بی‌تفاوتی شاخص بورس به بخشنامه‌های سازمان بورس

ایرنا نوشت: شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۱۰ هزار و ۸۰۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۶۰۸ هزار و ۵۷ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۶۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۳۷ واحد رشد به ۲۱۵ هزار و ۵۲۸  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۵۶ واحد افزایش به ۱۴۳ هزار و ۳۸۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هشت هزار و ۴۵۴ واحد افزایش به رقم ۷۸۰ هزار و ۳۶۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶ هزار و ۷۷۳ واحد و شاخص بازار دوم ۲۶ هزار و ۷۷۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۴۶۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۹۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۹۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۸۷ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۷۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۶۷ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۵۱ واحد.بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گروه مپنا (رمپنا) با ۴۰۴ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۳۰ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۷۸ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۱۲۶ واحد، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۱۰۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۹ واحد، داروپخش (وپخش) با ۹۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۱۲ میلیون و ۷۹۸ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۳۰۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۷۷۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۵۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۱  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پتروشیمی مارون (مارون) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

۲۲۳۲۲۹
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =