۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
دستگیری ۹۴۲ متخلف در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۴۲ متخلف زیست محیطی در استان دستگیر شده اند.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با تلاش و کوشش محیط بانان فداکار و زحمتکش استان ۹۴۲ نفر متخلف زیست محیطی سال گذشته در لرستان دستگیر شده است.

فتحی بیرانوند اظهار کرد:  پرونده  خاطیان به محاکم قضایی ارجاع شده است.

وی افزود: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۲۶۹ تور ماهیگیری، ۲۴۰۱ عدد فشنگ ساچمه‌زنی، ۷ دستگاه موتور برق، ۱۰ عدد دوربین، ۹۷ قلاب و ۱۸۳۰ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به آمار شکار غیرمجاز پستانداران در استان بیان کرد: به منظور برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم ۱۴۳ قبضه ساچمه زنی، ۲ قبضه گلوله زنی، ۴ قبضه کلاشینکف، ۶ قبضه ژ ۳۰ از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که ۲۴  قبضه ساچمه زنی و ۲ قبضه گلوله زنی سلاح بدون مجوز بوده است.

فتحی میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست در اثر تخلفات صورت گرفته را پنج میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۸۱۴ هزار  ریال عنوان کرد.

 وی بیان کرد:  از این رقم یک میلیارد و  ۷۰۴ میلیون و ۴۴۸ هزار ریال وصول شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۷۵۹ پرونده برای متخلفین زیست محیطی در استان تشکیل شد که ۷۴۲ مورد مختومه و ۱۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تخلفات زیست محیطی، گفت: برای کاهش تخلفات زیست محیطی در مناطق تحت مدیریت و آزاد سال گذشته ۲۴۵۹ ساعت کلاس آموزش با حضور محیط بانان در سراسر استان برگزار شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =