۷۰۰۰ هکتار از شالیزارهای قائمشهر شخم و شیار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: تاکنون ۷ هزار و ۱۶۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خزانه گیری، ۵ هزار و ۲۲۵ هکتار آب تخت اولیه و ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار بذرپاشی شد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران ؛  مجید جعفری اظهار داشت: تاکنون ۷ هزار و ۱۶۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خزانه گیری، ۵ هزار و ۲۲۵ هکتار آب تخت اولیه و ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار بذرپاشی شد.

وی  با اشاره به مدیریت مصرف آب کشاورزی و لزوم صرفه جویی در میزان مصرف آب برای ذخیره رطوبت و از بین بردن علف های هرز، به کشاورزان تصویه کرد هرچه سریع تر نسبت به شخم و شیار زمین های شالیزاری اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه ۳۸ هزار کیلوگرم بذر برنج گواهی شده بین شالیکاران این شهرستان توزیع شد، گفت: ارقام توزیع شده بین کشاورزان هاشمی، فجر ،شیرودی، ندا و طارم است که توسط ۴ کارگزار خریداری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: کشاورزان بذور مورد نیاز را از مراکز توزیعی که جهاد کشاورزی معرفی می کند تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ بانک نشاء فعال در این شهرستان وجود دارد و کشاورزان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از بانک نشا برای عملیات نشاکاری استفاده کنند.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ هکتار از زمین های شالیزاری توسط کشاورزان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر افزود: تاکنون ۱۲ نمونه آزمون خاک از زمین های شالیزاری به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی یادآور شد: شهرستان قائمشهر دارای ۸ هزار و ۶۸۹ هکتار اراضی شالیزاری است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =