کاربران خبرآنلاین دوره پساکرونا را پیش بینی کردند

مخاطبان خبرآنلاین می گویند در پسا کرونا شاید جهان جای بهتری شود.

به گزارش خبرآنلاین، جهان پساکرونایی دغدغه افکار عمومی و رهبران جهان شده است. تا حدی که برخی از دولتمردان جهان از قرنطینه صرف نظر کرده و معتقدند که پس از پایان این ویروس مرگبار شاهد اتفاقاتی از قبیل آسیب های اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی خواهیم شد و اتحادیه اروپا نیز برای آن روز بودجه مخصوصی در نظر گرفته است.
نظر شما چیست؟ جهان پساکرونایی را چه طور ارزیابی می کنید؟ آیا جهان متحد و به سوی صلح و دوستی می رود؟ یا جنگ منافع پیش می اید یا اتحادها گسسته می شود و جهان جدیدی شکل می گیرد؟

خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود خواست که تعبیر خود را پس از پایان کرونا ویروس در جهان برای ما بنویسند، عمده آنها امید دارند که بعد از این جهان جای بهتری می شود، شاید دوره صلح باشد برخی حتی جنگ جهانی سوم را پیش بینی می کنند، برخی از کامنت ها را که در ادامه می خوانید:

مخاطبی تغییرات را در اقتصادی و فرهنگی می داند و معتقد است: تغییر مربوط به اقتصاد است که حتما تعریف نیاز و تولید به سمت واقعی شدن می رود در این دنیا نیازهای واقعی انسان ها معلوم می شود و تولید به سمت تامین آن می رود احتمالا نوعی از توزیع قدرت شکل می گیرد که دیگر آن تمرکز قبلی را نداشته و توزیع ثروت و قدرت اقتصادی شکل می گیرد کسب و کار مجازی به سمت تسهیل مناسبات منابع تولید و توزیع می رود و دیگر از واسطه گری سود نمی برد اقتصاد می رود به سمت عقلانیت همراه با احتیاط و نسل جدیدی از مدیران با تدبیر و دانش نوین پدید می آید از نظر فرهنگی نمادهای جدیدی به عنوان فرهنگ و تمدن پدید می آید نمادهایی که به تسهیل همفهمی و هم افزایی و درک متقابل متمایل باشد چیزی که امروز روی پشت بام ها و تراس های مردم دنیا اتفاق می افتد شاید فرهنگ از نو نوشته شود و نماد گذشت فداکاری عشق متمایل به انسانیت و اخلاق باشد

کاربری دیگر نوشت: چند قطبی شدن جهان ، افول قدرت اقتصادی آمریکا و عوض شدن جایگاه آمریکا و چین ، نزدیک شدن به ظهور صاحب امر حضرت بقیه الله و انشالله تحقق خود ظهور

مخاطبی دیگر عنوان کرد: به نظرم از نگاه تئوریک و شواهد نظری دلیلی بر پایان تاریخ یا عصر آخرالزمانی نداریم ولی اگر بخواهیم کمی خود را ارام کنیم می توان ان را دال بر یکی از دلایل دوران مهدویت یعنی بروز دردهای فراگیر و مرض های لاعلاج بدانیم ولی در مجموع به نظرم جهان از نظر مناسبات بین الملل وارد دوره جدید خواهد شد.

کاربری دیگر معتقد است:بایدبه این نتیجه برسیم که جهان امروز جهانیه که بایدباتعامل انسانها کنارهم زندگی کنندوجاه طلبی وقدرت طلبی,فکرساختن یه امپراطوری و هزینه کردن ازجیب ملت براهیچ رو از سرمون بکنیم بیرون و بی جهت برای خودمون و دیگران هزینه درست نکنیم.دوره دوره ی حرکت در مسیرعقلانییت هست ودوره انقلابیگری دهه ها هست که بسر اومده.

مخاطبان دیگر نوشتتند: احتمالا مرزهای فیزیکی از بین برود و مرزها بر اساس عقلانیت تدبیر و دانایی شکل بگیرد در این عرصه مفاهیم ذهنی فقط وقتی کارآمد هستند که بتواند دردی از دور های بشری را درمان کند چنانچه الان مهمترین کارکرد دانش پزشکی کشف داروی پزشکی ضد کرونا است احتمالا مهمترین دانش اقتصادی ساخت زندگی متناسب و متعادل زیست سعادتمند خواهد بود

یک اثر منفی کوتاه مدت بر روی اقتصاد و برگشتن اوضاع به حالت قبل. البته برای کشورهای توسعه یافته!!! اما برای ایران عقب رفت و دشواری اوضاع زندگی برای مردم عادی.

دیگری نوشت: به نظرم بقیه کشورها که کار خودشونو از سر میگیرن و سه ماهه اقتصادشونو ترمیم میکنن ولی کشورهایی که دچار تحریم امریکای ترامپیسم است فرقی به حالشون نمیکنه چون یا به این وضعیت عادت کردن و یه کمی راهی جهت فرار از وضعیت پیدا کردن ویا باید کمه کم ده سال کار کنن تا خسارات وارده را ترمیم کنن نه بهبود ببخشن و کشورهای ضعیف تر و کوچیکتر درجا میزنن

شما می توانید مشروح کامنت ها را اینجا بخوانید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    هر جا كه انسانها كم كاري كرده اند و مي خواهند اين موضوع را به بزرگي حادثه ربط دهند صحبت از آخرالزمان مي كنند. آيا در تايوان، كره جنوبي و سنگاپور كه اين بيماري را پيشگيري و مديريت كرده اند هم صحبتي از آخرالزمان هست؟