یک تحلیلگر امور بین الملل می گوید اعراب از یک سو از هرگونه حرکت علیه معمر قذافی حمایت می کنند و از سوی دیگر در بحرین برای سرکوب معترضان دست به کار می شوند.

کوری شاک استاد مطالعات امنیت بین الملل ارتش ایالات متحده در یادداشتی برای فارین پالیسی نوشت:اعضای شورای همکاری خلیج فارس از اعلام طرح منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی حمایت کردند و همزمان می توانید نیم نگاهی هم به ماجرای حضور نیروهای این شورا در بحرین بیندازید.

وی در ادامه با بیان اینکه این انتخاب اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای حضور در بحرین به عنوان نیروی مهار کننده خیزش های عمومی تعجب بسیاری از تحلیل گران سیاسی و نظامی را برانگیخته است ،تصریح کرد در دو دهه گذشته ایالات متحده همواره از دولت های عضو شورای همکاری خلیج فارس خواسته بود که همکاری های استراتژیک هم را افزایش دهند.

شاک معتقد است معترضان به این دولت در حقیقت همان هموطنانی هستند که مطالبه ای ندارند جز دموکراسی و برابرخواهی در عدالت و سیاست . حاکمیت در بحرین برای آرام کردن معترضان وعده اصلاحات داد.

او بر این باور است که اعراب از یک سو از هرگونه حرکت علیه معمر قذافی حمایت می کنند و از سوی دیگر در بحرین برای سرکوب معترضان دست به کار می شوند. اکنون که رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دست به دست هم داده اند باید فاصله را با یکدیگر به حداقل برسانند را که جبهه ای تشکیل دادند برای ایستادن در مقابل عامهمردم.16148

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =