکاری خوب مردم استان روبرو باشیم می توانیم در کنار فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شاهد شکست کرونا باشیم.

استاندار مرکزی به ارایه آموزش های مناسبت در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند اشاره کرد و افزود: اگر این آموزش ها به درستی ارایه شود و مردم نیز کماکان همراهی کنند همانطور که تا کنون همراهی داشتند می توانیم در کنار کار و فعالیت روزمره این ویروس را شکست دهیم.

آقازاده با بیان اینکه روند تثبت و شیب ملایم به سمت کاهش بیماری را در استان داریم افزود: ما تا اسفند روزانه حدود ۴۲ مبتلا داشتیم ولی در ۱۵ روز اول سال این تعداد به ۲۶ نفر رسیده است که این نشان از وضعیت رو به بهبود است.

وی به شلوغی معابر و خیابان ها از روز گذشته اشاره کرد و گفت: فعالیت ها به آرامی در حال شکل گرفتن است و کارخانجات و ادارات کار خود را شروع کرده اند و این شلوغی طبیعی است ولی باید در کنار آن به رعایت مسایل بهداشتی  بپردازیم تا در کنار کار و فعالیت این وضعیت را کنترل و مدیریت کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =