اعطای تسهیلات ۲ میلیاردی به شرکت های غیرنوپا در اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اعطای تسهیلات وام اضطراری نوآفرین به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا به برخی از کسب و کارهای نوپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، بهروز رزمی از اعطای تسهیلات وام اضطراری نوآفرین به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا به برخی از کسب و کارهای نوپا خبر داد و گفت: در راستای به حداقل رساندن عواقب اقتصادی و اجتماعی این پدیده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد بیمه، جهت حمایت از کسب و کارهای فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی می کند.

وی با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات نوآفرین افزود: اشخاص حقوقی که ارائه خدمات و فروش آنها تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است حتما باید در یکی از حوزه های خدمات تحویل غذا، پلتفرم های ارائه خدمات در محل و خدمات فروش بلیط تور و گردشگری فعالیت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل بر مطالعه شرایط و نحوه دریافت تسهیلات اضطراری نوآفرین در سامانه ایران نوآفرین به آدرس اینترنتی Irannoafarin.ir تاکید کرد و گفت: ثبت اطلاعات درخواست تسهیلات اضطراری در سامانه نوآفرین الزامی بوده و متقاضی باید به عنوان کسب و کار فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی، توسط دبیرخانه وجوه اداره شده شناسایی شود تا مشمول دریافت تسهیلات وام اضطراری باشد.

وی تصریح کرد: سقف تسهیلات برای شرکت های نوپا ۵۰۰ میلیون تومان و برای شرکت های غیرنوپا دو میلیارد تومان با نرخ بهره ۹ درصد و بازپرداخت ۱۲ ماهه بدون تنفس خواهد بود.

رزمی اظهار کرد: همچنین حفظ تعداد نیروی کار تا پایان تسهیلات الزامی است و در صورت عدم رعایت این موضوع وام با نرخ سود بازپرداخت معادل نظام بانکی محاسبه خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: از آنجایی که میزان تسهیلات براساس حقوق کارکنان محاسبه می شود، حتما باید لیست بیمه کارکنان در سامانه نوآفرین بارگذاری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =