رسیدگی به پرونده های قضایی  بدون حضور طرفین

رییس کل دادگستری استان قزوین: رسیدگی به پرونده های قضایی بدون حضور طرفین و از طریق ارسال لایحه از سوی آنها صورت گیرد. آنها می توانند لایحه خود را از طریق سامانه الکترونیکی موجود و دفاتر خدمات الکترونیک ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در جلسه مدیران دستگاه قضایی استان گفت: این روز ها که با ویروس کرونا مواجه هستیم، آنچه در کنار اقدامات خوب پاسداران عرصه سلامت موجب گره گشایی و عبور از این شرایط می شود، توکل، توسل و دعاست.
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه امنیت و سلامت دو پایه اساسی در جامعه هستند که باید به آنها توجه ویژه داشت، افزود: با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی و سازماندهی منابع موجود پیرامون شیوه دادرسی مهمترین دغدغه مدیریت قضایی ست.
وی در رابطه با با اوقات رسیدگی به پرونده ها گفت: تصمیم بر آن است که کماکان وقت دهی به پرونده ها تا پایان اردیبهشت ماه به گونه ای باشد که  اوقات رسیدگی در هر روز از سه پرونده تجاوز نکند تا به این ترتیب بین ارباب رجوع تلاقی نباشد.
رییس کل دادگستری استان قزوین در رابطه با نحوه رسیدگی به پرونده ها در ایام شیوع کرونا گفت: باید تلاش شود تا با استفاده از زیر ساخت های موجود رسیدگی به پرونده ها بدون حضور طرفین و از طریق ارسال لایحه از سوی آنها باشد. طرفین می توانند لایحه خود را از طریق سامانه الکترونیکی موجود و دفاتر خدمات الکترونیک و نهایتا در صورت ضرورت مستقیما به دادگستری ها ارائه دهند تا به این ترتیب ضمیمه پرونده شان شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: متناسب تراکم کار در حوزه های قضایی یک الی دو خط تلفن ثابت جهت پاسخگویی به سوالات و مشکلات تهیه شده و در اختیار ارباب رجوع قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سلامت مردم و همکاران یک اصل مهم است گفت: تا پایان فروردین حداکثر یک سوم همکاران در محل کار حضور پیدا کنند و هر حوزه قضایی لیست اسامی همکاران حاضر در محل کار را تهیه و به معاونت منابع انسانی اعلام نماید.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان اذعان نمود: امیدواریم مردم به سطحی از آگاهی برسند که خود تا پایان اردیبهشت ماه و نهایتا نیمه خرداد ماه جزء در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب دادگستری خودداری نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =