آل‌اسحاق: قطبی کردن جامعه در حوزه اقتصاد بزرگ‌ترین آفت است

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که باید اقتصاد را از سیاست‌زدگی جدا کنیم، گفت: قطبی کردن جامعه در حوزه اقتصاد بزرگ‌ترین آفت است، بنابراین باید همه دست به دست هم دهند و با وحدت در مسیر حل مشکل گام برداند.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: بنا به گفته مسوولان دولتی، 18هزار هزار میلیارد تومان دارایی داریم که در اختیار دولت است که منجمدشده است. همچنین حدود 50 درصد دارایی بانک‌ها منجمد و همین‌طور بلااستفاده مانده است.

وی با بیان این‌که مجموعه دارایی‌های منجمد را باید تبدیل به دارایی‌های روان و جاری کرد تا بتوان مشکلات را حل کرد، افزود: در عین حال، حجم نقدینگی‌ای که در کشور وجود دارد که بیش از 2 هزار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که اگر این رقم به بخش تولید هدایت شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و این کار هم با سیاست تبدیل قابل حل است.

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: در شرایط بحران اقتصادی باید تمام توان کشور جمع شود و همه در جهت رفع مشکل دست به یکی کنند. هر کاری که باعث تفرقه یا عدم استفاده از امکانات به صورت جمعی باشد، مضرر است. یعنی مسایل کشور به‌گونه‌ای است که باید هر چه در توان داریم، در مسیر حل مشکل قدم برداریم.

آل‌اسحاق متذکر شد: لازمه این کار این است که اقتصاد را از سیاست‌زدگی جدا کنیم. یعنی قطبی کردن جامعه در حوزه اقتصاد بزرگ‌ترین آفت است. باید همه دست به دست هم دهند و با وحدت در مسیر حل مشکل گام بردارند.

مشروح گفت‌وگو با یحیی آل‌اسحاق درباره راه برون‌رفت اقتصاد از چالش‌های کرونایی (اینجا) بخوانید.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =