افزایش صادرات کالا در مرز مهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، سعید شریفی در گفتوگویی اظهار داشت: این میزان کالا با بیش از ۲ میلیون تن از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۴ درصد افزایش افزایش داشته است.
وی افزود: مهمترین اقلام صادراتی استان ایلام شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.
معاون سازمان صمت ایلام یادآور شد: بنا به تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر ادامه روند مثبت صادرات و جدیت برای توسعه آن، می‌توان با اجرای برنامه‌ها و مدیریت صحیح، همه ظرفیت‌های مرز بین‌المللی مهران را برای توسعه اقتصادی استان و کشور بکار گرفت.
وی تاکید کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور راهکاری برای کم کردن فاصله مناطق محروم از برخوردار است تا با کمک آن زمینه‌های اشتغال را در این مناطق فراهم آورد.
تردد زوار از مرز بین المللی مهران از ماه های گذشته به دلایل متعدد با اختلال و بسته شدن چندین بار این مرز مواجه شده است.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =